Czym jest Synvisc? Są przeciwskazania?

1. Data: 2008-12-05 11:38:20

Temat: Czym jest Synvisc? Są przeciwskazania?
Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jako że kolano nie zachowuje się tak, jakbym sobie tego życzył, zastanawiam
się - w sumie to po sugestii ortopedy - nad zastrzykami Synvisc.
Góglając tu i tam pod hasłem "skutki uboczne synvisc" znalazłem zapisy,
które umieszcza na produkcie producent - coś w stylu:
"Może wystąpić ból, uczucie ciepła, obrzęk, wysięk w okolicy stawu, przy
czym nasilenie dolegliwości jest większe przy pierwszym podaniu preparatu.
Dolegliwości te mają zwykle charakter przemijający"
No ja myślę, że przemijający! ;-)

I teraz właściwe pytanie:
Z pewnością znajdą sie tu osoby, które na takie zastrzyki się skusiły.
Czy polecacie? Jak było u Was z tymi skutkami ubocznymi? Wystapiły jakieś?
I bardziej ogólnie: ten synvisc to jakiś steryd, cy cuś? A jeśli tak, to z
czym "zażycie" sterydu się wiąże? Czy poza tym, co pisze producent, można
się obawiać czegokolwiek po tych zastrzykach?

2. Data: 2008-12-05 12:10:37

Temat: Re: Czym jest Synvisc? Są przeciwskazania?
Od: "Teresa Moroz" <t...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czym jest dokładnie Synvisc to jest opisane w ulotce leku.
Generalnie , piszę jako laik : to związek kwasu hialuronowego - składnika płynu
w stawie, który 'odżywia' chrząstkę.
Nie jest to na pewno steryd.

Miałam dwukrotnie robione zastrzyki w kolana.
Wykonanie samego zastrzyku należy do lekarza - mozna to praktycznie zrobić
bezboleśnie, oprócz wkłucia czuć tylko lekkie rozpieranie w stawie.
Trochę inaczej jest po zastrzyku.
Mnie po 1 i 3 , a zwłaszcza po 3 kolano spuchło i bolało.
Pomagały zimne okłady, ale po 2 dniach wszystko przeszło.
Kolano prawie jak nowe.
Taki zastrzyki starczyły na 1,5 roku względnie dobrego funkcjonowania, póki co
(zwyrodnienie stawu kolanowego).

pozdrawiam
Teresa

3. Data: 2008-12-05 15:52:09

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja po artroskopii miałem długo zapalenie w stawie. Też chciałem, żeby
mi wstrzyknęli ten Synvisc. Ale się okazało, że nie jest to wskazane -
podczas operacji zobaczyli, że chrząstka nie ma chondromalacji
(spluszowienia, zwyrodnienia), a więc zastosowanie tego preparatu jest
bezcelowe, ponieważ miałem tylko zapalenie, a nie zwyrodnienie. Z
tego, co pamietam, preparat ten "smaruje" chrząstkę przez co ona się
tak nie trze o siebie i nie dochodzi do zapalenia. Wskazaniem jest
więc właśnie zwyrodnienie.

B.

KORONAROGRAFIA- interpretacja wyniku
Komisja Europejska oskarża koncerny farmaceutyczne
Terry's nails i niedożywienie
octan tokoferolu
[OT] wpływ jedzenia "odswiezanych" wedlin na zdrowie?