Trawnik mi się zaperzył :(

11. Data: 2009-06-19 15:41:47

Temat: Re: Trawnik mi się zaperzył :(
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
news:h1g8s5$tnb$2@portraits.wsisiz.edu.pl...

> No dziękuję bardzo za taką poradę.

Kup kozę, będzie koniczynę kosiła.

12. Data: 2009-06-19 21:41:20

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Kup kozę, będzie koniczynę kosiła.

Z ciekawości spytam. Jaka motywacja Tobą kieruje? Gdybym podszedł
bezkrytycznie i po Twoim poście kupił i opryskał trawnik tym Fusiladem
to bym go sobie zniszczył. Czy to sprawiłoby ci radość? Czy mój trawnik
ci w czymś przeszkadza? Czy sprawia ci przyjemność bycie złośliwym?

13. Data: 2009-06-20 02:50:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to bym go sobie zniszczył. Czy to sprawiłoby ci radość? Czy mój trawnik
> ci w czymś przeszkadza? Czy sprawia ci przyjemność bycie złośliwym?

Żartowałem teraz o kozie. - pytałeś o środek selektywny na perz czyli
jednoliścienne. Niestety trawy są jednoliścienne. Pytanie - czym ci
przeszkadza perz na trawniku? Trawa między trawami?
Trawniki kosi się, przynajmniej raz na tydzień i perzu nie widać.

14. Data: 2009-06-20 04:29:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

Tu jest kosiarka, która poradzi sobie także z perzem - przy koszeniu co 4-5
dni i nawożeniu przynajmniej raz na dwa tygodnie niezbyt dużymi ilościami
saletry wapniowej, o ile ziemia jest kwaśna (zbadać pH-metrem) i
systematycznym podlewaniu trawnika.
Kosiarki:
http://www.zielenservice.pl/lawnmaster.html

Nawozy:
http://www.e-hortico.pl/go/_info/index.php?id=930&it
em=1&sess_id=b49d86601b200f115d3fd1276e95f338#menu

http://www.prolab.pl/index.php?id=88

Kwasomierz (pH-metr):
http://www.draminski.pl/products/termometry_i_ph_met
ry/tester_kwasowosci_do_gleby_i_plynow
Prostszy - płytkowy (oczy muszą być wrażliwe na kolory):
http://www.prolab.pl/index.php?id=122

http://pwbio.super.sklep.pl/product_info.php/product
s_id/270?topSsid=3c545b9b81f75b0782cb812244f02015
Taniej:
http://www.e-centrumogrodnicze.pl/produkt/wyposazeni
e/pozostale/kwasomierz-glebowy-783.html

Podlewanie:
http://www.zraszacze.pl/

15. Data: 2009-06-20 04:37:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

Hm, trzeba było przygotować teren pod trawnik, jeżeli miał wyglądać jak
angielskie boiska.

Najważniejsze jest odchwaszczenie, wyrównanie terenu, właściwie dobrana
trawa lub ich mieszanka - stosownie do planowanego użytkowania (trawnik
deptany czy nie i jak intensywnie). Posiać trawę, zwałować, kosić i nawozić.
do koszenia co 4-5 dni potrzebny jest mulczer lub kosiarka ze zbiornikiem.
Tanie kosiarki są do .... Podlewanie - najlepsze automatyczne, sterowane
przez elektroniczny sterownik z podłączonym czujnikiem deszczu.
To nie są małe pieniądze, pracy też mnóstwo. W zasadzie życie szybko
zmniejsza wymagania...

16. Data: 2009-06-20 07:59:31

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:h1h0lv$8sd$1@portraits.wsisiz.edu.pl Niewe
<n...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> Fusiladem to bym go sobie zniszczył. Czy to sprawiłoby ci radość?
> Czy mój trawnik ci w czymś przeszkadza? Czy sprawia ci przyjemność

Hejka. Może nie lubi użytkowników, którzy nie tną postów?
Pozdrawiam nieporządnie Ja...cki
PS Bierzesz się za porządkowanie ogrodu a zwykłego postu nie potrafisz
ogarnąć.

17. Data: 2009-06-20 08:14:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Hejka. Może nie lubi użytkowników, którzy nie tną postów?

Musiałbym przestać czytać... :-))))))))

Zbyt dużo jest na grupach tych, którzy rzucają jakiś prosty temat w celu
wydrwienia piszących odpowiedzi zarzucając niekompetencje.
Także pytanie moze służyć do oceny... :-))))))

18. Data: 2009-06-20 09:27:22

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Żartowałem teraz o kozie. - pytałeś o środek selektywny na perz czyli
> jednoliścienne. Niestety trawy są jednoliścienne. Pytanie - czym ci
> przeszkadza perz na trawniku? Trawa między trawami?

Przeszkadza mi bo:
- ma brzydki kolor
- kłuje jak się chodzi na bosaka :-)

> Trawniki kosi się, przynajmniej raz na tydzień i perzu nie widać.

Sęk w tym, że od pewnego czasu nie bardzo mam co kosić. Trawa jakby
przestała rosnąć, ewentualnie rośnie baaaaardzo powoli.

19. Data: 2009-06-20 09:30:44

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Najważniejsze jest odchwaszczenie, wyrównanie terenu, właściwie dobrana
> trawa lub ich mieszanka - stosownie do planowanego użytkowania

Odchwaściłem dwukrotnie i przekopałem. Nawiozłem ziemi, zwałowałem,
posadziłem.

> Posiać trawę, zwałować, kosić i nawozić.

Koszę i nawożę.

> do koszenia co 4-5 dni potrzebny jest mulczer lub kosiarka ze zbiornikiem.
> Tanie kosiarki są do ....

Kosiarkę mam ze zbiornikiem. Czy tanią? Nie wiem. Dostałem używaną,
jakiś WolfGarten. Ostrza ostrze regularnie.

> Podlewanie - najlepsze automatyczne, sterowane
> przez elektroniczny sterownik z podłączonym czujnikiem deszczu.

Tyż mam.
I nadal dupa :(

20. Data: 2009-06-20 09:31:30

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora