Czym ostrzyć noże?

11. Data: 2007-03-23 11:38:17

Temat: Re: Czym ostrzyć noże?
Od: "." <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

Nie złamie się. Jest z hartowanej stali, tylko trochę za krótki. Ma 10 cm.
Są dłuższe noże nie chowane w cenie 2 zł. Jednak najlepszy nóż to taki,
który nie naciska tylko tnie. Chleb przy nacisku się uszkadza i kruszy
dlatego najlepiej jest mieć nóż elektryczny do żywności za 30 zł do kupienia
w Tesco. Ma długość ostrza ze 20 cm. Jeśli to ma być tylko do chleba, to
polecam kupować chleb krojony i nóż nie będzie potrzebny.

12. Data: 2007-03-23 14:17:49

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> napisał w wiadomości
> Mam podwójną osełkę, jest dobra.
> Czy ktoś widzał bardzo drobną osełkę do ostatecznego wykańczania ostrza na
> brzytwę?

Do ostatecznego ostrzenia na brzytwę, to pasek skórzany.

Witek

13. Data: 2007-03-23 19:50:29

Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Robert

14. Data: 2007-03-24 13:24:26

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym lepiej nie używać do krojenia żywności noży, bo to niebezpieczne.

ze co?:)
jak to nie uzywac noza w kuchni:)
przeciez dobre noze to podstawa chyba ze ktos sie zywi w fastfoodach albo
jest taka kaleka ze sie potnie nozami ktore leza w szyfladzie:)

--
pzdr
piotrek

15. Data: 2007-03-24 13:35:03

Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> szukaj wiadomości tego autora

*Piotrek* wrote:

> jak to nie uzywac noza w kuchni:)

Można używać niektóre z tych narzędzi, które się dłużej myje niż używa :)

<>

16. Data: 2007-03-24 14:15:17

Od: "." <...@...org> szukaj wiadomości tego autora

Nie pamiętam kiedy ostatnio kroiłem żywność. Wszystkie rzeczy są już
rozdrobnione przy zakupie, wystarczy rozsmarować czymś płaskim, nieostrym.
Do ziemniaków obierak, a można nawet używać elektrycznego robota do tego.
Nie wiem dlaczego te roboty do ziemniaków rzadko są oferowane. Nóż to się
przydaje dla zawodowych kucharzy, którzy koniecznie chcą kroić wszystko
sami, kupione bezpośrednio od rolnika, zamiast kupić już rozdrobnione i
zapakowane w sklepie spożywczym.

17. Data: 2007-03-24 14:25:26

Od: salamon <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

. napisał(a):
> [...]
> przydaje dla zawodowych kucharzy, którzy koniecznie chcą kroić wszystko
> sami, kupione bezpośrednio od rolnika, zamiast kupić już rozdrobnione i

No, jak ktoś kupuje rozdrobnioną żywność, to posiadanie noża może
wydawać mu się rzeczą zbędną.
Niektórzy jednak potrafią i lubią pracować w kuchni, a tam dobry nóż
jest konieczny.
W pewnej starej książce kucharskiej było bardzo ładne zdanie o nożach:
"Nie najlepiej świadczy o domu, jeśli jedyną ostrą rzeczą w kuchni są
grzybki w occie."

SALAMON

18. Data: 2007-03-24 14:29:01

Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> szukaj wiadomości tego autora

*.* wrote:

> Nie pamiętam kiedy ostatnio kroiłem żywność. Wszystkie rzeczy są już
> rozdrobnione przy zakupie, wystarczy rozsmarować czymś płaskim, nieostrym.

Nie jadasz arbuzów? :)

> Do ziemniaków obierak,

Zgoda, zresztą do większości warzyw. Normalnym nożem to chyba bym nie
umiał obrać ziemniaków :)

> a można nawet używać elektrycznego robota do tego.
> Nie wiem dlaczego te roboty do ziemniaków rzadko są oferowane.

Też nie wiem, aczkolwiek nie spełniają one swojej roli tak jak powinny.
A ściślej mówiąc przy nieforemnych ziemniakach po prostu nie obierają ich
dokładnie. Lepiej zrobić to ręcznie.

> Nóż to się
> przydaje dla zawodowych kucharzy, którzy koniecznie chcą kroić wszystko
> sami, kupione bezpośrednio od rolnika,

Często kupuję pieczywo bezpośrednio w piekarni właśne dlatego, że chleb
jest "prosto pieca" i w całości i się nie rozsycha w przeciwieństwie do
tego świństwa pakowanego w plastik.

Przykłady można mnożyć.

> zamiast kupić już rozdrobnione i zapakowane w sklepie spożywczym.

Nie wiem jak Ty, ale jak moja żona robi np. gulasz to kupuje mięso w jednym
kawałku i je *kroi* (pokrojonego "gulaszowego" które oferują sklepy do ust
bym nie wziął, bo nie wiem co ono zawiera).

Skądinąd wiem, że nie jestem odosobnionym przypadkiem.

<>

19. Data: 2007-03-24 15:09:24

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piper" <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> napisał w wiadomości
o.Away...

| Zgoda, zresztą do większości warzyw. Normalnym nożem to chyba bym nie
| umiał obrać ziemniaków :)

W harcerstwie / wojsku się nie było, co ?

;-)

Pzdr

JKK

20. Data: 2007-03-24 15:19:29

Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> szukaj wiadomości tego autora

*J_K_K* wrote:

> W harcerstwie / wojsku się nie było, co ?

A co to? Lustracja? :)

<>

Montaż czaszy TV-Sat na zachód
plyta i piekranik - ta sama firma ?
odnawianie mebli
Węże vs. Rurki (przyłączeniowe) - co lepsze?
Czy mozna do zmywarki doprowadzic ciepla wode