Dlaczego lekarze mają dźwigać krzyż...

11. Data: 2003-01-19 16:10:10

Temat: Re: Dlaczego lekarze mają dźwigać krzy ż...
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myjk <m...@g...pl> napisał/a
news:Xns9308A4AC66586qwertyozxcvalvtw@212.76.33.130:

> pardon.. zjadlem cos przy okazji obiadu ;)
> powinno byc:
> [..] (CZY TEZ ostatnie 2! przypadki nie przyjecia pacjentow
> do szpitala w ciagu 1 tygodnia!) [..]

Nie przyjęli, bo nie mieli potrzebnego sprzętu. I nie ma co obwiniać o to
lekarzy, ale wszystkich "genialnych" reformatorów naszej służby zdrowia.
Szpitale bankrutują, nie mają pieniędzy na szprzęt czy leki -- a
ministerstwo wypłaca sobie 600 000 zł premii za "dobrą robotę".
Mogę Cię zapewnić, że zwykłemu lekarzowi też się przysłowiowy nóż w
kieszeni otwiera jak słyszy takie informacje.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

12. Data: 2003-01-19 16:46:14

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myjk w wiadomości <X...@2...76.33.130>
napisał/a:
> N, 19 sty 2003 15:10:46 GMT -=Piotr Kasztelowicz=-
> 1...@d...am.torun.pl

> tak, to mozna bylo mowic w 18 wieku.. teraz mamy 21 wiek
> i jezeli ktos umiera w karetce, bo w szpitalu nie ma ostrego dyzuru

To idź powiedzieć to decydentom.
Napisz do nich list, zacznij protestować przed ministerstwem - zrób coś
zamiast tylko narzekać.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

13. Data: 2003-01-19 17:00:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003, Myjk wrote:

> tak, to mozna bylo mowic w 18 wieku.. teraz mamy 21 wiek
> i jezeli ktos umiera w karetce, bo w szpitalu nie ma ostrego dyzuru

ale to nie jest wina lekarzy. Co mieli zrobic, odlaczyc innego\
pacjenta od respiratora? Poza tym karteka reanimacyjna posiada
takie wyposazenie jak stanowisko na coronary care unit.
Nie twierdze, ze to bylo dobrze i nalezy wiezc pacjentow
z Czestochowy do Siemianowic. Ale nie win lekarzy za to

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

14. Data: 2003-01-19 17:30:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003, Myjk wrote:

> tak, to mozna bylo mowic w 18 wieku.. teraz mamy 21 wiek
> i jezeli ktos umiera w karetce, bo w szpitalu nie ma ostrego dyzuru

z tego, co same media mowily nie bylo miejsca na coronary cary
unit i respiratora niezbednego dla ratowania tego chorego.
Wyobrazasz sobie sytuacje: Twoj krewny lezy pod respiratorem,
nagle podchodzi ordynator i mowi: "pana ... juz nie rokuje
wyjscia z tego, potrzebujemy respiratora dla lepiej rokujacego
chrego, ktory ma wlasnie zawal, wiec ojca odlaczamy, cialo
bedzie w kostnicy, akt zgonu prosze odebrac za 2 godziny"

P.

15. Data: 2003-01-19 18:58:04

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> Myjk <m...@g...pl> napisał/a
> Mogę Cię zapewnić, że zwykłemu lekarzowi też się przysłowiowy nóż w
> kieszeni otwiera jak słyszy takie informacje.

A nóż mu się nie otwiera w kieszeni jak bierze łapówkę od rencisty, który
ma 400 zł renty? Nie wiem, może mam pecha, ale ja osobiście nie znam
lekarzy, którzy nie biorą. Nie muszą to wcale być pieniądze, mogą być
prezenty. Na oddziałach praktykowane są składki pacjentów na tzw.
"potrzeby oddziału". Znam sytuacje, że pacjenci sami zmywają talerze,
sprzątają sale i korytarze ( oczywiście nie w ramach terapii pracą). Znam
sytuacje wykorzystywania pacjentów w inny sposób, szczególnie pacjentów
psychiatrycznych.
Elizabeth

16. Data: 2003-01-19 19:05:21

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Myjk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
.
> N, 19 sty 2003 15:07:42 GMT -=Piotr Kasztelowicz=-
> 1...@d...am.torun.pl
>
> nie mow o obywatelstwie, bo jednostka akurat nie ma nic do powiedzenia
> inaczej jest z jednostka rzadzaca.. ale tu juz wchodzimy w polityke
> a to jest dla mnie tak wielka czarna dziura, ze nawet nie wnikam..
>
> --
> Pozdor Myjk

