Darmowe badania profilaktyczne w Wawie: korzystajcie!

1. Data: 2006-05-01 02:14:42

Temat: Darmowe badania profilaktyczne w Wawie: korzystajcie!
Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie można zrobić darmowe badania profilaktyczne w Warszawie

Dla mężczyzn, kobiet, przyszłych mam, a także dla dzieci, które mają problem
z nałogiem palenia

Ponad 13 mln zł przeznaczył mazowiecki fundusz zdrowia na badania
profilaktyczne. Ratusz dołożył przychodniom i szpitalom kolejne 29 mln zł.

Dzięki tym pieniądzom warszawiacy mają szansę zadbać o swoje zdrowie, zanim
nie będzie za późno. To nie wszystko. Są jeszcze do wykorzystania w tym roku
ogromne pieniądze z Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych na
tzw. badania przesiewowe. W dzisiejszym informatorze przedstawiamy badania
obecnie dostępne w stołecznych przychodniach.

Program profilaktyki chorób układu krążenia

- Program skierowany jest do osób ubezpieczonych w NFZ, w wieku 35-55 lat, u
których nie rozpoznano chorób układu krążenia.

-Opis badań: wywiad lekarski, badania biochemiczne krwi (stężenie we krwi
cholesterolu całkowitego, LDL-cholesterolu, HDL-cholesterolu, triglicerydów
i poziomu cukru na czczo), pomiar ciśnienia tętniczego krwi, określenie BMI,
badanie EKG. Ocena poszczególnych czynników ryzyka oraz ocena globalnego
ryzyka wystąpienia incydentu sercowo-naczyniowego w przyszłości.

Miejsce badań: Szpital Bródnowski: ul. Kondratowicza 8, Szpital Wolski: ul.
Kasprzaka 17, Międzyleski Szpital Specjalistyczny: ul. Bursztynowa 2, SPZZLO
Żoliborz: ul. Szajnochy 8, SZPZLO Ochota: ul. Szczęśliwicka 36, Medycyna
Rodzinna: ul. Etiudy Rewolucyjnej 48, TV Polska: ul. Woronicza 17, NZOZ: ul.
Sobieskiego 60 l. 14, SPZLO Wesoła: ul. Kilińskiego 50, SZPZLO Wawer: ul.
Strusia 4/8, SZPZLO Wola: ul. Ciołka 11, SZPZLO Praga Północ: ul.
Jagiellońska 34, Orlik: ul. Ostrobramska 101, Praktyka Lekarzy Rodzinnych:
ul. Kasprzaka 11, SZPZLO Bródno: ul. Tykocińska 32/34, Vita-Med: ul.
Meissnera 7, SPZOZ Białołęka: ul. Milenijna 4, Sana: ul. Batorego 31 A,
Mariańska przy ul. Mariańskiej 1, Starówka przy ul. Konwiktorska 3/5,
Mokotowska: ul. Mokotowska 6A, Drag Med: ul. Dragonów 6A, Sol-Med: ul. Solec
99, Poz-Med: ul. Poznańska 17, Med-Centrum: Bednarska 8, Karmelicka: ul.
Karmelicka 26, Medina: ul. Krzywe Koło 8/14, SPZLO Ursynów: ul. Zamiany 13,
Medi-System: Al. Jerozolimskie 44, Pro Medica 2000: ul. Oczki 6, Kaar-Med:
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 4 10/23, SZPZLO Bemowo: ul. Wrocławska 19, NZOZ
AM: ul. Banacha 1, Instytut Psychosomatyczny: ul. Puławska 52/38, NZOZ
Ursus: ul. Wiosny Ludów 77, Formedica: ul. Berezyńska 39, Otmed: ul. Spiska
2A, Pogodna w Wesołej przy ul. Jana Pawła II 75, Centrum Medyczne Sadyba:
ul. Urle 1.

Program profilaktyki chorób odtytoniowych - palenie jest uleczalne

- Mogą z niego skorzystać palacze powyżej 7. roku życia. Lekarze mają za
zadanie przeprowadzenie wywiadu z pacjentem, zmierzenie, zważenie go,
zbadanie ciśnienia krwi. Dla osób, które zgłoszą chęć rzucenia palenia w
ciągu najbliższych dni, lekarz powinien zaplanować i poprowadzić terapię
odwykową. Jeśli nie przyniesie ona rezultatu, próbuje się bardziej
specjalistycznej terapii.

