Czyszczenie ekspresu cisnieniowego

1. Data: 2006-07-24 11:04:43

Temat: Czyszczenie ekspresu cisnieniowego
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jak wyczyścić ekspres ciśnieniowy? Wnętrze ekspresu zabezpieczone jest
filtrem w postaci metalowego sitka, jednak resztki kawy mogą dostawać
się do środka zanieczyszczając doprowadzenie wody. Filtr można co prawda
wyjąć i wyczyścić, ale z tym - do czego jest zamocowany już trochę
gorzej. Co radzicie?
Pozdrawiam,
Fonon

2. Data: 2006-07-24 12:11:42

Temat: Re: Czyszczenie ekspresu cisnieniowego
Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Są specjalne proszki do czyszczenia ekspresów. Do sitka na kawę wkłada się
gumowy krążek zatrzymujący wodę, na to sypie się proszek i uruchamia się
kilkakrotnie dowolny program. Potem płukanko (bez krążka) i ekspres czysty
jak ta lala :o)

- -
pzdr
kasia maruda

3. Data: 2006-07-24 12:19:33

Od: Asia Kopiczyńska <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> S? specjalne proszki do czyszczenia ekspres?w. Do sitka na kaw? wk?ada si?
> gumowy kr??ek zatrzymuj?cy wod?, na to sypie si? proszek i uruchamia si?
> kilkakrotnie dowolny program. Potem p?ukanko (bez kr??ka) i ekspres czysty
> jak ta lala :o)

Skąd bierze się taki krążek? Jak włożony jest krążek do sitka na kawę to
wtedy woda nie przelatuje?

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2006-07-24 19:02:37

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon napisał(a):
> [...]
> się do środka zanieczyszczając doprowadzenie wody. Filtr można co prawda
> wyjąć i wyczyścić, ale z tym - do czego jest zamocowany już trochę

Przepuść wodę z octem a następnie pare razy czystą wodę.

--
Filip.

5. Data: 2006-07-24 22:02:30

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia Kopiczyńska" <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> napisał w
wiadomości news:ea2dnk$3q3$1@news.interia.pl...
> Witam,

> Skąd bierze się taki krążek? Jak włożony jest krążek do sitka na kawę to
> wtedy woda nie przelatuje?

Krążek był w pudełeczku z proszkiem. Zatrzymuje wodę, która zamiast
wylatywać krąży w środku eksprsu i czyści. Myślę, że każdy kawałek gumy,
który będzie w miarę uszczelnieł sitko da radę.

- -
pzdr
kasia maruda

6. Data: 2006-07-25 06:49:11

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień 24.07.2006 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył
gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas Filip Ozimek:

> Przepuść wodę z octem a następnie pare razy czystą wodę.

Woda z dużą ilością kwasku cytrynowego działa podobnie,
tylko zapaszek przyjemniejszy jest od octu.

--
TomaSz.
www.kocie-zycie.prv.pl

7. Data: 2006-07-25 10:32:45

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia maruda wrote:
> Krążek był w pudełeczku z proszkiem. Zatrzymuje wodę, która zamiast
> wylatywać krąży w środku eksprsu i czyści. Myślę, że każdy kawałek gumy,
> który będzie w miarę uszczelnieł sitko da radę.
A jaki to proszek? W tych, które kupowałem nie było krążka. Byle gumy
bym nie wsadzał - musi być odpowiedniej jakości.
Fonon

8. Data: 2006-07-25 10:36:14

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomaSz. wrote:
> Woda z dużą ilością kwasku cytrynowego działa podobnie,
> tylko zapaszek przyjemniejszy jest od octu.
Są lepsze środki niż ocet lub kwasek, ale w moim pytaniu nie chodzi o
usuwanie kamienia tylko zabrudzeń od kawy, które dostają się do wnętrza.
Pomysł z krążkiem może byłby dobry - nie próbowałem.
Fonon

9. Data: 2006-07-25 21:36:00

Od: Asia Kopiczyńska <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia maruda napisał(a):
> U?ytkownik "Asia Kopiczy?ska" <asia.kopiczynska@USUN_TOinteria.pl> napisa? w
> wiadomo?ci news:ea2dnk$3q3$1@news.interia.pl...

> si?

> czysty

> Kr??ek by? w pude?eczku z proszkiem. Zatrzymuje wod?, kt?ra zamiast
> wylatywa? kr??y w ?rodku eksprsu i czy?ci. My?l?, ?e ka?dy kawa?ek gumy,
> kt?ry b?dzie w miar? uszczelnie? sitko da rad?.

Ja dziś szukałam odkamieniacza z krążkiem, ale niestety bez rezultatu.
Może Pamiętasz jakiej firmy to był odkamieniacz?

Pozdrawiam
Asia

10. Data: 2006-07-26 07:25:38

Od: "ZbyszekZ" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

kasia maruda wrote:
> Krążek był w pudełeczku z proszkiem. Zatrzymuje wodę, która zamiast
> wylatywać krąży w środku eksprsu i czyści. Myślę, że każdy kawałek gumy,
> który będzie w miarę uszczelnieł sitko da radę.

Nie znam sie na tym, ale na chłopski rozum to z ekspresu
ciśnieniowego po szczelnym zatkaniu wylotu można mieć mini bombę.
Teoria o krążeniu wody nie wydaje się sensowna, w końcu pomka
wyłącznie tłoczy wodę aby uzyskać wysokie ciśnienie, w momencie
gdy woda się cofnie to albo wybuchnie albo pompa zepsuje się w inny
sposób.
Oczywiście mogę się mylić.

--
ZZ@private