Długotrwała gorączka u dziecka - pytanie

1. Data: 2007-05-19 19:15:10

Temat: Długotrwała gorączka u dziecka - pytanie
Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od ok 3 tygodni synek (wiek: 5,5 roku) gorączkuje.
Temperatura do 38,4 st. Zostaliśmy skierowani do szpitala.
W trakcie tygodniowego pobytu w szpitalu miał wykonane
różne badania krwi, moczu, prześwietlenie płuc i zatok,
posiewy, badania w kierunku spraw reumatologicznych, EKG.
Wyniki wszystkich badań w normie.
Lekarze nie wiedzą jaka jest przyczyna gorączki.
Na zbicie temperatury w szpitalu dostawał pyralginę
a teraz dostaje naproxen w czopkach.
Co może powodować gorączkę ok 38 st. i nie dawać typowych objawów
klinicznych?
Czy ktoś miał podobną sytuację z dzieckiem i jaka była diagnoza?
W jakim kierunku jeszcze można wykonać badania?

Pozdrawiam,
Marcin

2. Data: 2007-05-19 20:37:21

Temat: Re: Długotrwała gorączka u dziecka - pytanie
Od: "ds" <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś miał podobną sytuację z dzieckiem i jaka była diagnoza?
> W jakim kierunku jeszcze można wykonać badania?

A czy to przypadkiem nie zęby ? Czas na stałe przecież...
Nawet dorośli miewają podobne objawy kiedy rosną im ósemki...

Pozdrawiam
ds

3. Data: 2007-05-19 21:14:39

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Co może powodować gorączkę ok 38 st. i nie dawać typowych objawów
> klinicznych?
> Czy ktoś miał podobną sytuację z dzieckiem i jaka była diagnoza?
> W jakim kierunku jeszcze można wykonać badania?

Dziwna ta gorączka, mi przychodzą do głowy dwie rzeczy,albo po jakimś
ugryziniu np. borelioza...czasami występują właśnie takie opóźnione objawy,
albo pasożyty, pierwotniaki czy inne robactwo. Moja córeczka miewała
gorączkę i kaszel, przyczyny szukałam z lekarzami przez prawie 3 miesiace,
okazało się, ze przyczyną były lamblie, po 10 dniach kuracji objawy przeszły
jak ręką odjął. Może warto więc to sprawdzić.
Pozdr. A

4. Data: 2007-05-20 07:32:46

Od: "Monika" <5...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam się z dwoma poprzednimi postami, jęsli oczywiście rozmaz krwi ręczny
jest w porządku
pyralginy już nie stosuj, jest b.szkodliwa
pzdr

5. Data: 2007-05-20 12:38:06

Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś miał podobną sytuację z dzieckiem i jaka była diagnoza?
> W jakim kierunku jeszcze można wykonać badania?

Dziękuję za sugestie, spróbujemy jeszcze na pasożyty
i inne robactwo. Co do ząbkowania to fakt że wyszły już mu dwa stałe
i pewnie następne się wykluwają. Ale żeby od 3 tygodni
38-38,5st? Ale każde dziecko inaczej reaguje więc możliwe.
Pyralginy teraz nie dajemy. Standardowo dają ją w szpitalu na gorączkę.

Dzisiaj rano temp. 36,5st. (po wieczornej połowie czopka - w nocy bardzo się
poci)
teraz 14:30 już temp. 37,4st. I tak codziennie.
We wtorek wracamy do szpitala z przepustki.
Zasugerujemy lekarzom te badania na pasożyty.

Jeszcze raz dzięki za wszelkie informacje,
Marcin

6. Data: 2007-05-21 06:29:19

Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj, wiem, ze moze to trochę inaczej z tym ząbkowaniem u malucha a u
5-latka, ale nasz maluch w wieku 6 miesięcy, kiedy szła pierwsza dolna
jedynka, gorączkowął tak w granicach 38- 39,5st. ponad 2 tyg.. zero innych
objawów, sama gorączka, nasilająca sie głownie w nocy ok godz. 1-2.
dosłownei co 2-3 dnui byliśmy u pediatry na badaniach czy coś sie rozwija
czy nic.. oczywiście nic.... wyniki moczu krwi ok..juz odchodziałam od
zmysłów, co to jest...
w momencie, kiedy przebił sie ten pierwszy ząbek gorączka zniknęła.. i przy
kolenych już tak nie było..
wieć myśle,ze jest to możliwe, że to zęby..
dodam jeszcze że mój znajomy, facet wtedy w wieku ok 26 lat nagle prawie
przestał chodzić... miał straszne problemy z nogą, jakieś zapalenia
niewiwedomo z czego i czego...myślał,,z e to wynik treningów w siłowni,...
koniec końców- okazało sie ze miał jakążś zgorzel zęba czy coś podobnego..
po wizycie u dentysty- sprawa z nogą przestała byc aktualna...
pozdrawiam ewa

7. Data: 2007-05-25 13:31:16

Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś miał podobną sytuację z dzieckiem i jaka była diagnoza?
> W jakim kierunku jeszcze można wykonać badania?

Znaleziono w końcu przyczynę.
Wirus cytomegalii. Wynik badania: 142, norma do 30.

Pozdrawiam,
Marcin

Zdejmowanie szkieł
okulary ajurwedyjskie