Dlaczego media kłamią? Tłuszcze.

1. Data: 2011-07-22 17:14:35

Temat: Dlaczego media kłamią? Tłuszcze.
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszeciętne dobowe zapotszebowanie człowieka na tłuszcze
wynosi 100g (70-120g [KK]).
W tłuszczu powinny występować niezbędne nienasycone kwasy
tłuszczowe (kwasy linolowy, linolenowy, arahidowy) w ilości
około _1%_ zapotszebowania energetycznego [KK str.11 pszypis g].
Jeśli więc zapotszebowanie dobowe na kalorie pszyjmę 3000kcal,
to wymienione tłuszcze powinny dać 30kcal, czyli około 3,2g
(zakładając, że kaloryczność tłuszczu wynosi 9,3kcal/1g [E]).
Ale:
smalec zawiera około 50% kwasuw tłuszczowyh nienasyconyh
w tym 3-15% kwasuw z wymienionyh grup;
masło zawiera około 30% kwasuw tłuszczowyh nienasyconyh
w tym 2-10% kwasuw z wymienionyh grup [TB].
('w tym', nie z naczy 'z tego', czyli 2-10 % z całych 100%)

Jeśli więc pszyjmiemy, że zawartość tyh tłuszczy w smalcu
wynosi tylko 4%, a w maśle 3%, wtedy w pszybliżeniu
(bo nie uwzględniam tłuszczu zjedzonego w serku, mięsie itp, a może być tego
nawet kilkadziesiąt gram):

smalec + masło = 100g
0,04*smalec + 0,03* masło =3,2g

czyli
masło = 80g, smalec = 20g.

Jeśli zaś pszyjmiemy, że zawartośc tyh tłuszczy
w smalcu wynosi 5%, a w maśle 4%, to układ ruwnań
nie ma rozwiązania, bo ile byśmy tego smalcu i masła nie zjedli
zawsze zjemy zbyt wiele tłuszczy z rozważanej grupy (podgrupa tłuszczy
nienasyconyh).

Wniosek 1:
Czyli czym więcej jemy mięsa, powinniśmy na dokładkę jeść więcej smalcu i
masła (w celu zjedzenia proporcjonalnie większej ilości tłuszczy
nienasyconyh).

Dlaczego więc media kłamią namawiając do jedzenia olei, margaryny itp.?

Inna książka kuharska poucza:
Świeże masło powinno stanowić znaczną część dostarczanego do organizmu
tłuszczu.
Mięso najlepiej smażyć na słoninie, smalcu, niepszekraczając temperatury
220-250st C.
Jeśli coś smażymy na oleju należy nie pszekreaczać temperatury 150-190st
C.[KKI]

Wniosek 3:
Tłuszcze roślinne, jeśli już ktoś musi, bezpiecznie jest spożywać
w stanie surowym, np. w postaci dodatku do sałatek, majonezu itp.

[KK]- "Książka kucharska"
[E] - encyklopedia
[TB] - tablice biologiczne
[KKI] - Inna książka kuharska

2. Data: 2011-07-22 22:56:02

Temat: Re: Dlaczego media kłamią? Tłuszcze.
Od: "Paweł W." <p...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego więc media kłamią namawiając do jedzenia olei, margaryny itp.?

Bo..

"KAŻDY KILOGRAM OBYWATELA Z WYŻSZYM WYKSZTAŁCENIEM SZCZEGÓLNYM DOBREM NARODU
"

p.

3. Data: 2011-07-23 00:30:32

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nienasyconych).
>
> Dlaczego więc media kłamią namawiając do jedzenia olei, margaryny itp.?

Dlatego, że smalec jako tłuszcz odzwierzęcy zawiera znaczne ilości
nasyconych (niekorzystnych) kwasów tłuszczowych.
Oleje (przetworzone na zimno) zawierają znacznie więcej wielonienasyconych
kwasów tłuszczowych, które (w uproszczeniu)
pomagają Ci pozbyć się tych właśnie niekorzystnych ze smalcu.
Pozdrawiam !
WOJO

4. Data: 2011-07-23 17:26:26

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości

> [...]
> kwasów tłuszczowych, które (w uproszczeniu)
> pomagają Ci pozbyć się tych właśnie niekorzystnych ze smalcu.

Jak pisałam wyżej, większość energi zgodnie z zaleceniami dietetycznymi
należy czerpać z tłuszczu nasyconego (masło , smalec). Tak więc nie można o
smalcu pisać "niekorzystny".