- Realizują go placówki: Centrum Onkologii: ul. Roentgena 5, Instytut
Gruźlicy i Chorób Płuc: ul. Płocka 26, Instytut Kardiologii: ul. Alpejska
42, SZPZLO Praga Północ: ul. Jagiellońska 34, SPZZLO Żoliborz: ul. Szajnochy
8, Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Rehabilitacji Niepełnosprawnych: ul.
Bohaterów Września 7.

Program profilaktyki raka piersi

- Mogą z niego skorzystać kobiety w wieku od 50 do 69 lat, które nie miały
wykonywanych takich badań w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Nie potrzeba
skierowania. Program nie jest dla kobiet, u których już wcześniej
zdiagnozowano zmiany nowotworowe w piersi.

- Badania: wywiad lekarski, badanie mammograficzne (2 x2 zdjęcia wraz z
opisem lekarza specjalisty w dziedzinie radiodiagnostyki). Kobiety z
nieprawidłowym wynikiem zostaną skierowane na bardziej specjalistyczne
badania.

- Gdzie do lekarza? Szpital Bródnowski: ul. Kondratowicza 8, SZPZOZ dla
Szkół Wyższych: Mochnackiego 10, Szpital im. św. Zofii: ul. Żelazna 90,
Międzyleski Szpital Specjalistyczny: ul. Bursztynowa 2, Attis: ul.
Górczewska 89, SPZLO Wawer: ul. Strusia 4/8, Szpital Bielański: ul.
Cegłowska 80, Enel-Med: ul. Gilarska 86C, Centrum Onkologii, ul. Roentgena
5, Centrum Medyczne Damiana: ul. Wałbrzyska 46, Centrum Medyczne LIM: Al.
Jerozolimskie 65/79, SZPZLO Bemowo: ul. Wrocławska 19, Medi-System: Al.
Jerozolimskie 44, Sensor Cliniq: ul. Kacza 8, Klinika Medyczna Ibis: ul.
Kacza 8, Centrum Profilaktyki i Terapii: ul. Grójecka 126, Ośrodek
Profilaktyki Nowotworów Polskiego Komitetu Zwalczania Raka: ul. Piwna 31/33,
NZOZ na Ursynowie: al. KEN 103 lok. U4.

Program profilaktyki raka szyjki macicy

- Dla kobiet w wieku od 25 do 59 lat (przy określaniu wieku należy wziąć pod
uwagę tylko rok urodzenia). Badania będą przeprowadzane raz na 3 lata.

- Badania: cytologia, badanie ginekologiczne, porada lekarska.

- Miejsce badań: Szpital Bródnowski: ul. Kondratowicza 8, Szpital Praski:
al. Solidarności 67, Szpital Wolski: Kasprzaka 17, szpital św. Zofii: ul.
Żelazna 90, szpital międzyleski: ul. Bursztynowa 2, ZOZ Żoliborz: ul.
Szajnochy 8, ZOZ Ochota: ul. Szczęśliwicka 26, Medycyna Rodzinna: ul. Etiudy
Rewolucyjnej 48, przychodnia w Wesołej przy ul. Kilińskiego 50, SZPZOL Wola:
ul. Ciołka 11, praktyka lekarzy rodzinnych przy ul. Kasprzaka 11,
przychodnia przy Tykocińskiej 32/34, szpital przy Madalińskiego 25, Centrum
Onkologii, CM Lek: ul. Roentgena 5, Vita-Med: ul. Wileńska 18, Bonder
Medica: ul. Etiudy Rewolucyjnej 48, przychodnie przy Milenijnej 4 i
Zawiszaków 23, Mariańskiej 1, Dragonów 6A, Solec 99, Zamiany 13,
Wrocławskiej 19, Banacha 1 (Centrum Medyczne AM), Al. Jerozolimskich 44,
Sensor Cliniq: ul. Kacza 8, Bis: Kacza 8, Centrum Profilaktyki: ul. Grójecka
126, Instytut Psychosomatyczny: ul. Puławska 52/38, Hipokrates: ul.
Traktorzystów 10, NZOZ Ursus: ul. Wiosny Ludów 77, Gabinet Mariusza
Sadowskiego przy ul. Pawińskiego 2 oraz Formedicaprzy ul. Berezyńskiej 39.

Program profilaktyki przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POCHP)

- Jest adresowany do kobiet i mężczyzn pomiędzy 40. a 65. rokiem życia,
palących papierosy oraz byłych palaczy. Lekarze zachęcają do badań też osoby
mające kaszel i duszności podczas wysiłku. Nie są to badania dla pacjentów,
u których wcześniej zdiagnozowano przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (lub
przewlekłe zapalenie oskrzeli bądź rozedmę).

