kolor starego zlota

1. Data: 2003-10-29 09:50:06

Temat: kolor starego zlota
Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam - chce pomalowac mala barierke na schody na kolor
starego zlota (taki kolor jak sa malowane metalowe karnisze)
- jaka polecacie farbe by uzyskac taki efekt?
Za odp. z gory dziekuje i pozdrawiam

1. Data: 2003-10-29 10:01:38

Temat: Re: kolor starego zlota
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wróblewski" <k...@a...wbc.lublin.pl>
napisał w wiadomości news:3F9F8D4E.1691446D@avalon.wbc.lublin.pl...
> [...] starego zlota (taki kolor jak sa malowane
> metalowe karnisze)[...]

A to ma być tzw. efekt młotkowy czy coś w rodzaju przecierki? Bo na
karniszach widywałam jedno i drugie. Jeśli efekt młotkowy, to są farby
do metalu z takim właśnie napisem na puszce :), ewentualnie lakiernia
proszkowa. Jesli przecierka - no to trzeba zrobić przecierkę, czyli
jedna warstwa farby, wysuszyć, druga warstwa farby (w innym kolorze) i
jak trochę podeschnie, to suchym, dość sztywnym pędzlem "posmyrać", żeby
miejscami powyłaziło to, co pod spodem. Tyle teoria, nie wiem, jak to
wyjdzie w praktyce z farbą do metalu.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-10-29 11:14:10

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

przecierka

1. Data: 2003-10-29 11:19:51

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:3F9FA102.D5E77EC7@avalon.wbc.lublin.pl...
> przecierka

No to ja bym polecała zaopatrzyć się w jakimś hipermarkecie w dwie
puszki farby i metr rurki za 10zł i potrenować :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-10-29 11:37:37

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie ale jakiej farby?

1. Data: 2003-10-29 11:42:27

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Wróblewski" <k...@a...wbc.lublin.pl> wrote in message
> no wlasnie ale jakiej farby?

Hammerite zloty

1. Data: 2003-10-29 11:51:52

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wolek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:bno952$ruq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...] Hammerite zloty

...i czarny, grafitowy, ciemnobrązowy, ciemnozielony... w zależności od
pożądanego efektu. Co do marki się nie wypowiem, bo się nie znam.
Polecam natomiast wyeksperymentowanie, którą farbę dać jako podkład, a
którą na wierzch - teoretycznie bardziej "naturalny" efekt powinien
wyjść ze złotym pod spodem, ale lepiej sprawdzić naocznie i
wypraktykować, na ile trzeba "zdrapać" wierzchnią warstwę. Przy okazji
powinno wyjść na jaw, czy rozcieńczalnik w drugiej farbie nie rozpuszcza
pierwszej i nie psuje zabawy. Aha, i wydaje mi się, że w tego rodzaju
efektach lepiej sprawdzają się farby (pół)matowe.

Podziel się wrażeniami, jak skończysz :)

Hanka Skwarczyńska ,-----------------.
i kotek Behemotek | =^..^=._ LMMnK |
KOTY. KOTY SĄ MIŁE | ^^^;;^^::^ 3 |

kolor starego zlota
kołdra puchowa
Obudowa do wanny?
Re: Co pod deske barlinecka
gdzie kupić sciagacz do lozyska do pralki