ciśnienie na rece vs. cisnienie z pulsometru na piersi

1. Data: 2011-05-05 19:13:51

Temat: ciśnienie na rece vs. cisnienie z pulsometru na piersi
Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pulsometr Polar, ktory mierzy cisnienie na piersi (pasek + nadajnik).
Zwykle jak uprawiam sport mam średnie tętno w granicach 150.
Maksymalne tetno z treningu 160.
Uprawiam sport 5 razy w tygodniu od 1.8.2010. Mam 31 lat. Jestem mezczyzna.
Waze 93 kg.

No a teraz pytania do Was....
Dzis rozbolala mnie glowa. Pomyslalem sobie, ze to wina zmiany pogody, bo
idzie
wyż. Zauwazylem, ze ja chyba moj organizm na to reaguje.
Czy ja moge miec nadcisnienie? Nie mierzylem sobie od jakiegos czasu
cisnienia
cisnieniomierzem "lekarskim", wiec nie wiem jakie mam cisnienie spoczynkowe
mierzone na rece.
Czy to prawda, ze jak boli glowa to cisnienie w organizmie rosnie?
Czy uprawiajac sport jesli ma sie tetno od 90 do 100 zmierzone przez
pulsometr
przed wejsciem na rower to czy to moze oznaczac, ze ma sie nadcisnienie?
Czy pomiary z "piersi" zmierzone przez taki pulsometr bylyby identyczne z
tymi, ktore
zmierzylby mi w tym samym czasie cisnieniomierz lekarski na rece?

Pozdrawiam
Netm.

2. Data: 2011-05-06 05:05:10

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pulsometr Polar, ktory mierzy cisnienie na piersi (pasek
> + nadajnik).

Pulsometr mierzy tętno a nie ciśnienie.

> Zwykle jak uprawiam sport mam średnie tętno w granicach 150.
> Maksymalne tetno z treningu 160.
> Uprawiam sport 5 razy w tygodniu od 1.8.2010. Mam 31 lat.
> Jestem mezczyzna. Waze 93 kg.

Jeżeli celem było schudnięcie to tętno było za wysokie!

> [...]
> cisnienie spoczynkowe mierzone na rece.
> Czy to prawda, ze jak boli glowa to cisnienie w organizmie

Przyczyn bólu głowy może być "wielkie mnóstwo". Nadciśnienie
jest możliwe, ale przyczyn naprawdę może być mnóstwo.

> Czy uprawiajac sport jesli ma sie tetno od 90 do 100
> zmierzone przez pulsometr przed wejsciem na rower to czy to
> moze oznaczac, ze ma sie nadcisnienie?

Być może, ale może to również być przetrenowanie (niebezpieczna rzecz).
Opisz dokładniej swój trening: dyscyplina, czas jednostki treningowej,
intensywność (tętno), w jakie dni tygodnia trenujesz, itp.

> Czy pomiary z "piersi" zmierzone przez taki pulsometr bylyby
> identyczne z tymi, ktore zmierzylby mi w tym samym czasie
> cisnieniomierz lekarski na rece?

Ciśnieniomierz mierzy ciśnienie, pulsometr puls (tętno). Są to
RÓŻNE rzeczy choć ze sobą trochę powiązane.

Antek Emigrant
Dieta paleolityczna, do tego przystosowała nas ewolucja.
Dlaczego ludy prymitywne nie mają nadciśnienia?
Bo nie używają soli!
http://www.PaleoDieta.AppaHost.pl/

3. Data: 2011-05-06 17:43:42

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Emigrant" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:524f.00000172.4dc38186@newsgate.onet.pl...

> [...]
> Opisz dokładniej swój trening: dyscyplina, czas jednostki treningowej,
> intensywność (tętno), w jakie dni tygodnia trenujesz, itp.

Pływam przez 60 minut praktycznie bez przerw. Jak robie przerwy to trwaja
one nie wiecej jak kilka sekund. Plywam w piatki i niedziele rano. Podczas
treningu spalam min. 800 kcal. Czasami mi sie zdarza przekroczyc 900 kcal
podczas takiego treningu. Dzis na basenie spalilem 867 kcal, srednie tetno
to: 149 bpm, max. tetno 166 bpm.
Jezdze na rowerze stacjonarnym w soboty rano oraz w poniedzialki, srody
kolo godziny 17:00-18:00 rowniez przez 60 minut. Na rowerze spalam
mniej kalorii miedzy 700-790 kcal. W srode jezdzac na rowerze mialem
tetno srednie 137 bpm, max. 147 bpm. Spalilem 743 kcal.

