Czy "wyzwolona" kobieta zawsze jest wyzwolona?

From: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Czy "wyzwolona" kobieta zawsze jest wyzwolona?
Date: Sun, 12 Jan 2003 12:57:28 +0100

Często określenie "kobieta wyzwolona" jest rozumiane jako kobieta, która
robi to, co uchodzi za kiepski wyróżnik męskości - np. upijanie się,
palenie (vide "kobiety wyzwolone" z dawnych filmów), spora swoboda
obyczajowa.
Oczywiście nie chodzi mi o zabranie kobietom praw, ale spojrzenie na ich
motywację.
Zacznijmy od tego, że nie wszyscy mężczyźni np. palą (bo robi to
mniejszość).
Sądzę, że mniejszość kobiet to robi, bo jest to ich wybór, bo im się to
podoba.
Większość robi to, bo podświadomie uważa, że "mężczyźni" to coś lepszego
i należy być takimi jak oni.
Jeśli poczytać i posłuchać opinii, to takich mężczyzn jest o wiele mniej
- jeśli mężczyzna np. nie lubi papierosów, to częściej nie będzie palił,
żeby być męskim.
Natomiast niedawno czytałem w jakimś tygodniku spostrzegłem taki tekst:
"Wszystkie moje związki wyglądają tak, że poznaję mężczyznę, szybko idę
z nim do łóżka i on mnie niedługo potem zostawia. Czy mężczyźni to tacy
zacofańcy, że nie akceptują wyzwolonych kobiet?". Przecież jeżeli jej
taki model życia odpowiada, to nie powinna się użalać na jego
niedogodności a jeśli nie odpowiada, to po co tak robić?
Po prostu dla mnie ten tekst zabrzmiał "Robię wszystko, żeby być taka
jak oni a oni zamiast mnie wyróżniać gardzą mną.".

Wracając zatem do tytułowego pytania odpowiedź brzmi NIE.
Nazwany już kołtunem, faszystą, homofobem i seksistą.:-)))