Diphergan syrop

1. Data: 2007-03-06 16:37:25

Temat: Diphergan syrop
Od: "Angie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pediatra przepisał mojemu 15 miesięcznemu (12 kg) synkowi syrop Diphergan p/
kaszlowi. Mały ma silny kaszel. Tylko najgorsze, że posiałam kartkę z
dawkowaniem, a nie mam telefonu do pediatry:(.
Jak to się najczęściej stosuje u dzieci?
dziękuję i pzdr

2. Data: 2007-03-06 21:26:36

Temat: Re: Diphergan syrop
Od: "BoldTM" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Angie napisał(a):

> [...]
> posiałam kartkę z dawkowaniem, a nie mam telefonu do pediatry:(. Jak
> to się najczęściej stosuje u dzieci? dziękuję i pzdr

"Diphergan syrop (5 mg/5 ml)
Dzieci od 2 r.ż. doustnie 1-2 mg/kg m.c. na dobę w 3-4 dawkach(...)".

(za pharmindex.pl)

Czyli 12-24 mg (~2-5 łyżeczek od herbaty) na dobę podzielone na 3-4
dawki.

Ale zważywszy, że dziecko jest młodsze niż 2 lata, można zmniejszyć
trochę dawkowanie, do np. 1 łyżeczki od herbaty (5 ml) (2)3-4 razy
dziennie.

Pozdrawiam.

3. Data: 2007-03-07 15:32:52

Od: "Angie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogromnie dziękuję.

Posninaczone cialo
Re: słodycze raz jeszcze
Kamienie nerkowe i kolka nerkowa.
Nietypowy ból ucha w części zewnętrznej (od 6 miesięcy)
wynik badania anty-hbs