Chłopiec w damskiej szatni.

1. Data: 2006-09-22 15:44:09

Temat: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamusie synków!
Jak rozwiązujecie problem wejścia z synem na basen, gdy szatnie są
podzielone pod względem płci i nie ma możliwości zamknięcia się w oddzielnej
kabinie? Gdy dziecko jest małe i "niekumate" to jakoś wszyscy przymykają oko
na przemycenie chłopca do szatni damskiej. Ale co potem? Czyli w sytuacji,
gdy dziecko jest zbyt duże, by przebierać się wśród kobiet, ale stanowczo za
małe, by przebierać się, suszyć, myć samo.
Ostatnio miałam nieprzyjemność rozmowy z kierownikiem pewnego basenu w
Gdyni, który wyzwał mnie od różnych takich, bo usiłowałam wejść z 5-latkiem
do szatni damskiej. Kierownik nie był w stanie zaproponować innego
rozwiązania (poza takim, że przebiorę dziecko na korytarzu [ciekawe, jak ma
na tym korytarzu wziąć prysznic] lub pójdzie mu pomóc jakiś bliżej
nieokreślony facio, pełniący na basenie rolę sprzątacza czy cholera wie
kogo), więc - ponieważ miałam już opłacone wejście - powiedziałam mu
dyplomatycznie, że ma się ode mnie odpitolić, a zapewniam go, że będzie to
moje ostatnie przyjście na ten basen.
Teraz syn będzie chodził na naukę pływania na inny basen, ale prawodpodobnie
problem się powtórzy. Niestety - jest za mały, by sam mógł się "oporządzić"
a opieka innej osoby nie wchodzi w grę (po prostu nie pójdzie z nikim obcym,
a już na pewno nie w celu zdjęcia odzieży, co akurat jest dla mnie zupełnie
naturalne). Odprowadzanie przez tatusia z przyczyn logistycznych (zbyt
wczesne godziny zajęć) nie wchodzi w rachubę.
Sytuacja jest jak widać patowa, ale może nie do końca. Może ktoś wpadnie na
jakiś genialny pomysł albo chociaż podpowie jakich argumentów powinnam użyć,
by jednak pozwolono mi wchodzić z synem do szatni damskiej.

--
Nixe

2. Data: 2006-09-22 16:02:30

Temat: Re: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> Sytuacja jest jak widać patowa, ale może nie do końca. Może ktoś wpadnie
> na jakiś genialny pomysł albo chociaż podpowie jakich argumentów
> powinnam użyć, by jednak pozwolono mi wchodzić z synem do szatni damskiej.

Moja opinie na ten temat juz znasz, czy moze mam co nieco przypomniec ;)
Kasia

3. Data: 2006-09-22 16:42:51

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czyli w sytuacji, gdy dziecko jest zbyt duże, by przebierać się wśród
> kobiet, ale stanowczo za małe, by przebierać się, suszyć, myć samo.

Wysyłamy syna z tatą.

> Sytuacja jest jak widać patowa, ale może nie do końca. Może ktoś wpadnie
> na jakiś genialny pomysł albo chociaż podpowie jakich argumentów powinnam
> użyć, by jednak pozwolono mi wchodzić z synem do szatni damskiej.

Szczerze mówiąc nie bardzo sobie wyobrażam argumenty, jakich można użyć w
sytuacji, gdy jakakolwiek kobieta stwierdzi, że ona sobie nie życzy chłopców
w damskiej przebieralni... I zresztą będzie miała rację.

Może uda się znaleźć basen, na którym są wydzielone kabiny rodzinne? My się
w czwórkę zamykamy w takiej i nie ma problemu.

Agnieszka

4. Data: 2006-09-22 16:54:33

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:ef10ca$1dcf$1@news.mm.pl...
(...)
> Sytuacja jest jak widać patowa, ale może nie do końca. Może ktoś wpadnie
> na jakiś genialny pomysł albo chociaż podpowie jakich argumentów powinnam
> użyć, by jednak pozwolono mi wchodzić z synem do szatni damskiej.

jakos nie moge wymyslic zadnych argumentow za tym, zeby 5 latek
wchodzil z mama do szatni damskiej. osobiscie nie chcialabym zeby taka
sytuacja miala miejsce kiedy jestem w szatni _damskiej_.

iwon(k)a

5. Data: 2006-09-22 16:59:19

Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:
> [...]
> wchodzil z mama do szatni damskiej. osobiscie nie chcialabym zeby taka
> sytuacja miala miejsce kiedy jestem w szatni _damskiej_.

