Do Nixe

111. Data: 2006-09-27 09:20:44

Temat: Re: Do Nixe
Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
news:ef8ujp$7g3$1@inews.gazeta.pl...

> Próbowałam wyobrazić sobie sytuację, w której
> życie zmusza nas do tego, by odstąpić od zasad. Jeśli potrafimy od nich
> odstąpić w sytuacjach naprawdę kryzysowych, to czemu robić problem w
> sytuacjach błahych, skoro to nasze odstępstwo może drugiemu człowiekowi
> zwyczajnie ułatwić życie? (a nas w sumie tak niewiele kosztuje)

A jeśli nam może utrudnić tyle samo lub więcej,
co tamtemu komuś ułatwia?

Mam córkę 8-letnią, która się wstydzi przebierać
przy chłopcach. Gdyby chłopcy a także ojcowie z córkami
nie wchodzili do damskiej szatni (która jest prostokątnym
pomieszczeniem bez żadnych zakamarków ani szafek),
mógłby córkę odbierać mąż, bo mogłaby w szatni sama
się ubrać i przyjść do niego na korytarz.
Ponieważ zawsze! matki z chłopcami i ojcowie z córkami
się do szatni pakują, (bez pytania, jak do siebie!)
muszę z córką jeździć ja - chociaż czasem nam to
nie pasuje - żeby osłaniać ją ręcznikiem, bo sama sobie
nie poradzi z równoczesnym zasłanianiem i wycieraniem
oraz przebieraniem.

Sytuacja z wczoraj: w szatni damskiej dwóch chłopców,
już ubranych, matka stoi i pitoli z inną matką - chłopcy łażą
po szatni, zwróciłam jej uwagę, że moja mała się wstydzi,
powiedziała "już, już" i zaczęła się zbierać, rzeczywiście trwało
niedługo.
Po chwili wchodzi jakiś ojciec z córką - oczywiście bez pytania,
powiedziałam mu spokojnie, że nie może wejść, a wtedy z miejsca
podniesionym głosem zaczął na mnie najeżdżać, życząc mi na koniec,
żebym musiała przez całą zimę przebierać dziecko na korytarzu.
Gdy pomyślę, że co tydzień czekają mnie spotkania z takimi
życzliwymi i empatycznymi, oczekującymi życzliwości - robi mi się
niedobrze.
Czy ktoś, kto liczy na przysługę z mojej strony, i jej nie otrzymuje
- ma prawo na mnie szczekać? Bierze mnie cholera i mam tych
wszystkich "z problemami" dosyć!

Być może zrezygnujemy z tego basenu - ale czy to my powinnyśmy?
czy raczej ci, którym się nie chce zorganizować odpowiedniego
opiekuna dla własnego dziecka. Niemożliwe, że jest tylu, którzy
"naprawdę nie mogą inaczej". Wygodnictwo ubrane w górne słowa!

Ludzie, więcej wyobraźni!
Mamy nauczyć dziewczynki, że obcy mężczyzna w szatni
czy pod prysznicem to norma!?
Jak się później zorientują, że coś jest nie w porządku,
gdy na treningach czy koloniach wpakuje się opiekun,
instruktor czy ktokolwiek - pedofil?

Natek

112. Data: 2006-09-27 09:48:32

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ludzie, więcej wyobraźni!

Wiesz co... nie chciałabym Cię jakoś szczególnie dołować, ale... tracisz
czas. Dowiesz się co najwyżej, że kompleksy się leczy albo dostaniesz
wiązankę życzeń od serca. Empatia, życzliwość i zrozumienie dla drugiej
strony to jednostronna relacja jest jak się okazuje...

Agnieszka

113. Data: 2006-09-27 10:20:16

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiązankę życzeń od serca. Empatia, życzliwość i zrozumienie dla drugiej
> strony to jednostronna relacja jest jak się okazuje...

Tak, zauważyłam. Ten magiel jest bardzo rasowy.

Natek

114. Data: 2006-09-27 11:30:03

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natek" <n...@o...pl> wrote in message news:efdfpd$ds3$1@news.onet.pl...

> Mamy nauczyć dziewczynki, że obcy mężczyzna w szatni
> czy pod prysznicem to norma!?