> Ciśnieniomierz mierzy ciśnienie, pulsometr puls (tętno). Są to
> RÓŻNE rzeczy choć ze sobą trochę powiązane.

A czym sie rozni tetno od cisnienia?

> [...]
> Antek Emigrant
> Dieta paleolityczna, do tego przystosowała nas ewolucja.
> Dlaczego ludy prymitywne nie mają nadciśnienia?

Dzieki z gory za wyjasnienie
pozdrawiam
Netm.

4. Data: 2011-05-06 17:57:52

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Opisz dokładniej swój trening: dyscyplina, czas jednostki treningowej,
> intensywność (tętno), w jakie dni tygodnia trenujesz, itp.

Jaki są objawy przetrenowania?
Czuje sie wspaniale mimo, ze uprawiam sport 5 razy w tygodniu.
No moze czasami czuje sie zmeczony, w szczegolnosci jak uprawiam
sport wieczorem (kolo 18:00) po pracy (jak mialem jazde w pracy).
Czasami zdarza sie, ze ide wczesniej spac, bo caly dzien byl bogaty w
"atrakcje" i jestem po prostu zmeczony, ale nie jest to czesto. Czesto
jest tak, ze czuje sie wysmienicie i czuje ze "dobrze odrobilem swoje
zadanie domowe" w postaci wysilku fizycznego.

Czy to sa objawy przemeczenia?

5. Data: 2011-05-08 07:42:54

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czym sie rozni tetno od cisnienia?

Tętno (przynajmniej jeżeli chodzi o pomiar) to praktycznie to samo co
bicie serca, mierzy się go podając ilość skurczów na minutę.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tętno

Ciśnienie tętnicze to ciśnienie jakie wywiera krew na ścianki tętnicy,
zwyczajowo mierzy się w mmHg (milimetrach słupa rtęci), choć równie
dobrze można by było tak jak ciśnienie atmosferyczne w hPa
(hektopaskalach).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciśnienie_tętnicze

> [...]
> mniej kalorii miedzy 700-790 kcal. W srode jezdzac na rowerze mialem
> tetno srednie 137 bpm, max. 147 bpm. Spalilem 743 kcal.

Zakładam że pisząc o tętnie maksymalnym masz na myśli największe tętno
jakie osiągnąłeś w czasie treningu. W fizjologi tętnem maksymalnym nazywa
się to tętno jakie dany zawodnik jest w stanie maksymalnie osiągnąć. Dla
różnych dyscyplin te tętna maksymalne przybierają różne wartości dla tego samego
zawodnika. Jest to wartość zmienna, największy wpływ ma na nią
wiek. NIE MA takiej prostej zależności że im wyższe tętno maksymalne tym
sportowiec prezentuje wyższy poziom sportowy.

Zakładam że skoro piszesz na tą grupę (pl.misc.dieta) Twoim celem jest
schudnięcie. Największe spalanie tłuszczu zachodzi wtedy gdy podczas
wysiłku osiągamy tętno w wysokości 70 - 75 % tętna maksymalnego
(oczywiście tego fizjologicznego).

Jeżeli ktoś nie ma pulsometru to za graniczną wielkość powinien przyjąć
tą intensywność przy której zaczyna mieć kłopoty z oddechem. Warto np.
biegać z kimś i z nim rozmawiać, póki jesteśmy w stanie mówić bez
jakichś problemów intensywność biegu (a najczęściej marszobiegu lub
truchtu) jest odpowiednia. Gdy zaczynamy tracić oddech przechodzimy do
marszu na 1-3 minuty i potem biegniemy dalej. Początkujących zawsze
zaskakuje niska intensywność takie wysiłku ale tak właśnie powinno być,
powinniśmy dążyć do jego wydłużenia (stopniowego!), a nie do zwiększenia
intensywności. W innych dyscyplinach (rower, narciarstwo biegowe, rolki
itp.) jest podobnie. Nie wiem jak w przypadku pływania wyznaczyć moment
kiedy tracimy możliwość swobodnej rozmowy, chyba się nie da i konieczny
jest pulsometr :-).

