Bardzo niski cholesterol u dziecka

1. Data: 2008-01-23 23:40:36

Temat: Bardzo niski cholesterol u dziecka
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okazalo sie dzisiaj ze moj 2.5 letni synek ma bardzo niski cholesterol
(ogolnie caly lipidogram dosyc fatalny) - norma dla jego wieku to cos kolo
180 a on ma troszke ponad 80.... Ma tez lekka anemie.
Mimo tego ze nie ma zadnych problemow z trawieniem a je bardzo duzo i
zdrowo, w jego diecie jest duzo tluszczy, roznych - zwierzecych (tluste
ryby i mieso) oraz kilka rodzajow olejow na zmiane, Je mase warzyw, kasze,
staram sie go odzywiac zdrowo a przy jego apetycie moge mu dac co zechce,
wszystko pochlonie :)

Cholesterol mial zbadany przypadkowo - ze wzgledu na rodzinne obciazenie
zbyt WYSOKIM cholesterolem. Taka profilaktyka, a tu niespodzianka...

Mamy w przyszlym tygodniu zrobic mu w CZD jakies dokladniejsze badania...
Czy ktos moze ma wiedze na temat tego co moze byc przyczyna takiego
problemu?
Moj synek ma cholesterol jak zaglodzone dziecko....
A to kawal chlopa, ma 92 cm wzrostu, wazy prawie 16 kilo...
Jedyne co ma takie troche nietypowe to bardzo duzy brzuszek przy dosyc
szczuplych nogach i rekach. USG zadnych nieprawidlowosci nie wykazalo.
Poza tym nie potrafi podskoczyc, zeskoczyc, troche z trudem chodzi po
schodach - ma lekkie oslabienie miesni.
Ale poza tym sprawny i wytrzymaly bez zastrzezen.

Wyglada ze Przemek ma jakies potezne problemy z przyswajaniem....
Ale co moze je powodowac?
Czy to moze byc celiakla o takim nietypowym troszke przebiegu?
Bez biegunek?
Przemek jest troche obciazony genetycznie w tym temacie :(

Lekarka powiedziala ze cos wiecej powie dopiero jak zobaczy wyniki
kolejnych badan - ale ona tak ze mna ma, raz sie mocno pomylila w
podejrzeniach i mi o nich powiedziala wiec teraz jest za ostrozna z kolei i
mowi dopiero jak ma pewnosc - a ja wolalabym wiedziec z czym mam sie liczyc
:(

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2008-01-24 07:33:00

Temat: Re: Bardzo niski cholesterol u dziecka
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Okazalo sie dzisiaj ze moj 2.5 letni synek ma bardzo niski cholesterol
> (ogolnie caly lipidogram dosyc fatalny) - norma dla jego wieku to cos kolo
> 180 a on ma troszke ponad 80.... Ma tez lekka anemie.

Nie pamiętam dokładnie jaka jest norma cholesterolu dla dwulatka, ale te
180, które podajesz to górna granica, 80 nie wydaje mi sie jakieś
drastycznie niskie, natomiast z innej beczki, pierwsze co mi przychodzi do
głowy to należałoby zbadać hormony tarczycy. Życzę szybkiego wyjaśnienia i
zdrówka.
Pozdrawiam A

Założenbie giopsu spowodawło śmierć ?
Przepuklina - śluz w moczu