Myślę, że jednostka ma bardzo dużo do powiedzenia, tylko jednostka nie
wierzy, że to cokolwiek może zmienić i nie podejmuje żadnych działań
zmierzających do zmiany sytuacji.
Elizabeth

17. Data: 2003-01-19 19:09:24

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzątają sale i korytarze ( oczywiście nie w ramach terapii pracą). Znam
> sytuacje wykorzystywania pacjentów w inny sposób, szczególnie pacjentów

Moze fakty? Konkrety? No bo jesli to wszystko wiesz, to na Tobie spoczywa
obowiazek zawiadomienia prokuratury. A jezeli jeszcze piszesz o innym
rodzaju wykorzystywania pacjentow - to tym bardziej - DLACZEGO IM NIE
POMOZESZ?
WEZWIJ POLICJE< ZGLOS DO PROKURATURY - RATUJ ICH!!!
Bo tak latwo powiedziec:, ze nie znasz lekarzy, ktorzy nie biora....nie
powiem, ze mnie sie noz w kieszeni otwiera, inny post mi sie
przypomina....ale nie chce wracac do innych watkow i zadrazniac.
Wiesz, jak to czytam, to mi sie bardzo przykro robi, ze w taki sposob
widzisz cale srodowisko lekarskie.
A tak na marginesie - a czy zdarzylo Ci sie kiedys, ze lekarz Cie lub kogos
z Twojej rodziny wyleczyl? pomogl? Ze bylas zadowolona?
Tak tylko pytam z ciekawosci....
casus

18. Data: 2003-01-19 19:32:23

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elizabeth" <w...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> sprzątają sale i korytarze ( oczywiście nie w ramach terapii pracą). Znam
> sytuacje wykorzystywania pacjentów w inny sposób, szczególnie pacjentów

A wiesz, Elizabeth, Angole wydają taką gazetkę... nazywa się The Lancet, czy
jakos tak... W tej gazetce, grudzień 2000, opisywano "zwyczaje" panujące w
wysoko cywilizowanym kraju na wyspie...
To co tam się działo, dzieje i będzie dziać nie ma żadnego odniesienia do
naszych krajowych sensacji. Jak wejdziemy
(albo nas wniosą) do Europy to sama się przekonasz, jak kiedys było dobrze.
Niestety, praca lekarza to typowa słuzba w dodatku polączona z przymusowym
kontaktem z tzw. społeczeństwem. To nie urzędnik w Urzędzie Skarbowym,
zamknie okienko i pójdzie na kawkę i tego dnia juz nie wróci...bo jest
zniechęcony. Albo udzieli wyczerpiujących informacji, które zostaną za rok
odrzucone przez innego urzędnika. To są dopiero momenty, jak przyjdzi
epłacić za kilka lat, bo się tak urzędnikowi wydawało, a dzisiaj mu się
wydaje inaczej. Ale to nie jest temat dla pismaków...
O polityce się boimy pisać, no to o czym by; a o dziadku lat 78, który
zamiast umrzeć jak człowiek w domu, był wożony po świecie i też umarł. A
może lepiej podyskutujmy o dawnych czasach, kiedy ludzie umierali sobie we
własnym domu, a nie jak teraz w szpitalach, bo tak jest wygodnie dla tzw.
rodziny...

Juanito

19. Data: 2003-01-19 20:10:05

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarzy, którzy nie biorą.Znam
> sytuacje wykorzystywania pacjentów w inny sposób, szczególnie pacjentów

Na Twoim miejscu natychmiast odlaczylbym sie od netu i zaczl zacierac wszystkie
slady swojej tu bytnosci - nie zawiadamiajac prokuratury o przestepstwie (ilez
Ty wiesz!) popelniasz przestepstwo. Czym predzej mykaj do prokuratury, by
zlozyc doniesienie, albo przestan wypisywac bzdury

TL

20. Data: 2003-01-19 20:29:50

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elizabeth" <w...@p...com> napisał/a news:b0esf0$n7k$1@news.tpi.pl:

> [...]
> sprzątają sale i korytarze ( oczywiście nie w ramach terapii pracą). Znam
> sytuacje wykorzystywania pacjentów w inny sposób, szczególnie pacjentów

I jak na to zareagował prokurator? Bo rozumiem, że zgłosiłaś wszystkie
opisane przypadki. Mam rację?

--

nadmiar zelaza
Nadciśnienie