Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.

51. Data: 2002-01-16 15:27:40

Temat: Re: Dieta Kwasniewskiego a funkcjonowanie mozgu.
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:a22fqh$h8f$1@news.tpi.pl...

> Ja na odmianę mówię, że nie jestem a Ty się kłócisz, że jestem ;-)

Przecież napisałem, że nie jesteś łoptymalny, bo łoptymalny nigdy nie jest
głodny. :-)

52. Data: 2002-01-16 18:35:53

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał

| Ja na odmianę mówię, że nie jestem a Ty się kłócisz, że jestem ;-)

Zawyżają sobie statystyki :)))

siwa

53. Data: 2002-01-16 23:33:21

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości

> Gdybys _byl_ fizykiem, to bys zapewne przeczytal pare pozycji
> zdziedzin pokrewnych i wiedzial, ze mozg niestety jako zasilanie
> uzywa cukier...

Gdybyś umiał czytać, to być może doczytał byś się, że mózg jako paliwa używa
także ciał ketonowych, aminokwasów glukogennych, a także kwasów
tłuszczowych. Kwasy tłuszczowe wcale nie muszą przenikać przez barierę
krew-mózg. Mogą być wytwarzane na miejscu w mózgu z glukozy.

Pozdrawiam
Leszek

54. Data: 2002-01-17 19:01:45

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a2107b$d30$...@n...tpi.pl...

> Zastanów się jeszcze, co z zasilaniem mózgu zwłaszcza u kobiet, które
> mimo, że "nic nie jedzą", to nie chudną.

geez, są tacy co nie jedzą i nie chudną....? breatharianie?

tomek

55. Data: 2002-01-17 23:59:36

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:a2107b$d30$...@n...tpi.pl...

> geez, są tacy co nie jedzą i nie chudną....? breatharianie?

Nie wiem, ale są takie przypadki.

Leszek

56. Data: 2002-01-19 15:03:53

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paprycjusz <p...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> powiedzmy X. 2 czy 3 lata temu, juz na DO, z miejsca osiagnalem wyniki o
> 10-20 lepsze, a w koncu 30-40 niz przed DO. Wiecej juz nie "idzie". Mysle
> ze w moim przypadku faktcznie nastapil wzrost IQ, spowodowany byc moze
> jednym z zynnikow:
>
> a) "Cudowne" dzialanie DO.
> b) Wczesniej zywilem sie fatalnie - mozg byl po prostu niedozywiony
> (potrzebuje ok. 20% energii organizmu - po zapewnieniu podstawowych
> procesow malo zostalo na procesy korowe).
> c) Wytrenowalem mozg studiujac.
> d) Nie rozwijalem sie standardowo - moje IQ ksztaltowalo sie inaczej niz

Z testami na inteligencję jest pewien problem - można się ich nauczyć.
Dokładnie nie testów, a typów zadań. Do tego dochodzi sprawdzanie różnych
obszarów inteligencji (zadania matematyczne, zadania słowne, zad.
graficzne)... IMHO inteligencja ulega rozwojowi w tracie życia, w zależności
od jego trybu. Jeżeli ktoś studiuje czy rozwiązuje krzyżówki, to wzbogaca
słownictwo, jeżeli siedzi i gapi się w telenowele zamiast czytać normalne
książki, to w tym czasie jego IQ spada (w pomiarach). Podkreślam: IMHO.
Poza tym mierzenie IQ wydaje mi się mocno zwodnicze. Znam naprawdę
fajnych i mądrych ludzi, których nie podejrzewam o superwysokie IQ, a z
kolei chwalenie się na newsach, że jest się z Mensy kończy się wiadomo
jak... ;-)

--
/**** There are many ways to get what you want ****\
***** I use the best I use the rest *****

57. Data: 2002-01-19 15:11:49

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mózg używa różnych paliw, a zależy to od tego co mu się da.
>
> Proponuję poczytać trochę więcej niż "Życie na gorąco".

To powiem, czego mnie uczyli w szkole. Mózg używa glukozy, a jej brak
we krwi wywołuje w mózgu reakcje uczucie głodu i uruchomienie mechanizmów w
organizmie odpowiedzialnych za zapewnienie dostarczenia glukozy do krwi (np.
zmiana tłuszczy na glukozę).

ps. 'Optymalizmu' do szkół - mam nadzieję - nie wprowadzą.