- Wizyta u lekarza: m.in. wywiad, badanie fizykalne, badanie spirometryczne,
próba rozkurczowa.

- Miejsce badań: Centrum Onkologii: ul. Roentgena 5, Instytut Gruźlicy i
Chorób Płuc: ul. Płocka 26, Instytut Kardiologii: ul. Alpejska 42, SZPZLO
Praga Północ: ul. Jagiellońska 34, Wojewódzki Specjalistyczny Zespół
Rehabilitacji Niepełnosprawnych: Bohaterów Września 7.

Dla kobiet w ciąży

- Ratusz finansuje program "Mama, zdrowie i ja". W wybranych placówkach
(lista na stronie internetowej www.um.warszawa.pl) warszawianki w ciąży mogą
skorzystać z kompleksowych badań.

- Oprócz nich są darmowe szkoły rodzenia. Prowadzą je szpitale: Bielański,
Praski, Inflancka, im. św. Rodziny, im. św. Zofii, im. prof. Orłowskiego,
Międzyleski, im. Dzieciątka Jezus. Bezpłatne szkoły rodzenia są też w
przychodniach przy Szajnochy 8, Milenijnej 4, Romera 4, Strusia 4/8,
Paderewskiego 45, Powstańców Śląskich 19.

2. Data: 2006-05-01 12:58:03

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Limcha napisał(a):
> [...]
> badanie EKG. Ocena poszczególnych czynników ryzyka oraz ocena globalnego
> ryzyka wystąpienia incydentu sercowo-naczyniowego w przyszłości.

To może jeszcze napisz dokładną datę kiedy te badania będą wykonywane.

--
Kaja

3. Data: 2006-05-01 22:56:17

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Idziesz na łatwiznę koleżanko, zadzwoń i się zapytaj

4. Data: 2006-05-01 23:17:12

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Limcha" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Idziesz na łatwiznę koleżanko, zadzwoń i się zapytaj

Tak idzie na latwizne, bo zamiast wciskac numerki w telefonie, wciska
klawisze na klawiaturze, o zgrozo, co za leń! :)
Otwierasz posta a nie udzielisz informacji osobie, ktora Cie o to prosi,
kolezanko.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

5. Data: 2006-05-02 00:26:42

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klawisze na klawiaturze, o zgrozo, co za leń! :)
> Otwierasz posta a nie udzielisz informacji osobie, ktora Cie o to prosi,

Co może jeszcze ja mam dzwonić, bulic kasę i się za nią dowiadywać ?
Wam się we łbach poprzewracało kompletnie.

6. Data: 2006-05-02 00:40:56

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Limcha napisał(a):

> Co może jeszcze ja mam dzwonić, bulic kasę i się za nią dowiadywać ?
> Wam się we łbach poprzewracało kompletnie.

To po jakiego diabła wyskakiwałaś z tymi informacjami w ogóle? :-(

--

Kaja

7. Data: 2006-05-02 05:01:06

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żebyś wiedziała że coś takiego istnieje i cieszyła buzię że masz to za
darmo. Następnie zadzwoniła i sie zapisała w kolejkę.

A może to JA mam zadzwonić i telefonicznie cię zarejestrować?
I każdego z osobna kto do mnie napisze.
Popukaj sie w czoło.

8. Data: 2006-05-02 21:02:43

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co może jeszcze ja mam dzwonić, bulic kasę i się za nią dowiadywać ?
> Wam się we łbach poprzewracało kompletnie.

Wystarczy ze podasz date, po co dzwonic?

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

9. Data: 2006-05-03 18:26:44

Od: VAD <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

creed napisał(a):

> Wystarczy ze podasz date, po co dzwonic?
> Pozdrawiam serdecznie!
> Jacek W.
> c...@t...pl

Witam
Programy profilaktyczne , które kontraktuje placówka w której pracuje ,
obejmują 3 zakresy badań ; choroby układu krążnia , pochp (podstawowe i
pogłębione) oraz raka szyjki macicy. Chcąc się "załapać" na takie
programy trzeba znaleźć placówkę która ma kontrakt na "profilatykę" i
tam się dowiedzieć w jakich godzinach (teoretycznie) lekarz poz
realizuje program. Dwa pierwsze realizuje POZ a trzeci Poradnia
Ginekologiczna. Zgłoszenia do programu nie wymagają skierowania i nie
podlegają żadnej "rejonizacji".
pozdr.vad

Re: Prof. Kinalska o zmianach tarczycy po Czarnobylu
Prosze o interpretacje wyniku (tarczycy)
haloperidol
dieta bezglutenowa - pytanie
Oczy a Sepsa