Istnieją wzory pozwalające obliczyć swoje tętno maksymalne ale najlepiej
zrobić to samemu przeprowadzając próbę wysiłkową. Np. 3,4 sprinty po pół
minuty, a między nimi tak samo długie przerwy wypoczynkowe, nie możemy
się oszczędzać, musi to być na maksa od samego początku! Powinniśmy
osiągnąć przy ostatniej próbie swoje tętno maksymalne. A znając już je
bez problemu będziemy wiedzieli z jaką intensywnością trenować.

> [...]
> jest tak, ze czuje sie wysmienicie i czuje ze "dobrze odrobilem swoje
> zadanie domowe" w postaci wysilku fizycznego.

Jeżeli czujesz się wspaniale to się nie przejmuj, najprawdopodobniej
wszystko jest w porządku. Warto mierzyć puls codziennie rano, tuż po
przebudzeniu, jeszcze przed wstaniem z łóżka, w pozycji leżącej. Szybko
zauważysz że podnosi się on gdy w organizmie coś się dzieje. Np. regeneruje
się on po wczorajszym treningu, wczorajszej imprezie. Również gdy bierze
Cię choroba a jeszcze nie masz żadnych objawów tętno jest podwyższone.

6. Data: 2011-05-11 11:26:06

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Emigrant" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:524f.000001e0.4dc6497e@newsgate.onet.pl...

> [...]
> wiek. NIE MA takiej prostej zależności że im wyższe tętno maksymalne tym
> sportowiec prezentuje wyższy poziom sportowy.

Pisząc o tętnie maksymalnym miałem na myśli największe tętno jakie
osiągnąłem
podczas treningu.

> [...]
> itp.) jest podobnie. Nie wiem jak w przypadku pływania wyznaczyć moment
> kiedy tracimy możliwość swobodnej rozmowy, chyba się nie da i konieczny

Wydaje m się, że ten moment następuje wtedy kiedy tracimy oddech, że
chce się nam wyjść na powierzchnie wody by pooddychać bez wysiłku.

> [...]
> się on po wczorajszym treningu, wczorajszej imprezie. Również gdy bierze
> Cię choroba a jeszcze nie masz żadnych objawów tętno jest podwyższone.

Dziękuję Antku...

7. Data: 2011-05-11 14:53:49

Od: "Antek Emigrant" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest tak,  ze czuje sie wysmienicie i czuje ze "dobrze odrobilem swoje
> zadanie domowe"  w postaci wysilku fizycznego.

Nie, skąd :).
Przemęczenie to nie jest problem, klika dni odpoczynku powinno załatwić
sprawę.

Gorzej z przetrenowaniem (takie chroniczne przemęczenie) tu już trzeba
tygodni (o ile nie miesięcy) wypoczynku aby minęło.

Co do objawów przetrenowania to niżej wymieniam te które trenujący może
sam u siebie rozpoznać, przy czym należy pamiętać że wystąpienie jednego,
czy dwóch jeszcze nie świadczy o przetrenowaniu. Ich przyczyny mogą być
zupełnie inne.

Objawy przetrenowania: bezsenność, brak apetytu, ciągłe zmęczenie,
częste urazy, zmniejszenie maksymalnej długości treningu na który
mogliśmy sobie dotychczas pozwolić, szybka ytrata sił w czasie treningu,
apatia, depresja, trudność w koncentracji, powiększone węzły chłonne,
podatność na choroby.

8. Data: 2011-05-11 19:51:27

Od: "Netman" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antek Emigrant" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:524f.000002f1.4dcaa2fd@newsgate.onet.pl...

> [...]
> mogliśmy sobie dotychczas pozwolić, szybka ytrata sił w czasie treningu,
> apatia, depresja, trudność w koncentracji, powiększone węzły chłonne,

Oj to zdecydowanie nie mam ani jednego objawu.
Dzieki za wytlumaczenie.

> [...]
> Antek Emigrant
> Dieta paleolityczna, do tego przystosowała nas ewolucja.
> Dlaczego ludy prymitywne nie mają nadciśnienia?

ioi
uraz kregoslupa vs. brzuszki - jak zgubic brzuch?
jedzenie a charakter
Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:
Jak pogodzić spszeczne diety(np. wątrobowiec i cukszyk)