--
/**** Here comes the war. ****\
***** Did you think we were born in peaceful times? *****

58. Data: 2002-01-20 00:51:40

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a2c5s5.3vvpbm3.1@roses.of.many.colours...
> [...]
> we krwi wywołuje w mózgu reakcje uczucie głodu i uruchomienie mechanizmów
> organizmie odpowiedzialnych za zapewnienie dostarczenia glukozy do krwi

Jeżeli naprawdę uczyli Cię takich bzdur, to bardzo Ci współczuję
nauczycieli.
Już cytowałem Darumie, że organizm nie zamienia tłuszczy na glukozę, ale
tylko glicerol. Kwasy tłuszczowe, które są główną częścią cząsteczki
tłuszczu nie są glukogenne.

Co do paliwa na jakim działać może mózg, to mały cytat z "Biochemii
Streyera" str. 576
"Po kilku tygodniach głodowania ciała ketonowe stają się głównym paliwem dla
mózgu",
oraz cytat z "Biochemii Harpera" str. 352:
"Aminokwasy o rozgałęzionym łańcuchu, zwłaszcza walina, są uwalniane przez
mięśnie i pobierane przez mózg."
str. 353:
"Aminokwasy o rozgałęzionym łańcuchu odgrywają specjalną rolę w metaboliźmie
azotu zarówno na czczo, kiedy dostarczają mózgowi źródła energii, jak i po
posiłku, kiedy są wychwytywane głównie przez mięśnie i zachowane przez
wątrobę. W mięśniach wydają się one stanowić ważne źródło energii i azotu."

Co do waliny, to wydaje się być niezłym dostawcą energii. Ma wzór C5 N H11
O2 i podobno 9,5 kcal/gram. W porównaniu z glukozą, która ma tylko 4,5
kcal/gram jest znacznie lepsza.

I jeszcze "BH" str. 351"
Wychwytywanie waliny przez mózg przewyższa pobieranie wszystkich innych
aminokwasów przez ten narząd. Zdolność mózgu szczura do utleniania
aminokwasów o rozgałęzionym łańcuchu (leucyna, izoleucyna i walina) jest co
najmniej 4-krotnie większa niż mięśni i wątroby."

> ps. 'Optymalizmu' do szkół - mam nadzieję - nie wprowadzą.

Już jest wprowadzony, ale pod nazwą przedmiotu "biochemia" :-)

Pozdrawiam
Leszek

59. Data: 2002-01-20 02:14:50

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiadomości news:a2c5s5.3vvpbm3.1@roses.of.many.colours...

> Jeżeli naprawdę uczyli Cię takich bzdur, to bardzo Ci współczuję

Sugerujesz, że mechanizm powstawania głodu nie bazuje na zawartości
glukozy we krwi?

[ciach o aminokwasach]

Od kiedy to aminokwasy są tłuszczami? Jeżeli mózg używa aminokwasów
jako źródła energii (używa glukozy), to jedzmy białko, nie tłuszcz czy cukry
i będzie super.

> Już jest wprowadzony, ale pod nazwą przedmiotu "biochemia" :-)

Dream on.

--
/**** Materia jest plastyczna w obliczu Umysłu. ****\
\**** P.K.Dick ****/

60. Data: 2002-01-20 18:54:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> wrote in message
> Sugerujesz, że mechanizm powstawania głodu nie bazuje na zawartości
> glukozy we krwi?

Nie,
on sugeruje tylko tyle, że w czasie głodówki mózg nie ma glukozy a zyje.
O czymś to musi świadczyć. Ano już napisał o czym - że mózg również
używa innych paliw. Pytanie tylko rodzi się takie: skoro jest w organiźmie
mechanizm o którym Ty piszesz, czyli alarm na wieść o spadku poziomu
glukozy, to może mózg PREFERUJE jakoś ta glukozę ponad substancje którymi
żywi się w czasie głodówek?

Jedna droga
zielony ketchup vs czerwony
otyłoćć a białko zwierzece