Re: ciśnienie na rece vs. cisnienie z pulsometru na piersi

From: "Antek Emigrant" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: ciśnienie na rece vs. cisnienie z pulsometru na piersi
Date: Fri, 06 May 2011 07:05:10 +0200
Sender: n...@n...onet.pl

> Mam pulsometr Polar, ktory mierzy cisnienie na piersi (pasek
> + nadajnik).

Pulsometr mierzy tętno a nie ciśnienie.

> Zwykle jak uprawiam sport mam średnie tętno w granicach 150.
> Maksymalne tetno z treningu 160.
> Uprawiam sport 5 razy w tygodniu od 1.8.2010. Mam 31 lat.
> Jestem mezczyzna. Waze 93 kg.

Jeżeli celem było schudnięcie to tętno było za wysokie!

> No a teraz pytania do Was....
> Dzis rozbolala mnie glowa. Pomyslalem sobie, ze to wina
> zmiany pogody, bo idzie wyż. Zauwazylem, ze ja chyba moj
> organizm na to reaguje. Czy ja moge miec nadcisnienie?
> Nie mierzylem sobie od jakiegos czasu cisnienia
> cisnieniomierzem "lekarskim", wiec nie wiem jakie mam
> cisnienie spoczynkowe mierzone na rece.
> Czy to prawda, ze jak boli glowa to cisnienie w organizmie
> rosnie?

Przyczyn bólu głowy może być "wielkie mnóstwo". Nadciśnienie
jest możliwe, ale przyczyn naprawdę może być mnóstwo.

> Czy uprawiajac sport jesli ma sie tetno od 90 do 100
> zmierzone przez pulsometr przed wejsciem na rower to czy to
> moze oznaczac, ze ma sie nadcisnienie?

Być może, ale może to również być przetrenowanie (niebezpieczna rzecz).
Opisz dokładniej swój trening: dyscyplina, czas jednostki treningowej,
intensywność (tętno), w jakie dni tygodnia trenujesz, itp.

> Czy pomiary z "piersi" zmierzone przez taki pulsometr bylyby
> identyczne z tymi, ktore zmierzylby mi w tym samym czasie
> cisnieniomierz lekarski na rece?

Ciśnieniomierz mierzy ciśnienie, pulsometr puls (tętno). Są to
RÓŻNE rzeczy choć ze sobą trochę powiązane.

Antek Emigrant
Dieta paleolityczna, do tego przystosowała nas ewolucja.
Dlaczego ludy prymitywne nie mają nadciśnienia?
Bo nie używają soli!
http://www.PaleoDieta.AppaHost.pl/