Nie. Nikt tu nic takiego ANI RAZU nie napisał, bo 5-latek w towarzystwie
mamy to nie jest "obcy mężczyzna", tylko małe dziecko.
Dlatego, owszem, zgadzam się z Tobą, że ojciec z dziewczynką w szatni
damskiej nie ma prawa przebywać, bo to jest właśnie ten "dorosły obcy
facet", dla którego nie ma tam wstępu. (nota bene - współczuję mu, on jest w
jeszcze gorszej sytuacji niż Nixe)
Anka

115. Data: 2006-09-27 12:27:34

Od: "Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> napisała:

> (nota bene - współczuję mu, on jest w
> jeszcze gorszej sytuacji niż Nixe)

Ja też mu współczuję. Ograniczenia umysłowego. Zamiast się zaperzać, mógł
poprosić obecną w szatni Natek, by pomogła jego córeczce się przebrać. A
córeczce spokojnie wyjaśnić, że ta obca pani jej pomoże.
I zdecydowanie nie uważam, by był w sytuacji gorszej niż matka z 5-letnim
synkiem. Nie musi przez całą zimę przebierać córeczki w szatni. Wystarczy
poprosić o pomoc jakąś matkę, zagrać na czułej nucie :>.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

116. Data: 2006-09-27 12:33:59

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Old Rena wrote:

> [...]
> synkiem. Nie musi przez całą zimę przebierać córeczki w szatni. Wystarczy
> poprosić o pomoc jakąś matkę, zagrać na czułej nucie :>.

pozwole sobie zauwazyc, ze niezla puenta jeli chodzi o calosc dyskusji
:)
--
careful with that axe Eugene!

117. Data: 2006-09-27 12:35:36

Od: grzes <g...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:
> [...]
> facet", dla którego nie ma tam wstępu. (nota bene - współczuję mu, on jest w

Dlaczego w gorszej? Sam chodzę z córką na basen i nigdy nie było
żadnego problemu ze strony "współprzebieraczy" :-), chociaż faktem jest,
że już parę lat nie byłem na basenie, na którym nie byłoby kabin do
przebierania w szatni. Ale 10 czy 20 lat temu nikomu nie śniło się o
czymś takim jak kabina do przebierania, a przecież tatusiów z córkami w
szatni/przebieralni było naprawdę dużo i nigdy nie widziałem niechętnych
czy wrogich reakcji. Faceci zakładali ręczniki na tyłki i tyle.

gw

118. Data: 2006-09-27 12:49:08

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natek <n...@o...pl> pisze:

> [...]
> podniesionym głosem zaczął na mnie najeżdżać, życząc mi na koniec,
> żebym musiała przez całą zimę przebierać dziecko na korytarzu.

Mógł wykorzystać tę sytuację i poprosić Cię o pomoc w przypilnowaniu córki.
I teraz mam pytanie - pomogłabyś mu czy odparła "to nie mój problem"?
Tak z ciekawości pytam.

> Niemożliwe, że jest tylu, którzy "naprawdę nie mogą inaczej".

Możliwe.
Wystarczy zdjąć klapki z oczu i spojrzeć nieco dalej, niż do czubka własnego
nosa.

> Mamy nauczyć dziewczynki, że obcy mężczyzna w szatni
> czy pod prysznicem to norma!?

Akurat co do dorosłego faceta w damskiej szatni, to w pełni się z Tobą
zgadzam, ale dyskusja dotyczyła zdaje się kogoś zupełnie innego - małego
chłopca.

> Jak się później zorientują, że coś jest nie w porządku,
> gdy na treningach czy koloniach wpakuje się opiekun,
> instruktor czy ktokolwiek - pedofil?

Jak wyżej. Mówimy o 5-letnim chłopcu, a nie o dorosłym facecie.
W jakim właściwie celu dokonałaś tak radykalnego zwrotu w dyskusji?

--
Nixe

119. Data: 2006-09-27 12:50:07

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
> synkiem. Nie musi przez całą zimę przebierać córeczki w szatni. Wystarczy
> poprosić o pomoc jakąś matkę, zagrać na czułej nucie :>.

Ale ja nie komentuję jego zachowania, bo to jest zupełnie osobna sprawa.
Piszę o tym, że dyrekcja basenu stawia go w sytuacji, kiedy musi prosić obce
osoby o pomoc, albo pchać się w miejsca, gdzie albo on albo dziecko nie są
mile widziani, (krótko mówiąc: musi kombinować jak koń pod górę), zamiast
przebrać dziecko normalnie w miejscu, do tego przewidzianym - bez włażenia
komukolwiek w drogę.
Anka

120. Data: 2006-09-27 13:10:07

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> Ja też mu współczuję. Ograniczenia umysłowego.

on ma szczescie, bo tego nie obejmie umyslem.

>Zamiast się zaperzać, mógł
> poprosić obecną w szatni Natek, by pomogła jego córeczce się przebrać.

on moze byc ztch co sami musza zrobic, bo nie lubia zatrudniac innych osob
do opieki swoich wlasnych dzieci...

iwon(k)a

Chłopiec w damskiej szatni. cd
na zakończenie
Jakie pióro kupić dla 5 klasisty?
Re: wycieczka na basen bez mamy - jak to możliwe?;)
Chłopiec w damskiej szatni.