Dlaczego zostały zakazane

1. Data: 2004-02-21 09:17:24

Temat: Dlaczego zostały zakazane
Od: "Billy The Kid" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj dowiedziałem się że istnieje coś takiego jak "zakazane lektury", w
nawiązaniu do psychologii, do wywierania wpływu na ludzi i techniki
socjotechniczne. Nie jestem ani studentem ani żadnym specjalistą w tej
dziedzinie. Interesuje mnie jednak co zostało zakazane i dlaczego?
Ponadto mimo zakazania, niby te "lektury" mogą być ogólno dostępne w
księgarniach?

Jakie to są lektury i dlaczego je zakazano oraz kto je zakazał.

Czy możecie wskazać mi jakiś link do źródła tych informacji?

pozdrawiam
F.

1. Data: 2004-02-21 10:40:44

Temat: Re: Dlaczego zostały zakazane
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Billy The Kid:
> Jakie to są lektury i dlaczego je zakazano oraz kto je zakazał.

Nie tyle zakazane, co ~wyklete. ;)

> Czy możecie wskazać mi jakiś link do źródła tych informacji?

Wpisz w googlach np: zimbardo +eksperyment.
Dyskusja wokol uzytecznosci prac takiego zimbardo dla naukowej
psychologii powinna co nie co wyjasnic.

Czarek

1. Data: 2004-02-21 15:04:08

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dyskusja wokol uzytecznosci prac takiego zimbardo dla naukowej
> psychologii powinna co nie co wyjasnic.

Dalej, dochodza do tego wszystkie tzw paranauki, czyli ogolnie
obszary takiej wiedzy o czlowieku ktorej nie da sie uzasadnic
statystycznie, oraz nlp + wszelkie jego odmiany lacznie z religijnymi
'mantrami'.

Z grubsza byloby na tyle.

Czarek

1. Data: 2004-02-21 15:25:43

Od: "Rafik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dyskusja wokol uzytecznosci prac takiego zimbardo dla naukowej
> psychologii powinna co nie co wyjasnic.

Możecie coś więcej napisać o opinii na temat zimbardo,
polecono mi tą książkę "Psychologia i Życie" jako pozycję
którą każdy powinien znać na początek, to jak to w końcu
z tym jest?
Proszę o rozwinięcie co jest nie tak w eksperymentach zimbardo
i jaką poprawkę wziąć na tą książkę, któa podobno od lat 30tych gromadzi
stan wiedzy z psychologii??

Pozdrawiam
Rafik (confused :)

1. Data: 2004-02-21 22:37:11

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Proszę o rozwinięcie co jest nie tak w eksperymentach zimbardo

... z tego co mi slabo wiadomo, zimbardo przeprowadzil eksperyment w ktorym
testowano wrazliwosc czlowieka: nie pamietam dokladnie ale chodzilo o to
ze badany czlowiek dostawal innego czleka do testow
- i mial tego kogos karac za blad porazeniem pradem.
Pradu nie bylo a ten wykrecajacy sie z bolu byl aktorem.
Ale badany o tym nie wiedzial.
Okazalo sie ze duzy odsetek ludzi zastosowalo najsilnieszy prad.
W sumie wyszlo ze "dobro eksperymentu" jest dla ludzi cennijsze
niz wrazliwosc na ciepienie drugiego.
Chyba o to chodzilo.
Duch

1. Data: 2004-02-22 13:41:58

Temat: Odp: Dlaczego zostały zakazane
Od: "fen" <f...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c18mcf$n2h$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> Okazalo sie ze duzy odsetek ludzi zastosowalo najsilnieszy prad.
> W sumie wyszlo ze "dobro eksperymentu" jest dla ludzi cennijsze

a to ci sie rypło z exp. Millgrama Duchu;

Exp.F.Zimbardo, polegał na stworzeniu sztucznego wiezienia z wiezniami i
straznikami. experymenty przeprowadzona pozniej na innej rangi
uniwersytetach, i tu dopiero byl ciekawy wynik. Okazalo sie, ze dosw.
inaczej wyszlo pierwotnie, a kompletnie inaczej na mniejszej rangi
uniwersytetach, no i tu powstala sprawa autorytetu itd itd ale to juz nie
na temat.

A więc Zimbardo, to nie ten od Prądu - chociaż podobne.

A co do tego pweyzej co piszesz, to nie chodzilo o dobro, tylko o to ogolnie
jak sie zachowujemy i jak sie mozemy zach uleglosc i itd..

testy-praca mgr
jak sie odkochac ?
Linki-prośba o konsultację. MZ ważne.
Studia podyplomowe