Czym obsadzić południowy stok?

1. Data: 2015-10-25 19:08:55

Temat: Czym obsadzić południowy stok?
Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam do zagospodarowania południowy stok. Lubelszczyzna. Gleba jest
miejscami piaszczysta, ale głównie to glina. Obecnie jest to nieużytek.
Głównie nawłoć. Chciałbym posadzić tam rośliny rodzime oraz takie, które
można przetwarzać. Raczej krzewy lub drzewa. Raczej wieloletnie. Nie
planuję traw. Myślałem już o cisie i topinamburze. Pigwa? Maliny?
Winorośl to chyba ektrawagancja w przypadku wsi pod Lublinem. Jest coś,
czego nie trzeba pryskać i rośnie?
Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam - JanuszWo

2. Data: 2015-10-25 19:21:50

Temat: Re: Czym obsadzić południowy stok?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Oct 2015 19:08:55 +0100, JanuszWo napisał(a):

> Winorośl to chyba ektrawagancja w przypadku wsi pod Lublinem.

Dlacego? Ja bym posadziła właśnie ją.

> Jest coś,
> czego nie trzeba pryskać i rośnie?

Jałowiec pospolity 3-)
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

3. Data: 2015-10-25 21:10:05

Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

winorośl na zamojszczyznie co roku obfita,
pod Lublinem u znajomych tak samo

4. Data: 2015-10-26 19:38:04

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JanuszWo" <jannus_tl@taki_gaz.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> można przetwarzać. Raczej krzewy lub drzewa. Raczej wieloletnie.
> Pigwa? Maliny?
> Jest coś, czego nie trzeba pryskać i rośnie?

Hejka. Bez oprysków można uprawiać maliny ale oczywiście odmiany
powtarzające ("Polana", "Polka", "Polesie", "Pokusa", "Popiel" i "Poranna
Rosa") ponadto jabłonie odmian parchoodpornych ( np. Liberty, Novamac, Topaz
i wiele innych) oraz odporne na choroby odmiany agrestu, grusz a poza tym
pigwy, pigwowce, orzech włoski, borówkę amerykańską, jagodę kamczacką ...
Pozdrawiam różnorodnie Ja...cki

5. Data: 2015-10-26 19:52:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Oct 2015 19:38:04 +0100, Dirko napisał(a):

> Użytkownik "JanuszWo" <jannus_tl@taki_gaz.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Bez oprysków można uprawiać

...chyba że mszyca się rzuci 3-]

6. Data: 2015-10-31 09:01:10

Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> Novamac, Topaz i wiele innych) oraz odporne na choroby odmiany
> agrestu, grusz a poza tym pigwy, pigwowce, orzech włoski, borówkę

Dzięki bardzo za konkrety.
Pozdrawiam - JanuszWo

7. Data: 2015-10-31 09:05:28

Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Crimi wrote:

> winorośl na zamojszczyznie co roku obfita,
> pod Lublinem u znajomych tak samo

Nie wiem, jak smakują i wyglądają winogrona. Wina produkowane na
Lubelszczyźnie (bo winogrona to dla mnie = wino) są mi znane i raczej
nie cenię trunków o smaku starej szmaty..
Pozdrawiam - JanuszWo

8. Data: 2015-10-31 09:07:21

Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Jałowiec pospolity 3-)

Ok. A coś bardziej użytecznego?
Pozdrawiam - JanuszWo

9. Data: 2015-10-31 14:45:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 09:05:28 +0100, JanuszWo napisał(a):

> Nie wiem, jak smakują i wyglądają winogrona. Wina produkowane na
> Lubelszczyźnie (bo winogrona to dla mnie = wino) są mi znane i raczej
> nie cenię trunków o smaku starej szmaty..

LOL - tu już chyba trzeba winić raczej Twoje umiejętności winiarskie 3-]
Polecam:
http://www.winologia.pl/teksty_wadywina.htm

10. Data: 2015-10-31 14:47:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Oct 2015 09:07:21 +0100, JanuszWo napisał(a):

> Ok. A coś bardziej użytecznego?

Bez pracy nie ma kołaczy - chcesz wyjąć, musisz najpierw włożyć (opryskać)
3-]

PS. Nie żebym zmuszała tu do sprośnych skojarzeń, o nie!

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice
,56445.html