Data waznosci leku

1. Data: 2008-01-24 10:33:22

Temat: Data waznosci leku
Od: "Molentje" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry!

Mam nastepujace pytanie: czy antybiotyk SUMAMED (proszek do sporzadzenia
zawiesiny) z data waznosci 12/2007 nadaje sie wylacznie na smietnik, czy
mozna go jeszcze uzyc? Mam podac dziecku, w domu jest w szafce (przechowywany
w chlodnym i suchym miejscu), a lekarz moze wystawic mi recepte dopiero w
poniedzialek (wyjechal). Wiedzialem, ze mam ten antybiotyk, a okazuje sie, ze
o miesiac przeterminowany.

Dziekuje za rady. Z pozdrowieniem.

molentje

2. Data: 2008-01-24 10:40:27

Temat: Re: Data waznosci leku
Od: "niusy.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Molentje" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poniedzialek (wyjechal). Wiedzialem, ze mam ten antybiotyk, a okazuje sie,

Ja bym nie podawała nikomu ,a tym bardziej dziecku!
Przeterminowany to znaczy, że po terminie to spożycia pozatym to jeszcze
antybiotyk i do słabych nie należy!
Jolka

3. Data: 2008-01-25 00:33:51

Temat: Re: Data waznosci leku (nowe)
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpinam sie pod watek, żeby nie dublować na grupie.

Mam takie coś jak:
Benzacne - data 11.2007.
Magnez w tabletkach - 10.2007
Komples witamin - 09.2007
Differin - do 10.2007
Dermovate - 10.2007

Czy wszystko oddać do apteki do wyrzucenia czy można użyć?

5. Data: 2008-01-25 16:53:12

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sty, 01:35, Osadnik <o...@w...pl> wrote:
> Podpinam sie pod watek, żeby nie dublować na grupie.
>
> Mam takie coś jak:
> Benzacne - data 11.2007.
> Magnez w tabletkach - 10.2007
> Komples witamin - 09.2007
> Differin - do 10.2007
> Dermovate - 10.2007
>
> Czy wszystko oddać do apteki do wyrzucenia czy można użyć?

Apteka nie ma obowiązku przyjmowania przeterminowanych leków.
Z drugiej strony, to nie jest tak, że np magnez 31.10.07 stracił
wszystkie własciwosci i będzie nieskuteczny, Czy nawet szkodliwy.
Firma przechowuje lek przez np 4- czy 5 lat i potem bada czy jest Ok-
jeżeli tak wpisuje datę wazności 4 czy 5 lat; nikt nie interesuje się
tym czy może ten lek jest nadal dobry jeszcze przez rok , czy dwa.
W czasie wojny jaruzelskiej, kiedy przychodziło duzo leków jako dary z
zachodu, częśc była przeterminowana, jeżeli partia była duża
wysyłaliśmy próbki do przebadania w Instytucie Leków i zwykle
okazywało sie, ze lek można dalej stosować,
pa st

6. Data: 2008-01-25 20:05:26

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" < > napisał w wiadomości
> Podpinam sie pod watek, żeby nie dublować na grupie.
>
> Mam takie coś jak:
> Benzacne - data 11.2007.
> Magnez w tabletkach - 10.2007
> Komples witamin - 09.2007
> Differin - do 10.2007
> Dermovate - 10.2007
>
> Czy wszystko oddać do apteki do wyrzucenia czy można użyć?

Wszystko do wyrzucenia.

Pozdrawiam
regen

Bardzo niski cholesterol u dziecka