Dla kogo jest BMI ?

1. Data: 2010-10-27 13:29:53

Temat: Dla kogo jest BMI ?
Od: "Marek" <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakiś czas temu wiodłem dość statyczne życie. Skorzystałem z kalkulatora
BMI. Wynik wykazał, że mam stan przed otyłością. Przestraszyłem się tego,
postanowiłem coś z tym zrobić - poszedłem na siłownię. Po intensywnych
treningach pod okiem trenera pozbyłem się (w sensie wizualnym) tkanki
tłuszczowej. Jednakże bardzo zyskałem na wadze. Zacząłem wchodzić w spodnie,
z których "wyrosłem" kiedyś lecz za to koszule okazały się zdecydowanie za
małe. Co na to BMI? W/g BMI powinienem już dawno umrzeć na cukrzycę i jestem
skrajnie spasiony. Wychodzi z tego absurd.

Wobec tego moje pytanie brzmi: czy BMI dedykowane jest wyłącznie ludziom
ograniczającym aktywność do przełączania kanałów w TV? Po co wymyślono ten
parametr ? Mało tego, w wielu miejscach twierdzi się autorytatywnie, że BMI
określa "idealną wagę".

Oto przykład na Onecie:
http://zdrowie.onet.pl/1208822,2413,,,,oblicz_swoja_
idealna_wage,kalkulator.html
Albo serwis poświęcony dietom:
http://vitalia.pl/index.php/mid/6/fid/22/diety/dieta
/act/bmi
Albo portal zdrowia kobiety:
http://www.poradnikzdrowie.pl/sprawdz-sie/kalkulator
y/kalkulator-wagi-bmi/
... i mnóstwo innych

Zaryzykuję twierdzenie, że w "prawie wszystkich" miejscach odchylenie od
normy "X cm wzrostu = Y kg wagi" oznacza niemalże upośledzenie, z którym
trzeba walczyć. Skąd takie stanowisko i to w tylu - wydawałoby się -
"profesjonalnych" miejscach? Wydaje mi się, że twórcy portali o tematyce
zdrowotnej powinni mieć choćby minimalną wiedzę o zdrowiu więc publikowanym
tam informacją powinniśmy ufać. Gdy jako laik w dziedzinie czytam, że moje
BMI oznacza śmierć w ciągu 48h, to przecież nie mogę negować tylu
wiarygodnym źródłom, prawda?

2. Data: 2010-10-27 13:57:25

Temat: Re: Dla kogo jest BMI ?
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-27 15:29, Marek pisze:

[cut]

Ameryki nie odkryłeś. :)

3. Data: 2010-10-28 07:52:53

Od: "Marek" <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ameryki nie odkryłeś. :)

Wiesz... nigdy się tym nie interesowałem, a gdy zacząłem od niedawna, to
stwierdziłem, że portale internetowe masowo w konia ludzi robią. Pal sześć
samo BMI gdyż jakoś to sobie sam wytłumaczyłem. Zastanawia mnie w tej
chwili przede wszystkim powszechna polityka dezinformacji. Skąd taka ich
potrzeba? Jakoś wierzyć mi się nie chce, że wynika to z zbiorowej
bezmyślności redaktorów tych portali.

4. Data: 2011-01-26 11:02:52

Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm> szukaj wiadomości tego autora

On 27.10.2010 15:29, Marek wrote:

> Wobec tego moje pytanie brzmi: czy BMI dedykowane jest wyłącznie ludziom
> ograniczającym aktywność do przełączania kanałów w TV? Po co wymyślono

Chyba tak ;)

Dodam jeszcze, że lekarze też opierają się na BMI. Mi lekarz przy okazji
rozpoznania anginy kazał schudnąć ponieważ moje BMI jest 28,3. Tylko nie
wziął pod uwagę, że tkanka tłuszczowa to 18,3 % :)
Przez to zwątpiłem też w jego diagnozę anginy ;)
Lekarz sportowy trochę się pośmiał z diagnozy kolegi ;)

5. Data: 2011-01-29 15:25:37

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> W dniu 2010-10-27 15:29, Marek pisze:

> [cut]

> Ameryki nie odkryłeś. :)

BMI jest do sprawdzenia jaka waga jest odpowiednia do wzrostu.

6. Data: 2011-01-30 11:15:02

Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Jan 2011 16:25:37 +0100, a...@o...pl napisał(a):

> BMI jest do sprawdzenia jaka waga jest odpowiednia do wzrostu.

Ok, więc jak zinterpretujesz moje BMI 27 oraz to, że dążę intensywnie
trenując pod okiem dietetyka do BMI ok 30? Zawartość tłuszczu w organiźmie
mam na poziomie 15%.

Czy w związku z tym jestem/będę otyły?

POMOCY !!!
Szukam programu do zliczania kalorii
waga z pomiarem tkanki tluszczowej z USB - jaka najlepsza?
idealna sylwetka
Jak się odżywiać trenując sport?