Iwon(k)o, ja natomiast sobie nie wyobrazam, by 5 latek przebieral sie
sam w szatni meskiej.
Kasia

6. Data: 2006-09-22 17:05:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lozen" <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> wrote in message

> Iwon(k)o, ja natomiast sobie nie wyobrazam, by 5 latek przebieral sie sam
> w szatni meskiej.

to moze Ty idz do meskiej. w koncu duza jestes i anatomie meska znasz
od podeszewki.

iwon(k)a
ps (czytam Freakonomics- bardzo fajna ksiazka. nie wiedzialam, ze
ekonomisci sie tym zajmuja)

7. Data: 2006-09-22 17:14:23

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdy dziecko jest małe i "niekumate" to jakoś wszyscy przymykają oko na
> przemycenie chłopca do szatni damskiej.

Moje jest małe, w porównaniu z Twoimi, a w szatni (męskiej, bo TŻ częściej z
nią na basen chodzi) też już niezłe są fikołki - rozgląda się i komentuje,
że 'inni panowie też mają siusiaki.' ;-)
A jeszcze fajniej było, jak do męskiej szatki wparowała mamusia niemowlaka,
bo usłyszała, że jej dziecię płacze (było z tatusiem), więc weszła pomóc...
Mąż ją pogonił.

> Czyli w sytuacji, gdy dziecko jest zbyt duże, by przebierać się wśród
> kobiet, ale stanowczo za małe, by przebierać się, suszyć, myć samo.

Jak dla mnie sytuacja jest mocno niekomfortowa, kontrowersyjna i raczej
patowa. Rozwiązanie widzę tylko jedno - kierownictwo basenu powinno zapwnić
specjalne miejsce dla mam z dziećmi. Ale o takich rozwiązaniach trzeba 1)
pomyśleć, 2) i to pomysleć na etapie budowy basenu...

--
Pozdrawiam!
Marchewka z Młodą Marchewką (24/12/03) & Małym Marchewiątkiem (marzec '07)

8. Data: 2006-09-22 17:17:29

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:ef15b9$hfc$1@news.onet.pl...
> kierownictwo basenu powinno zapwnić specjalne miejsce dla mam z dziećmi.

Dla tatów też, oczywiście. Takie rodzinne najlepiej. ;-)
Iwona

9. Data: 2006-09-22 17:26:31

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> [...]
> gdy dziecko jest zbyt duże, by przebierać się wśród kobiet, ale stanowczo za
> małe, by przebierać się, suszyć, myć samo.

rozumiem cie, ale nie dziw sie, nie ma dzieci niekumatych jako takich bo
sa zainteresowane roznica budowy, wiem, ze pytasz mamy chlopcow ale
opowiem to ze strony corki, w podobnym wieku chlopiec w wieku niecalych
pieciu lat tak na oko i przebieral sie z mama, moja corka przebierala
sie z zona, corka czula niejaki niepokoj a chlopiec, jako, ze niekumaty
wykazywal zainteresowanie plcia odmienna, dla mnie do przezycia i nie
stanowi to tragedii czy problemu, z ktorego nalzey robic halo, zdarza
sie powtarzanie sie byloby co nieco uciazliwe, i jeszcze jedna sytuacja,
bylem pare lat temu w duzym kinie i nie chcialem puscic corki samej do
toalety, z szesc lat miala i pierwszy raz w takim kombajnie i takiej
toalecie, to byl ostatni raz z mojej strony, zreszta moja corka tez to
wyczula mimo, ze nikt de facto nie zwrocil nam uwagi, nastepnym razem
juz wiedziala zeby najpeirw sprawdzic czy jest papier, miec chusteczki
itp.

> Sytuacja jest jak widać patowa, ale może nie do końca. Może ktoś wpadnie na
> jakiś genialny pomysł albo chociaż podpowie jakich argumentów powinnam użyć,
> by jednak pozwolono mi wchodzić z synem do szatni damskiej.

obawiam sie, ze tego nie przeskoczysz, i chyba slusznie

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

10. Data: 2006-09-22 17:28:12

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lozen wrote:

> Iwon(k)o, ja natomiast sobie nie wyobrazam, by 5 latek przebieral sie
> sam w szatni meskiej.

a czemuz to?

--
Come In Number 51, Your Time Is Up