Dieta HUNZOW

1. Data: 2007-04-06 17:28:36

Temat: Dieta HUNZOW
Od: j...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=14886

Jaro

Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 187

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2007 7:50 am Temat postu: Odpowiedz z cytatem
Kupa śmiechu!
Koledzy, zanim zaczniecie radzić, to może byście policzyli sobie ile potrzeba
moli tlenu do uzyskania 1 KJ z glukozy a ile z kwasu stearynowego? Wtedy już wam
minki nieco zbledną, bo tu glukoza okazuje się lepsza Confused Co więcej
wykonajcie dalej obliczenia dla dowolnych nasyconych i nienasyconych kwasów
tłuszczowych i porównajcie je z oplutą glukozą i owe minki zbledną jeszcze bardziej.
Węglowodany są szybszą energią dla komórek niż tłuszcze, choć ich szlak
metaboliczny jest znacznie bardziej złożony niż tych ostatnich. Co z tego że ze
100g węglowodanu otrzymacie ok 4 Kcal (zależy od stopnia polimeryzacji łańcucha
- może być od 3,9 do 4,1) a z tłuszczu ok 9 Kcal - jak koszt tlenowy pozyskania
tej energii tłuszczowej jest większy!!! Stąd przy intensywnym wysiłku aerobowym
"tłuszczowcy" wymiękają przy "węglarzach", a przy mniej intensywnym jest na
odwrót. Biegacze na 100m nie mogą być na diecie tłuszczowej, ale
długodystansowcy czy maratończycy - koniecznie tak! Dodając jeszcze do tego
fakt, iż glukoza jest materiałem energetycznym nie wymagającym obecności tlenu
do spalania, stanowi dodatkowy atut dla tego paliwa! (o czym doskonale wiedzą np
nurkowie bijący rekordy długości zanurzenia - oni nie mogliby być na diecie
tłuszczowej!) No, ale słusznie możecie teraz odbić mi piłeczkę i powiedzieć, że
większość ludzi na co dzień nie zajmuje się bieganiem wyczynowym na 100m, bądź
nie nurkuje i pozostaje pod wodą 4 minuty czy dłużej - tu macie racje!
Odnośnie smrodu z japy, to nie tak prosto jak sobie wyczytacie w książkach
lansujących różne odmiany low carb. Nie jest do końca tak, że jak się organizm
oczyszcza to wtedy mu wymiata z gęby, a jak się oczyści to już jest cacy. Wiem
coś na ten temat z własnego podwórka i cudzego również. Ludzie z którymi miałem
do czynienia a byli na diecie Kwaśniewskiego byli bardzo poirytowani, że im ten
problem nie daje normalnie żyć, a "dopuszczalny" okres "przestrajania" dawno już
minął i powinno być ok. O swoim smrodzie na Kwasowym jedzeniu pisałem już wiele,
nawet w Optymalniku kiedyś był mój list na pół strony m. in. o tym jak powalam
smrodem na 2 m najbardziej zakatarzonych rozmówców. Trwało to 5 zasranych lat!
Później z odsieczą przyszła dieta dr Lutza i problem zniknął jak ręką odjął.
Mówiło się w kręgach optybetonu, że to przebiałczenie daje taki efekt
odorystyczny, ale ja na diecie Lutza jadłem 200 - 250g białka i o smrodzie
zapomniałem! Tak że moi drodzy, nie wierzcie do końca temu co piszą książki, bo
wiedza teoretyczna idzie swoją drogą, a jej ludzka manifestacja bywa często
zupełnie nieoczekiwana i odmienna. Pozdrawiam i życzę udanych spokojnych Świąt,
przede wszystkim dobrego odpoczynku!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Jaro

Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 187

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2007 8:53 am Temat postu: Odpowiedz z cytatem
No dobra, zrobię te obliczenia za Was, skoro tak nalegacie Wink
1. Spalanie glukozy:

C6H1206 + 6O2 = 6CO2 + 6H20 - potrzeba 6 moli tlenu do spalenia 1 mola glukozy o
masie molowej 180g, co w skrócie wygląda tak w proporcji krzyżowej:

