Dlaczego lekarze mają dźwigać krzyż...

1. Data: 2003-01-18 19:26:59

Temat: Dlaczego lekarze mają dźwigać krzyż...
Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...przecież są takimi samymi ludźmi jak inżynierowie, dziennikarze,
nauczyciele i inne wastwy inteligencji. Tymczasem, od dawien dawna, w
momentach załamań gospodarczych czy politycznych, media wyciągaja jakoweś
domniemane często "sprawki" jakie popełnili lekarze. Celem jest odwrócenie
uwagi społeczenstwa od rzeczywistych problemów.Jest to znamienne nawet dla
Stalina, a może nawet ówczesna czystka jaka została przeprowadzona w ZSRR,
stała się panaceum na problemy polityczne.
Jeżeli ta grupa ma słuzyć wszystkim potrzebującym, powinna byc wolna od
napaści ubiegających się o pomoc... Jak sobie wyobraża bowiem odpowiedź
lekarza (udzielaną w ramach swojego wolnego czasu) osobnik zadający pytanie
w stylu " biorą kasę i nic nie robią"...
A może trochę rozwagi i odrobinę chociaż taktu, nie dajmy się ogłupić
doszczętnie mediom. Popatrzmy na swoją pracę, a dopiero potem oceniajmy
innych...

Pozdrawiam wszystkich potrzebujących
Juanito

2. Data: 2003-01-18 22:20:58

Temat: Re: Dlaczego lekarze mają dźwigać krzyż...
Od: "Jaco" <j...@p...xo.pl> szukaj wiadomości tego autora

W gruncie rzeczy na tym polega praca mediów aby "brudy" wyciągać i ukazywać
publice. Jednakże prawdą jest to, że stają się często przedmiotem nadużyć i
zamiast pokazywać dobre strony, których naprawdę jest wiele, pokazuje się to
co najgorsze. Nie ma się co dziwić. Sytuacja taka istnieje odkąd radio i
telewizor przestały być luksusem a stały się przedmiotem codziennym,
niestety deformującymi rzeczywistość. Na razie nie widzę wyjścia z tej
sytuacji... :-(
Jaco

3. Data: 2003-01-18 23:20:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jan 2003, Jaco wrote:

> [...]
> telewizor przestały być luksusem a stały się przedmiotem codziennym,
> niestety deformującymi rzeczywistość. Na razie nie widzę wyjścia z tej

Mysle, ze Juanito ma wiele racji i w jakims sensie jestem wdzieczny
za to spostrzezenie. Ja mam wrazenie, ze media niestety sa pod
wplywami wladzy i sensacji - a codzienny dzien polskiego lekarza,
pacjenta, pielegniarki nie tak wyglada. Nie wyglada takze tak
jak w "cukierkowym" filmie pt. "Na dobre i na zle".

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-01-19 14:43:46

Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

So, 18 sty 2003 23:20:35 GMT -=Piotr Kasztelowicz=-
1...@d...am.torun.pl

> Mysle, ze Juanito ma wiele racji i w jakims sensie jestem wdzieczny
> za to spostrzezenie. Ja mam wrazenie, ze media niestety sa pod
> wplywami wladzy i sensacji

ja uwazam ze nie mozna porownywac pracy inzyniera do pracy lekarza..
inzynier buduje/rozbiera domy/drogi, lekarz leczy/operuje ludzi..
jesli lekarz popelnia blad w sztuce (ostatnie 2! przypadki
nie przyjecia pacjentow do szpitala w ciagu 1 tygodnia!)
to media maja prawo o tym mowic, bo jest to po prostu skandal!

jesli inzynier budowlany nie dopilnuje nalezycie miejsca pracy
i zginie czlowiek, to media to rowniez naglasniaja.. i to wcale
nie mniej niz skuchy lekarskie.. a ze te drugie sa czestsze...
no coz.. zawod raczej trudniejszy i lekarze musza sie z tym liczyc..
chcialem jeszcze zauwazyc, ze lekarz ma duzo wieksze szanse
"ulaskawienia" niz inzynier...

