Czym się różni aerator od wertykulatora?

1. Data: 2009-06-17 21:05:43

Temat: Czym się różni aerator od wertykulatora?
Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś kupił już takowy sprzęt i wie który się do czego nadaje? Bo jak
czytam opisy i słucham sprzedawców to mam wrażenie że sami nie wiedzą.

2. Data: 2009-06-17 21:52:40

Temat: Re: Czym się różni aerator od wertykulatora?
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaWojownik" walczy ze sprzedawcami:
> Czy ktoś kupił już takowy sprzęt i wie który się do czego nadaje? Bo jak
> czytam opisy i słucham sprzedawców to mam wrażenie że sami nie wiedzą.

Ja mam takie ustrojstwo z dwoma wymiennymi wałkami. Jeden - aerator - ma
giętkie, pazurki, drugi-wertykulator - sztywne. Aeratora używam raz wiosną,
gdy trzeba z trawy usunąć jakieś źdzbła pognite przez zimę -słowem wygrabić
porządnie trawnik. Wertykulatora nie używam bo i po co ;-)

Zdroofka Johnny

3. Data: 2009-06-18 12:59:04

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś kupił już takowy sprzęt i wie który się do czego nadaje? Bo jak
> czytam opisy i słucham sprzedawców to mam wrażenie że sami nie wiedzą.
Aerator służy do napowietrzania gleby. Są różne metody aeracji :
-nakłuwanie (spiking) - niestety zagęszcza grunt , nadaje się do luźnych
podłoży
-rurkowa (core, plug) - najlepsza, rozluźnia grunt, zazwyczaj na głebokość
3"-9", aktywizuje rozkład filcu i 'miesza' warstwy gleby
-nacinanie (vertical mowing) czyli wertykulacja - płytka, mało trwały zabieg
ale pobudza korzenie trawy do krzewienia

Wałek dołączany do aeratorów 2w1, taki z drutami to urządzenie do grabienia
mechanicznego (power raking).

I stąd te wszystkie nieporozumienia.

Pzdr.
Adam

4. Data: 2009-06-18 17:54:12

Od: "atman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiosną, gdy trzeba z trawy usunąć jakieś źdzbła pognite przez zimę -słowem
> wygrabić porządnie trawnik. Wertykulatora nie używam bo i po co ;-)

Kurde. A ja odwrotnie.
Wiosną `kroję` trawnik tymi sztywnymi zębami coby po zimie
nie tylko wygrabił ale poprzecinał korzenie trawy.
Tego wałka z giętkimi pazurkami jeszcze nie zakładałem
ale wygląda mi to na elektryczne grabie.
Mam akurat parę metrów pochalapalej zaprawą trawy to zbadam co i jak.
Ale te druciane pazurki to na według mnie ani areator ani wertykularor
a raczej porządne grabie.

5. Data: 2009-06-18 18:36:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Mam akurat parę metrów pochalapalej zaprawą trawy to zbadam co i jak.
> Ale te druciane pazurki to na według mnie ani areator ani wertykularor

Do wyczesywania mchu.

Trawnik mi się zaperzył :(
Oczko wodne ....
Aerator 'w płynie'.