180g glukozy ------> 6 moli tlenu
100g glukozy ------> 3,333333....... moli tlenu i około 400 Kcal zysku energii

teraz policzę ile trzeba moli tlenu na uzyskanie 1 Kcal przy spalaniu glukozy:

400 Kcal ------> 3,(3) mola tlenu
1 Kcal ------> 0,008(3) mola tlenu

2. Spalanie kwasu stearynowego:

C17H35C00H + 52O2 = 18CO2 + 18H2O - potrzeba 52 mole tlenu do spalenia 1 mola
kwasu o masie molowej 284g, co w skrócie daje następującą proporcję krzyżową:

284g kw. stear. ------> 52 mole tlenu
100g kw. stear. ------> 18,3 mola tlenu i około 900 Kcal zysku energii

liczę ile moli tlenu potrzeba do uzyskania 1 Kcal z tłuszczu:

900 Kcal ----> 18,3 mola tlenu
1 Kcal ----> 0,020(3) mole tlenu!!!!!!!!!!!!

Wyniki aż krzyczą: 1 Kcal z glukozy kosztuje nas 0,008(3) mola tlenu, a ta sama
1 Kcal z kw. tłuszczowego kosztuje 0,020(3) mola tlenu, czyli ok 2,4 razy więcej!
Ciekawskich zachęcam do wykonania takich samych obliczeń dla spalania innych
nośników energii, np białek, różnych glicerydów itd. Pamiętajcie, że spalając
triglicerydy, część glicerynowa po hydrolizie spala się w szlaku cukrowym!
P.S. Jeśli popełniłem gdzieś błąd, koniecznie proszę o poprawkę![/b]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Jaro

Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 187

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2007 9:33 am Temat postu: Odpowiedz z cytatem
I jeszcze b. ważne jedno stwierdzenie, jakie z tego liczenia wynika:

chcąc pozyskać 1000 Kcal z kwasów tłuszczowych trzeba zużyć:

900 Kcal ----> 18,(3) mola tlenu
1000 Kcal -----> ok. 20,4 moli tlenu tj. 20,4 x 22,4 dm3 = ok. 457 litrów tlenu,

aby otrzymać 1000 Kcal z glukozy trzeba zużyć:

400 Kcal -----> 3,(3) mola tlenu
1000 Kcal ------> 8,(3) mola tlenu tj. 8,(3) x 22,4 dm3 = ok. 187 litrów tlenu!

A ile to jest wolnych rodników więcej przy spalaniu tłuszczy? Pomijam kwestię
nasyconych czy nienasyconych, chodzi o globalny bilans tlenowy organizmu, który
blado wypada przy metaboliźmie tłuszczowym. Wiadomo, że im więcej człowiek
zużywa tlenu tym szybciej szlag go trafia, więc same nasuwają się wnioski. Na
dodatek - przyjmuje się, że najbardziej długowieczny i zdrowy lud na Ziemii to
Hunzowie - okazuje się, że ich żywienie jest bardzo ubogie w tłuszcz, a bogate w
węglowodany.....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
brajan30

Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 130

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2007 12:24 pm Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem
Mundek napisał:
>Hannibal, Matti

Radzę także dokładnie zapoznać się z poświęconymi metabolizmowi człowieka
rozdziałami Biochemii Harpera, a stwierdzicie, że w dietach niskowęglowodanowych
nie ma żadnej magii. Działają dzięki modyfikacji metabolizmu, ale pociąga to za
sobą pewne koszty. Znaczne ograniczenie ilości węglowodanów w pożywieniu
powoduje, że brakującą do zasilania mózgu ilość glukozy organizm uzyskuje z
białek w procesie glukoneogenezy.

