Lektury dla gimnazjalistów?

1. Data: 2006-09-20 20:13:55

Temat: Lektury dla gimnazjalistów?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was natknął się gdzieś w internecie na pełną listę lektur dla
gimnazjów? Taką, z której nauczyciele wybierają sobie pozycje, które będą
omawili na lekcjach? Gugle zawiodły, strona MENiS także. A ja bym po prostu
chciała wiedzieć, co wg. Ministerstwa teorytyczny 16-latek powinien
przeczytać, zanim opuści mury gimnazjum.

Mój 14-latek czyta dużo, ale wcale nie jestem pewna, czy to, co powinien.
Właśnie skończył "Klucz do Rebeki" Kena Folletta. Przedtem był "Folwark
zwierzęcy". Coś czuję, że sięga książki z niewłaściwej półki... Nie żebym mu
broniła, ale niech przeczyta też to, co powinien - przynajmniej trochę z
tego, albo niech wiemy przynajmniej, czego nie przeczytał, choć powinien
był:)
Anka

2. Data: 2006-09-20 20:33:53

Temat: Re: Lektury dla gimnazjalistów?
Od: "Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> napisała:

> [...]
> chciała wiedzieć, co wg. Ministerstwa teorytyczny 16-latek powinien
> przeczytać, zanim opuści mury gimnazjum.

Nie widziałam pełnego spisu lektur; jedynie coś, co dołączyli do podstawy
programowej j. polskiego (sam koniec strony):
http://www.gimnazjum.pl/przedmioty/polski/podstawa/p
olski.phtml
Znaczy, nie ma letko. Trzeba iść do polonistki (polonisty) i zapytać. Chyba.
W klasie mojego syna wiszą spisy lektur dla wszystkich klas gimnazjum, ale
żeby mi się tak chciało...
A czemu chcesz sprowadzić dziecko na "właściwe" tory?

--
Old Rena ciekawska
[Renata Gierbisz]

3. Data: 2006-09-20 20:40:09

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ees7e5$idt$1@inews.gazeta.pl>
miranka <a...@m...pl> pisze:

> Czy ktoś z Was natknął się gdzieś w internecie na pełną listę lektur
> dla gimnazjów?

A takie cóś?
http://www.zs1mci.republika.pl/lg.htm
http://www.pbpkonin.pl/wykaz_lektur_wg_tytulow.htm
http://www.warszawa.pijarzy.pl/gimnazjum/index.php?s
trona=podr&open=akt

Wprawdzie nie jest to nic oficjalnego, ale z drugiej strony te szkoły też
się na czymś opierają, więc może jakąś część wspólną uda się ustalić ;-)
Generalnie pod słowami kluczowymi: wykaz, lektur, gimnazjum wylatuje sporo
pozycji.

--
Nixe

4. Data: 2006-09-20 20:43:31

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> pisze:

> był "Folwark zwierzęcy".

To jest lektura III klasy gimnazjum.
A przynajmniej wg spisu na stronie "Pijarów" ;-)

--
Nixe

5. Data: 2006-09-20 20:57:46

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> Nie widziałam pełnego spisu lektur; jedynie coś, co dołączyli do podstawy
> programowej j. polskiego (sam koniec strony):
> http://www.gimnazjum.pl/przedmioty/polski/podstawa/p
olski.phtml

Dzięki, zaraz zerknę.

> A czemu chcesz sprowadzić dziecko na "właściwe" tory?

Wcale nie chcę:) Raczej chcę wiedzieć, jakie ma braki. Ciągle mam w pamięci
tę nieszczęsną "Antygonę" na teście gimnazjalnym jakieś 2 lata temu, której
większość polonistów z dzieciakami nie przerabiała. Adam z własnej woli na
pewno Antygony nie przeczyta:), ale niech ja, matka, przynajmniej wiem, jak
się sprawy mają...
Anka

6. Data: 2006-09-20 21:20:20

Od: "Old Rena" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> napisała:

> "Old Rena " <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
>
> Wcale nie chcę:) Raczej chcę wiedzieć, jakie ma braki.
Aha, już to widzę. "Chcę wiedzieć". A potem biednemu chłopczynie ciosać kołki
na głowie.