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

5. Data: 2011-07-23 22:04:12

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> Jak pisałam wyżej, większość energi zgodnie z zaleceniami dietetycznymi
> należy czerpać z tłuszczu nasyconego (masło , smalec). Tak więc nie można
> o smalcu pisać "niekorzystny".
Bzdura !
Masz może tłumaczenie tych "dietetyków", dlaczego tak zalecają ?
I poprosze w miarę możliwości najbardziej obszerną wiedzę. Chętnie porównam
wiedzę,
której mnie uczono przez lata z "wiedzą dietetyków".
Moze coś się faktycznie pozmieniało, a ja tylko nie jestem na bieżąco.
WOJO

6. Data: 2011-07-24 18:15:21

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> której mnie uczono przez lata z "wiedzą dietetyków".
> Moze coś się faktycznie pozmieniało, a ja tylko nie jestem na bieżąco.

Podali konkretny procent ile tego ma być. Podali _1%_ zapotszebowania
energetycznego.
1. Uważam, że książka kuharska, pełno.wymiarowa to poważne źrudło w tej
tematyce.
A po co ten 1 procent : dla witamin, dla rozpuszczania nadmiaru tłuszczu
nasyconego.
2. Zauważ, że tłuszcz , np smalec to tłuszcz nasycony rozpuszczony w
nienasyconym.
Świnie z uboju są zwykle zdrowe-wiem, że człowiek to inny gatunek , ale też
ssak -
i stosunek w jego organizmie tłuszczy nasyconego i nienasyconego jest pewnie
podobny.
Dlaczego więc musimy "uzupełniać dietę" tłuszczem o większej zawartości
tłuszczu zawierającego tłuszcz nienasycony?
Bo podczas pszyżądzania potrawy, zwłaszcza w wysokiej temperaturce,
następują jakieś pszemiany niszczące dobre tłuszcze.
Gdybyśmy umieli perfekcyjnie gotować, lub jedli więcej surowego mięsa
(tatar) prawdopodobnie uzupełnianie takie nie było by niezbędne.

7. Data: 2011-07-29 21:06:08

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie pamiętam czy już podawałam ten link. Jeśli nawet - to czynię to
raz jeszcze.

Mnie przekonuje:

http://wyborcza.pl/1,76842,7717475,My_chcemy_masla_a
_nie_margaryny.html

pozdr.

mal

8. Data: 2011-07-31 18:39:17

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,76842,7717475,My_chcemy_masla_a
_nie_margaryny.html

Ona tam pisze, że holesterol obniża się innymi tłuszczami.
Nie jest to optymalna metoda, bo obciążająca wątrobę.
Holesterol można obniżać zjadając pektyny - pewne związki galaretowate,
zdaje się wielocukry. Mają tego dużo owoce, zwłaszcza pożeczki, jabłka,
agrest .

Ilość tłuszu nienasyconego podana na łyżeczkę dziennie wydaje się zbyt
wielka.
(a faktycznie podano więcej , bo 5,5g to więcej niż łyżeczka, bo tłuszcze są
lżejsze od wody).

Plucie na margaryny z powodu tłuszczy trans też wydaje się pszesadzone,
bo obecnie istnieją inne metody utwardzania margaryn ,
nie tylko pszez uwodornienie powodujące powstanie tłuszczy trans.
Margaryny mają inne wady.

Akceptacja oliwy z oliwek pszy braku akceptacji olei, wydaje się
propagandowa.

Kiedyś słyszałam prostą metodę na tłuszcze: tłuszcze należy zmieniać,
i to wydaje mi się rozsądne.
_____
A masz coś o glutenie?
Bo z tego co się ostatnio doczytałam w encyklopedi,
to w pszenicy nie ma grama glutenu.

--
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

9. Data: 2011-08-02 10:36:12

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Z tą ortografią, to jeszcze raz napiszę: NIEWYPAŁ.
A jeżeli chodzi o tłuszcze, to masz w pełni rację.
Wątroba wysiada od konserwantów, polepszaczy smaku,
alkoholu (takiego z butelki), przepalonych na patelni tłuszczy
nienasyconych, a nie od tłuszczy nasyconych.
A na pytanie: "dlaczego media kłamią?" nie potrafię odpowiedzieć.

10. Data: 2011-08-03 07:13:44

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-22 19:14, Stokrotka pisze:
> Pszeciętne dobowe zapotszebowanie człowieka na tłuszcze

Media kłamią, bo rynek na sztuczne tłuszcze składające się z wody i
chemii jest wart ogromne pieniądze.
ps.
Droga stokrotko, jako dyslektyk dyslektykowi dobrze radzę: zamień
Outlook Express na Thunderbirda - podkreśla błędy w trakcie pisania.

bule głowy i truskawki
czy taki pasztet kupie gdzies w Polsce?
Czy jogurt bakoma jest zdrowy?
Jak poznać jakościową mąkę?
serek homogenizowany vs serek homogenizowany