Trawnik mi się zaperzył :(

1. Data: 2009-06-17 18:22:46

Temat: Trawnik mi się zaperzył :(
Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem ja sobie całkiem ładny trawnik. Założony w zeszłym roku, w maju.
Przed założeniem trawnik wszystkie chwasty zostały opryskane mieszaniną
wszystkich najgorszych świństw dostępnych na rynku. Wywaliłem kilka
wywrotek czarnoziemu i wysiałem trawę. Na początku było trochę pielenia,
jeden oprysk przed jesienią i chwasty w zasadzie zostały wyeliminowane.
Nawóz i wygrabianie na jesień. Wygrabianie i nawożenie na wiosnę.
Teoretycznie wszystko zgodnie ze sztuką.
No i miałem ja sobie całkiem ładny trawnik gdzieś tak do końca kwietnia.
Wtedy to skosiłem go jakby za nisko. Chyba coś było nie tak ze sprężyną
w kosiarce. Trawnik się jakby "wypalił" Trawa pożółkła i już nie
odrosła. Zamiast niej wyrósł perz :-(
Trawa jest tylko w kilku miejscach, w których w kwietniu robiłem
dosiewanie (w tych miejscach, coś leżało podczas budowy i trawa nie
chciała rosnąć)
Po tym przydługim wstępie proszę o poradę. Wiem, że perzu nie za bardzo
da się zwalczać selektywnie przez oprysk. Czy spryskać wszystko
roundapem i zakładać trawnik od nowa, czy może warto spróbować cały
trawniki objąć "dosiewaniem" w nadziei, że trawa zagłuszy z czasem perz,
jak to ma miejsce na fragmentach "dosiewanych" wcześniej? Czy jest na to
szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?

2. Data: 2009-06-17 18:48:02

Temat: Re: Trawnik mi się zaperzył :(
Od: Zyga <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niewe wrote:
> [...]
> jak to ma miejsce na fragmentach "dosiewanych" wcześniej? Czy jest na to
> szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?

Twój wybór, odróżnisz skoszony perz od skoszonej trawy? Ja polubiłem te
wszystkie zielone na moim trawniku. No dobra, tylko koniczyna jeszcze
mnie troche wkurza...

--
pozdrawiam - Zygmunt

3. Data: 2009-06-17 19:14:19

Od: bokomaru <b...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Niewe wrote:

> Czy jest na to
> szansa czy to wydawanie kasy i praca bez sensu?

u mnie po przekopaniu i posianiu na jednym z fragmentow najpierw urosl
dorodny perz, pod spodem pojedyncze nitki trawy.
zaczalem regularnie kosic i juz przewaza trawa.
wiec szansa pewnie jest. co prawda mam podejrzenia, ze przyciety perz
poszedl w klacza, co oznacza ze zbiera sily na odwet ;-)

--

bartek

4. Data: 2009-06-17 21:26:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zyga" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Twój wybór, odróżnisz skoszony perz od skoszonej trawy? Ja polubiłem te
> wszystkie zielone na moim trawniku. No dobra, tylko koniczyna jeszcze
> mnie troche wkurza...

Selektywnie jest użyć Fusilade...

5. Data: 2009-06-18 08:47:20

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

bokomaru <b...@z...com> writes:

> [...]
> wiec szansa pewnie jest. co prawda mam podejrzenia, ze przyciety perz
> poszedl w klacza, co oznacza ze zbiera sily na odwet ;-)

W regularnie koszonym i podlewanym (jesli trzeba) trawniku perz sie
nie trzyma.

A ten trawnik z poczatku watku to pewnie wysechl z niepodlania,
kwiecien byl suchy.

MJ

6. Data: 2009-06-18 09:42:06

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Selektywnie jest użyć Fusilade...

...po którym zostanie wszystko, za wyjątkiem trawy. No i perzu
oczywiście też :)

Sebcio

7. Data: 2009-06-18 09:43:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> ...po którym zostanie wszystko, za wyjątkiem trawy. No i perzu
> oczywiście też :)

Koniczayna ładnie wygląda. I trwała jest.

8. Data: 2009-06-18 11:38:50

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[..............]

> W regularnie koszonym i podlewanym (jesli trzeba) trawniku perz sie
> nie trzyma.
>
> A ten trawnik z poczatku watku to pewnie wysechl z niepodlania,
> kwiecien byl suchy

Nie kosic jak ma byc dluzej bez opadow. Dluzsza trawa przetrwa susze.

pozdr dexth

9. Data: 2009-06-19 14:54:36

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski pisze:
> A ten trawnik z poczatku watku to pewnie wysechl z niepodlania,
> kwiecien byl suchy.

Trawnik podlewam regularnie, więc przesuszenie raczej odpada.

10. Data: 2009-06-19 14:55:03

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> Koniczayna ładnie wygląda. I trwała jest.

No dziękuję bardzo za taką poradę.

Oczko wodne ....
Aerator 'w płynie'.
trawnik na wydmie - solucja