Dla globków od jednego z katolickich śmieci.

1. Data: 2008-12-01 18:01:28

Temat: Dla globków od jednego z katolickich śmieci.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,75517,2737434.html
Ewa Błaszczyk:
"Nikt, kto znajduje się w podobnej sytuacji, nie sądzi, że dla jego dziecka
lepsza jest śmierć. Kiedy po siódmej dobie po raz pierwszy wypłycono ją z
narkozy, jeden jedyny raz tak strasznie krzyczała: "Mama!". Mam w uszach
jej krzyk. Nie mogę przestać walczyć. Gdybym przestała, do końca życia
czułabym się winna. Ten krzyk daje mi siłę. Ona krzyczy we mnie. A dopóki
trwa życie, wszystko się może zdarzyć"

http://nicalbonic.blox.pl/2007/06/EUTANAZJA-RAZ-JESZ
CZE.html
Tekst o eutanazji - po mysli globków, no żeby nikt mi nie zarzucił, że
wybieram podług swego :->.
Ale oto jeden z komentarzy - mówi ktoś na bazie własnych doświadczeń:
"Zasadniczo uważam ,że życie jako roślina nie ma sensu.Ale...?Prawie rok
temu mój ojciec był po chemioterapii w takim stanie,że prosił ,żeby go
zostawić w spokoju.Pamiętam moje wyrzuty sumienia (pytanie :szpital czy
pozwolić w spokoju umrzeć w domu).Potem jednak się poprawiło i dziękował za
KAZDY DZIEN.Teraz walczy dalej......W styczniu skończył 87lat.
Parę tygodni temu przekazał mi jednak,że będzie walczył, ale uważa,że są
granice do których ta walka ma sens.Że teraz uważa,że
nie ma sensu podtrzymywac życia ZA WSZELKą CENE.Ale po chwili dodał;"teraz
tak myslę, ale nie wiem jak będę myślał potem".Wypowiedział się za
eutanazją czy nie?Nie umiem przewidzieć czy umiałabym ...........nie , już
wiem-nie umiałabym podać zastrzyk.Wiem ,że chciałabym,żeby kiedyś nagle
wysiadło mu serce."

2. Data: 2008-12-01 18:14:12

Temat: Re: Dla globków od jednego z katolickich śmieci.
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aj weź z tym tytułem ... Nie rób z siebie teraz takiej ofiary.

3. Data: 2008-12-01 19:36:28

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Katolickie mydlenie oczu zapominasz o samobójstwach kazdego dni,ci
pewnie wedlug prymitywów z kosciola tez chcieli zyc-ALE IM NIE
WYSZLO.A póki co mamy umierac jak psy,w drgawkach i rzezeniach-
cierpliwie mamy czekac,scielac te droge powolna milionami konań
okropnych,o czym pisze sie w nekrologach-po dlugich i ciezkich
cierpienich-No nie,rachunek za te interpretacje sw. tekstów jest juz
za wysoki i za krwawy.Szantaz,zawarty w sztucznym utrudnianiu
smierci,jest swiństwem,naruszajacym najceniejsza wolnosc czlowiecza,a
takze godnosc,bo zyc z godnoscia znaczy zyc dobrowolnie.

4. Data: 2008-12-01 22:40:04

Od: "bazyli4" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jej krzyk. Nie mogę przestać walczyć. Gdybym przestała, do końca życia
> czułabym się winna. Ten krzyk daje mi siłę. Ona krzyczy we mnie. A dopóki

Odpowiadam pani Błaszczyk: mimo ogromu pani cierpienia to jest pani
cierpienie i proszę nim nie epatować bo nie pani w tej sytuacji jest
najważniejsza (okrutne, wiem, ale ustawia perspektywę we właściwym
świetle)...

> [...]
> wiem-nie umiałabym podać zastrzyk.Wiem ,że chciałabym,żeby kiedyś nagle

Odpowiedź wahającemu się: a niech się pan waha, byle w każdej sekundzie
życia liczono się z pana zdaniem.
Odpowiedź podającej zastrzyki: ojej, lepiej, żeby się samo rozwiązało, żeby
samo stanęło, żebym nie musiała decydować, tup tup tup...

Zniesmaczony wypowiedziami
Paweł

5. Data: 2008-12-02 03:26:34

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pomyslec,ze ta rzecz przerazajaca,agonia,grasuje wsród nas równie
dzika,jak za pierwszych dni stworzenia.Niczego nie dokonano z tym w
ciagu tysiacleci,nie tknieto tego dzikiego tabu!Uprawiamy telewizje i
uzywamy kolder elektrycznych,ale umieramy dziko.Zdarza sie,ze
niesmiala strzykawka lekarza po kryjomu skróci meki zwiekszonymi
dawkami morfiny.Wstydliwy zabieg,zbyt drobny jak na olbrzymia
powszechnosc umierania.Powinno sie stworzyc miejsca,gdzie kazdy mialby
do dyspozycji nowoczesne srodki lekkiego zgonu.Gdzie mozna by umrzec
gladko,nie zas rzucajac sie pod pociag,lub wieszajac na klamce.Gdzie
czlowiek znuzony,zniszczony,skończony,móglby oddac sie przyjaznym
ramionom specjalisty,aby mu zapewniona zostala smierc bez tortury i
hańby.Kto wam broni ucywilizowac smierc?Religie?Ach ta religia,dzis
zabraniajaca samobójstwa,wczoraj nie mniej gromko zakazujaca srodków
znieczulacych,gnebiaca Kopernika i Galileusza,ten Kosciól potepiajacy
z hukiem piorunowym,a wycofujacy sie potem dyskretnie,po cichu...

dlaczego obozy koncentracyjne?
Zabić, bo nie czuje.
DO BLUZGACZA
CYLNOLEM SE W TVP1...