Do Pana M. Bienka.

1. Data: 2004-12-05 22:39:20

Temat: Do Pana M. Bienka.
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Ja w sprawie tej epilepsji "niby na tle nerwowym" okazuje sie ze to
faktycznie bzdura bo nigdzie czegos takiego nie znalazłem, a troche na ten
temat przeczytałem.Zwracam honor i przyznaje sie do błędu.Jesli chodzi o
wyniki badan w szpitalu, sa nastepujące.
CT) -struktury mózgowia bez zmian ogniskowych.Układ komorowy prawidłowy. Nie
stwierdza sie cech wewnątrzczaszkowego procesu rozrostowego.

EEG-pierwsze EEG wykonane podczas pobytu w szpitalu.

*Zapis ze zmianami w okolicach czołowo-centralno-skroniowych pod postacia
fal 7Hz o ampl. do 35uV oraz pojedynczych fal ostrych o ampl.35-50uv.

Drugie EEG wykonane 4 m-ce pózniej.

Zapis ze zmianami w okolicach czołowych w postaci zwiększonej ilości fal
wolnych theta. Symulacja nasila opisane zmiany.
OPIS BADANIA-W zapisie spoczynkowym wystepuja regularne fale alfa 10/11/s o
amp. do 40uV z przewagą w okolicach potylicznych, liczne niskonapięciowe
fale szybkie beta 14-18/s i pojedyncze nieliczne fale wolne theta.Na tym tle
w okolicach czołowych obustronniez przewagą po stronie prawej rejestruje sie
dosc liczne fale theta 4-6/s o ampl. tła zapisu.RZ obecna.Fs i Hv zwiększaja
ilosc fal wolnych w okolicach czołowych.

Tak wyglądają badania-czym mógłbys mi powiedziec jaka to forma epilepsji, bo
niestety moja wiedza nie siega tak daleko a i z tych badan niewiele
łapie.Poza tym moja dziewczyna ostatnio ma problemy z pamiecią nie pamieta
czasem co mówiła przed 20 min, a czasem pamieta jakies szczegóły sprzed 10
czy 15 lat, ma również troche problemów z nauką nie tyle co nie przyswaja
ale strasznie szybko jej ta wiedza wietrzeje, poza tym ma dosc czeste
uczucie deja-vu, a jej lekarka mówi ze to w takiej chorobie normalne i nawet
nie zrobiła żadnych badan kontrolnych, chciaz fakt ze ostatni atak miała
około 1,5 roku temu.
Dziękuje za ewentualną odpowidz.

Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

2. Data: 2004-12-05 23:31:26

Temat: Re: Do Pana M. Bienka.
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 Dec 2004 23:39:20 +0100, Looca wrote:

Było o padaczce:)

> CT) -struktury mózgowia bez zmian ogniskowych.Układ komorowy prawidłowy. Nie
> stwierdza sie cech wewnątrzczaszkowego procesu rozrostowego.

Czyli (o ile badanie z kontrastem, a zapewne tak) norma, znaczy padaczka
skrytopochodna.

> EEG-pierwsze EEG wykonane podczas pobytu w szpitalu.
[...]
> Drugie EEG wykonane 4 m-ce pózniej. [...]

Czyli leczenie (bo jak rozumiem drugie jest już na lekach) spowodowało
wycofanie się fal ostrych. Znaczy są dane na to, ze działa - ale
częstotliwość napadów jest ważniejsza od spoczynkowego EEG.

> Tak wyglądają badania-czym mógłbys mi powiedziec jaka to forma epilepsji,

To znaczy... U dorosłych ważne jest zaobserwowanie jaki jest rodzaj
napadów, bo od tego zależy w pewnym stopniu leczenie. Na podstawie eeg i
TK nie można tego powiedzieć, a z tego co wcześniej pisałeś wydaje mi
się, że były to napady częściowe złożone - depakine jak najbardziej się
do leczenia takich napadów nadaje.

> [...]
> nie zrobiła żadnych badan kontrolnych, chciaz fakt ze ostatni atak miała

Opisuje się napady padaczkowe przebiegajace jako deja vu. Być może tak
jest u osoby o której piszesz.
Napady mogą zmieniać postać, ewoluować, czasami poza dotychczas
obserwowanymi napadami mogą pojawiać się nowe, inne.
Nie zawsze można skwitować wszelkie kłopoty z koncentracją i nauką
rozpoznaniem padaczki.
Jedyne co mogę w takiej sytuacji ewentualnie zasugerować, to
zasięgniecie drugiej opinii. Może warto sprawdzić czym są te incydenty
deja vu. A może nie... Musi to ocenić lekarz który widzi pacjenta i może
porozmawiać z nim i świadkami napadów (w padaczce wywiad od świadków
incydentów jest bardzo ważny - ale pewnie o tym wiesz).

No cóż - wiele nie napisałem... Ale w medycynie z reguły nie da się nic
konkretnego powiedzieć zdalnie.

Pozdrawiam,

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-12-06 10:01:56

Temat: Odp: Do Pana M. Bienka.
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> incydentów jest bardzo ważny - ale pewnie o tym wiesz).
>
> No cóż - wiele nie napisałem... Ale w medycynie z reguły nie da się nic

Dzieki za jakąkolwiek odpowiedz, bo teraz chociaz wiem mniej wiecej z czym
mam do czynienia.
Pozdrawiam
Looca

Prosze o szybka odpowiedz