Założenbie giopsu spowodawło śmierć ?

1. Data: 2008-01-23 22:13:35

Temat: Założenbie giopsu spowodawło śmierć ?
Od: "Fraglin1" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie: kiedy założenie gipsu obliguje do zaordynowania leków
przeciwzakrzepowych?
---------------------
Prokuratorzy oskarżają lekarza z zielonogórskiego szpitala o błąd w sztuce
lekarskiej.
Lekarz założył dziewczynie gips, ale nie przepisał środków antyzakrzepowych.
Dziewczyna umarła po kilku tygodniach na zator płuc.

Kiedy zdjęto jej gips z nogi, nastolatka zaczęła się źle czuć - dziewczyna
skarżyła się m.in. na trudności z oddychaniem. Postanowiła pojechać do
szpitala, ale już w drodze straciła przytomność. Po dwóch dniach umarła.

Jej ojciec natychmiast powiadomił prokuraturę. Biegli orzekli, że
zastosowanie opatrunku gipsowego, z uwagi na rodzaj i zakres doznanego
urazu, było zasadne, ale charakter choroby stanowił wskazanie do
zastosowania profilaktyki zakrzepowej. Tego lekarz nie zrobił. Na tej
podstawie śledczy oskarżają lekarza o to, że naraził pacjentkę na
niebezpieczeństwo utraty życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu. Lekarz
nie przyznał się do winy. Grozi mu kara do pięciu lat więzienia.

Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra

2. Data: 2008-01-24 16:09:37

Temat: Re: Założenbie giopsu spowodawło śmierć ?
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fraglin1" < > napisał w wiadomości
> Pytanie: kiedy założenie gipsu obliguje do zaordynowania leków
> przeciwzakrzepowych?

Przy długotrwałych unieruchomieniach - zawsze jeśli dotyczy to gipsu dolnej
połowy ciała. Chyba, że są przeciwwskazania.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2008-01-27 17:18:26

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fraglin1 wrote:

> Grozi mu kara do pięciu lat więzienia.

no lol, max 5 lat za spowodowanie śmierci, zniszczenie życia całej rodzinie.
Ojciec czy chłopak dziewczyny powinien skurwiela wykastrować.

"a ja nie wiedziałem"? A kogo to obchodzi. Jak się nie wie to się na stołek
nie pcha.

--
www.vegie.pl

4. Data: 2008-01-27 17:24:54

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

<>

Specjalnie dla niektórych bywalców grupy dodatek:

Zanim miejscowi inteligentni inaczej zaczną ujadać że lekarzy nienawidzę, do
np pijanych kierowców mam bardzo podobny stosunek.

--
www.vegie.pl

5. Data: 2008-01-27 22:28:00

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Specjalnie dla niektórych bywalców grupy dodatek:
>
> Zanim miejscowi inteligentni inaczej zaczną ujadać że lekarzy nienawidzę,
> do np pijanych kierowców mam bardzo podobny stosunek.

A do kierowców pod wpływem narkotyków, czy leków, albo nawet chorób
zaburzających percepcję i refleks, (ale niesprawdzanych przez policję
drogową...), to nie masz zbyt wrogiego stosunku, co? A może jeszcze nie
uświadomiłeś sobie tego typu zagrożeń na drogach? 8[

Krystyna
--
Emocje zaburzają postrzeganie rzeczywistości.

6. Data: 2008-01-27 22:53:14

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> [...]
> drogową...), to nie masz zbyt wrogiego stosunku, co? A może jeszcze nie
> uświadomiłeś sobie tego typu zagrożeń na drogach? 8[

Mam. Ja nawet z lekkim przeziębieniem nie wykonuję czynności, przy których
nieuwaga czy zaburzenie percepcji może być przyczyną czyjegoś nieszczęścia,
pomimo tego że refleks mam lepszy niż ogromna większość społeczeństwa. Jak
ktoś się takim czymś chwali w mojej przytomności w najlepszym razie
dostanie ochrzan w obecności wszystkich znajomych (a konkretnie pojadę
kretyna od kretynów - sorki, tu delikatniejsze słownictwo byłoby po prostu
nie na miejscu).

--
www.vegie.pl

7. Data: 2008-01-27 23:29:39

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam. Ja nawet z lekkim przeziębieniem nie wykonuję czynności, przy
> których
> nieuwaga czy zaburzenie percepcji może być przyczyną czyjegoś
> nieszczęścia,

A gdybyś był 58-letnim kierowcą TIRa, jedynym żywicielem licznej rodziny? I
miałbyś typowe choroby tzw. cywilizacyjne, czyli: nadciśnienie, nadwaga,
cukrzyca, miażdżyca... a stan zdrowia nie na tyle zły, by dostać zwolnienie
na leczenie, i nie na tyle dobry, aby mieć doskonały refleks, mimo
stosowania zaleconych leków przytępiajacych ów refleks... (?)

Krystyna
--
Nic nie kosztuje tak drogo, jak tanie prawdy. Gabriel Laub

8. Data: 2008-01-28 00:24:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> [...]
> zwolnienie na leczenie, i nie na tyle dobry, aby mieć doskonały refleks,
> mimo stosowania zaleconych leków przytępiajacych ów refleks... (?)

są tysiące innych rzeczy które można robić, chociażby zamiatać chodniki, w
ostateczności zająć miejsce w procesie recyklingu opakowań aluminiowych
(puszki po piwie zbierać na śmietnikach). Ja np pracuję już teraz nad tym,
aby w razie czego nie musieć być kierowcą tira - a w ostateczności naprawdę
wolałbym aby dziecko miało ojca - śmieciarza, niż ojca - potencjalnego
mordercę.

--
www.vegie.pl

9. Data: 2008-01-28 09:59:36

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naprawdę
> wolałbym aby dziecko miało ojca - śmieciarza, niż ojca - potencjalnego

Z pewnością niejeden kierowca, który spowodował wypadek ze skutkiem
śmiertelnym, chętnie cofnąłby czas i zmienił pracę. Niestety, nie znając
swej przyszłości, jest święcie przekonany, że JEMU takie coś się nie
przytrafi. Podobnie jest niemal z każdym innym zawodem, czy jakąkolwiek
pracą. Łatwo jest oceniać PO DOKONANYM FAKCIE, gorzej jest z profilaktyką i
umiejętnością przewidywania skutków własnych dzisiejszych poczynań w
przyszłości. Ale na przykład Jasiu nieźle sobie z tym radzi... ;)

Krystyna
--
Przychodzi Jasiu do apteki i pyta:
- Czy jest może środek przeciwbólowy?

10. Data: 2008-01-28 14:39:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

I widzisz, gdybyś nie propagowała szkodliwej diety, nawet bym Cię polubił.
Vide - fora optymalnych zapełnione dziesiątkami tysięcy postów opisujących
problemy, które pojawiły się PO przejściu na dietę.

--
www.vegie.pl

Przepuklina - śluz w moczu
USG jądra.