Powołałeś się na Biochemię Harpera, również według tej samej Biochemii Harpera
zapotrzebowanie na węglowodany wynosi od 50 do 100g na dobę i ta ilość daje
pełną równowagę metaboliczną.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jaro

Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 187

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2007 12:24 pm Temat postu: Odpowiedz z cytatem
Sorry, walnąłem się przy spalaniu tłuszczu! ech!! Ma być tak:

Spalanie kwasu stearynowego:

C17H35C00H + 26O2 = 18CO2 + 18H2O - potrzeba 26 moli tlenu do spalenia 1 mola
kwasu o masie molowej 284g, co w skrócie daje następującą proporcję krzyżową:

284g kw. stear. ------> 26 moli tlenu
100g kw. stear. ------> 9,16 moli tlenu i około 900 Kcal zysku energii

liczę ile moli tlenu potrzeba do uzyskania 1 Kcal z tłuszczu:

900 Kcal ----> 9,16 mola tlenu
1 Kcal ----> 0,01 mola tlenu

I kończąc wygląda to tak:

1000 Kcal z tłuszczu -----> ok. 10,18 moli tlenu tj. 10,18 x 22,4 dm3 = ok.
228,03 litrów tlenu, a z glukozy tak jak wcześniej policzyłem:
1000 Kcal ------> 8,(3) mola tlenu tj. 8,(3) x 22,4 dm3 = ok. 187 litrów tlenu!
co daje zysk około 122% więcej tlenu dla spalania tłuszczowego.
Oczywiście istnieje pewnie szereg czynników, których efekt będzie zmieniał te
liczby raz na korzyść tłuszczów, a raz na korzyść WW, ale pewnie ich znaczenie
nie będzie tego wskaźnika procentowego zmieniać w sposób szokujący.

2. Data: 2007-04-06 17:40:13

Temat: Re: Dieta Hunzow jako przyklad diety prawidlowej dla czlowieka?
Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

....c.d. pierwszego postu:

Wkleilem celowo caly tekst bardzo interesujaca wypowiedzi jednego z
rozsadniejszych uczestnikow grupy dyskusyjnej na portalu dobradieta, ktory
zrezygnowal po pieciu latach stosowania z diety Kwasniewskiegop.
Dzisiaj nalezy do umiarkowanych przeciwnikow tej diety,
z uwagi na problemy ktorych nabawil sie podczas stosowania tzw. diety optymalnej.

Jaro, jest chyba z wyksztalcenia chemikiem i dzisiaj zamiescil na tamtejszej
grupie orginalny i interesujacy tekst z ktorym warto sie zapoznac o ile kogos
tego typu zagadnienia interesuja.

W kazdym razie jego dosc nie typowe rozwazania nad dieta z punktu widzenia
chemika, prowadza do pewnej konkluzji, ktora potwierdzaja badania
epidemiologiczne nad dietami dlugowiecznych i zdrowych narodow.

3. Data: 2007-04-06 20:18:11

Od: "ali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> chemika, prowadza do pewnej konkluzji, ktora potwierdzaja badania
> epidemiologiczne nad dietami dlugowiecznych i zdrowych narodow.

Jozefino nie rób z siebie pożytecznego idioty
i poczytaj co o sobie raczył pisac Jaro

problemy miał po chlaniu, ćpaniu i pakowaniu
na głupotę nawet DO nie pomaga

4. Data: 2007-04-06 22:43:55

Od: " are" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ali <a...@g...pl> napisał(a):

> na głupotę nawet DO nie pomaga

No cos Ty, Ali...

5. Data: 2007-04-07 04:08:48

Od: "Jeff" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jozefino nie rób z siebie pożytecznego idioty
> i poczytaj co o sobie raczył pisac Jaro

Alu, a ty z siebie jakiego idiote robisz?

> problemy miał po chlaniu, ćpaniu i pakowaniu
> na głupotę nawet DO nie pomaga

Alez Alu, ty tez przeciez pisalas na tej grupie, ze palisz papierosy....a z
lektury tekstow ktore tu zamieszczasz mozna podejrzewac, ze rowniez chyba niezle
popijasz, albo cpasz....

Zyczenia....
Wzrost glukoneogenezy na dietach niskoweglowodanowych moze byc preludium do hypergicemii obserwowanej w cukrzycy typu II
Tako rzecze guru
"Czerwone mięso zwiększa ryzyko raka piersi"...
Pasozyt kontrolujacy zachowanie...