> - a codzienny dzien polskiego lekarza,
> pacjenta, pielegniarki nie tak wyglada. Nie wyglada takze tak
> jak w "cukierkowym" filmie pt. "Na dobre i na zle".

z tym sie zgadzam.. zawsze sie zastanawiam, w ktorym polskim szpitalu
jest tak jak na tym filmie.. chodzi oczywiscie o wyglad szpitala..
milego personelu.. itp itd.. a prawda jest taka, ze sanitarny stan
szpitali jest oplakany..

--
Pozdor Myjk
www.ligowiec.com.pl

5. Data: 2003-01-19 14:48:45

Od: Yellow Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myjk w wiadomości <X...@2...76.33.130>
napisał/a:
> [...]
> jesli lekarz popelnia blad w sztuce (ostatnie 2! przypadki
> nie przyjecia pacjentow do szpitala w ciagu 1 tygodnia!)

Jesteś pewien że były to błędy w sztuce?

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.

6. Data: 2003-01-19 14:55:30

Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

N, 19 sty 2003 14:48:45 GMT -=Yellow Peril=- <y...@o...pl>

> Jesteś pewien że były to błędy w sztuce?

pardon.. zjadlem cos przy okazji obiadu ;)
powinno byc:

[..] (CZY TEZ ostatnie 2! przypadki nie przyjecia pacjentow

7. Data: 2003-01-19 15:07:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003, Myjk wrote:

> [...]
> jest tak jak na tym filmie.. chodzi oczywiscie o wyglad szpitala..
> milego personelu.. itp itd.. a prawda jest taka, ze sanitarny stan

to jako obywatel zastanow sie, czy Twoje decyzje np. w wyborach
o sejmu, senatu, samorzadu lokalnego, egzekwowanie od wladz
odpowiednich srodkow na to itp. moglyby pozytywnie wplynac
na zmiane tego stanu rzeczy. Pisal o tym dradam.

P.

8. Data: 2003-01-19 15:09:55

Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

N, 19 sty 2003 15:07:42 GMT -=Piotr Kasztelowicz=-
1...@d...am.torun.pl

> [...]
> odpowiednich srodkow na to itp. moglyby pozytywnie wplynac
> na zmiane tego stanu rzeczy. Pisal o tym dradam.

nie mow o obywatelstwie, bo jednostka akurat nie ma nic do powiedzenia
inaczej jest z jednostka rzadzaca.. ale tu juz wchodzimy w polityke
a to jest dla mnie tak wielka czarna dziura, ze nawet nie wnikam..

--
Pozdor Myjk
www.ligowiec.com.pl

9. Data: 2003-01-19 15:10:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Jan 2003, Myjk wrote:

> [...]
> nie przyjecia pacjentow do szpitala w ciagu 1 tygodnia!)
> to media maja prawo o tym mowic, bo jest to po prostu skandal!

zdaje sie, ze lekarze nie mieli gdzie ich przyjac. W moim
regionie w "Prusach" mowi sie po prostu, ze "nie bylo placu"
(Wir haben keinen Platz fuer diesen Patienten, deshalb
muessen wir andere Krankenhaus suchen.)

P.

10. Data: 2003-01-19 15:13:13

Od: Myjk <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

N, 19 sty 2003 15:10:46 GMT -=Piotr Kasztelowicz=-
1...@d...am.torun.pl

> zdaje sie, ze lekarze nie mieli gdzie ich przyjac. W moim
> regionie w "Prusach" mowi sie po prostu, ze "nie bylo placu"

tak, to mozna bylo mowic w 18 wieku.. teraz mamy 21 wiek
i jezeli ktos umiera w karetce, bo w szpitalu nie ma ostrego dyzuru

> (Wir haben keinen Platz fuer diesen Patienten, deshalb
> muessen wir andere Krankenhaus suchen.)

ja nie rozumiem prusakoof..

--
Pozdor Myjk