> [...]
> większość polonistów z dzieciakami nie przerabiała. Adam z własnej woli na
Za to teraz męczą Antygonę nieszczęsną. Mój miał w drugiej klasie.

> ale niech ja, matka, przynajmniej wiem, jak
> się sprawy mają...
Nienienie, nie chcę wiedzieć. Polski, historia, matematyka, chemia, fizyka,
biologia. Za stara jestem na powtarzanie edukacji szkolnej na poziomie
gimnazjum. Wolę się polenić na niusach, na ten przykład.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

7. Data: 2006-09-20 21:57:05

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, już to widzę. "Chcę wiedzieć". A potem biednemu chłopczynie ciosać
kołki
> na głowie.

Noo, i kijem do czytania zapędzać:)))
Nie, tak źle ze mną nie jest, ale jak mi Adam pokazał listę lektur, które
ich polonistka wybrała, to.... makabra, tak nudnego zestawu w życiu nie
widziałam. Nie chce mi się wierzyć, że na liście "lektur zalecanych" nie ma
ani jednej fajnej, młodzeżowej pozcycji.

> Za to teraz męczą Antygonę nieszczęsną. Mój miał w drugiej klasie.

Współczuję...

> [...]
> biologia. Za stara jestem na powtarzanie edukacji szkolnej na poziomie
> gimnazjum. Wolę się polenić na niusach, na ten przykład.

:)))) To się razem polenimy....
Anka

8. Data: 2006-09-20 22:13:18

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:ees8v8$135n$1@news.mm.pl...
> [...]
> Generalnie pod słowami kluczowymi: wykaz, lektur, gimnazjum wylatuje sporo

Pijarzy mi się nie otwierają - może za chwilę. A z tych innych spisów
wynika, że ten wspólny mianownik jest w linku podanym przez Old Renę. Teraz
rozumiem, dlaczego ta ich "szkolna" lista lektur wygląda tak, jak wygląda.
Ale w liście z Konina jest mnóstwo fajnych rzeczy, które można chłopakowi
zaproponować i które - jak sądzę - z przyjemnością przeczyta. Dzięki.
Anka

9. Data: 2006-09-21 08:38:17

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

> http://www.pbpkonin.pl/wykaz_lektur_wg_tytulow.htm
"Dziennik 1954" Tyrmanda na tej liście mnie ubawił setnie.
Taż miejscami to prawie pornografia :-)

No i Fleszarowa-Muskat, ja tam ją lubię, ale to jest kicz maksymalny a nie
literatura :-)
A z kolei "Lot nad kukułczym gniazdem", "Rozmowy z katem" i Stachura to
chyba jednak trochę za trudne dla gimnazjalistów.
Pamiętam, że zaczytywaliśmy się tym tak na poziomie II licealnej - niby
różnica wiekowa niewielka, ale jednak ...

Pozdrawiam
Magdalena

10. Data: 2006-09-21 09:28:06

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> Pamiętam, że zaczytywaliśmy się tym tak na poziomie II licealnej - niby
> różnica wiekowa niewielka, ale jednak ...

Jeśli szłaś starym systemem, to nie ma różnicy żadnej:) Fakt, że w tym
spisie lektur jest sieczka wielka, ale może dzięki temu każdy sobie
dobierze, co mu pasuje. Pamiętaj, że z gimnazjum wychodzą 16-latki, w
dodatku niektórzy ponad wiek dojrzali. Adam mnie w wakacje ubawił setnie
ponieważ tuż przed Folwarkiem zwierzęcym (który zrobił na nim ogromne
wrażenie, i który przeczytał pod wpływem przypadkowo obejrzanego filmu)
przeczytał kilka tomów Pana Samochodzika. Oni w tym wieku po prostu sami
jeszcze nie wiedzą, czy są jeszcze dziećmi czy może już prawie-dorosłymi:)
Anka

proszę o opinie nat akademii nauki
akademia nauki?
szkoły językowe - ceny?
Re: [OT] wybór miejsca na zieloną szkołe
Re: [OT] wybór miejsca na zieloną szkołe