Dekatyzować czy nie?

1. Data: 2003-10-29 09:45:17

Temat: Dekatyzować czy nie?
Od: "Agnieszka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani! Miałam zasłony z bawełnianego jednostronnego aksamitu w kolorze
miodu i prałam je chemicznie, ale gdy teraz (po latach) uprałam je
zwyczajnie w pralce, to mi się skurczyły (jak to bawełna) - niestety, na
wysokości okna prawie 10 cm, więc ZA DUŻO. Kupiłam nowy (identyczny)
materiał, umiem szyć, więc sobie uszyję, i mój problem (prośba o radę)
brzmi: czy teraz, przed uszyciem, uprać cały materiał w pralce (żeby się
skurczył raz, a dobrze) i potem uszyć z niego zasłony na potrzebną miarę,
czy też jednak z jakichś (jakich?) względów lepiej jest zawsze nosić do tej
chemicznej pralni???
Z góry serdecznie dziękuję!
Agnieszka