Do specjalistów od echokardiografii...

1. Data: 2003-11-26 21:40:46

Temat: Do specjalistów od echokardiografii...
Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Szukam materiałów edukacyjnych online n/t echokardiografii
przezprzełykowej. Przegooglałem internet, ale nic ciekawego nie znalazłem.
Macie jakiegoś linka na podorędziu?

2. Kardiolodzy! Z jakiego podręcznika(/ów) uczycie się echokardiografii?

SzM
"echokardiograficzny lamer"

2. Data: 2003-11-27 13:30:11

Temat: Re: Do specjalistów od echokardiografii...
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SzM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Macie jakiegoś linka na podorędziu?
>
> 2. Kardiolodzy! Z jakiego podręcznika(/ów) uczycie się echokardiografii?

Online chyba trudno będzie.........
Wiem, że moja szefowa szkoląc się z echokardiografii śródoperacyjnej b. dużo
korzystała z "Journal of cardiotchoracic anestestia". Soporo artykułów na
tan temat tam opublikowano....
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2003-11-27 14:12:08

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dużo
> korzystała z "Journal of cardiotchoracic anestestia". Soporo artykułów na
Dzięki za trop. Próbujemy od jakiegoś czasu naciągnąć firmę na prenumeratę.
W Poznaniu nasza biblioteka AM chyba nie ma numerów archiwalnych:(
Macie echo na sali, na poop-ie? Przydaje się? Możesz napisać coś więcej...

SzM

4. Data: 2003-11-27 15:37:37

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Poznaniu nasza biblioteka AM chyba nie ma numerów archiwalnych:(

Można ściągnąć interesujące artykuły z innych bibliotek :)))

> Macie echo na sali, na poop-ie? Przydaje się? Możesz napisać coś więcej...

Echo zasadniczo stoi na bloku, choć jedździ i na pop (gdy trzeba coś
podejrzeć - chociażby czy nie płynu w worku, czy gdy coś dzieje się ostrego
z zastawkami ). Śródoperacyjnie weryfikujemy echo przezklatkowe (
"szkoleniowo"), czasem oceniamy aortę do kaniulacji pod kątem blaszek,
ocena kurczliwości, oceniamy poprawę kurczliwości po wszyciu graftu, a także
liczymy CO, można ocenić stopień odpowietrzenia komory..... i wiele innych
:))
Przydaje się bardzo.
Mówię TAK echokardiografii śródoperacyjnej!!
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

5. Data: 2003-11-27 18:21:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003, SzM wrote:

> [...]
> Macie jakiegoś linka na podorędziu?
>
> 2. Kardiolodzy! Z jakiego podręcznika(/ów) uczycie się echokardiografii?

spytaj na K...@m...torun.pl (ale najpierw na liste musisz sie
zapisac)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-11-27 18:32:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Nov 2003, SzM wrote:

> W Poznaniu nasza biblioteka AM chyba nie ma numerów archiwalnych:(
> Macie echo na sali, na poop-ie? Przydaje się? Możesz napisać coś więcej...

w Poznaniu masz mase klinik kardiologicznych lacznie z ta, w ktorej
urzeduje aktualny prezes Polskiego Tow. Kardiologicznego. Nie mozesz
sie po prostu poradzic w osrodku, ktory tym sie zajmuje?

P.

7. Data: 2003-11-27 20:21:49

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w Poznaniu masz mase klinik kardiologicznych lacznie z ta, w ktorej
> urzeduje aktualny prezes Polskiego Tow. Kardiologicznego. Nie mozesz
> sie po prostu poradzic w osrodku, ktory tym sie zajmuje?

Ja Tobie powiem więcej - trójka znakomitych echokardiografistów pracuje u
mnie na oddziale:). Problem cały polega na tym, że oni może by mnie chętnie
czegoś nauczyli - ale jak robią badania to ja siedzę na sali operacyjnej i
tak się umawiamy już od dłuższego czasu na edukację i nic...A sensownej
literatury nie potrafią polecić:(
Po drugie chciałem liznąć trochę teorii zanim komukolwiek zacznę zawracać
głowę i zadawać "śmieszne" pytania...
Po trzecie zastanawiałem się nad kursem echa, ale one z reguły są pod kątem
diagnostyki kardiologicznej - a mnie interesuje to co mam na
kardiochirurgicznej sali operacyjnej = na kurs wydam kupę forsy a niewiele
skorzystam...

Ale dzięki za pomoc!

SzM

8. Data: 2003-11-27 20:29:47

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można ściągnąć interesujące artykuły z innych bibliotek :)))
Ano można, można... Ino czas i pieniądze trza mieć:)

Jolu!
Powiedz proszę kto wykonuje echo - anestezjolog czy prosicie o pomoc
internistę/kardiologa?
Jeśli anestezjolog to czy jest to ta sama osoba, która prowadzi
znieczulenie?
Czy echo to rutyna do większości zabiegów, czy oszczędzacie głowicę i
wykonujecie badanie tylko w przypadku wyraźnych wszkazań?

Sorry za natarczywe pytania - ale postanowiłem wykorzystać okazję:) Nas to
(czyli TEE) dopiero czeka w raczej nienajblizszej przyszłości
(pieniądze!!!), ale przygotować się trzeba już.

SzM

9. Data: 2003-11-27 20:40:05

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bq36ql$626$...@t...icpnet.pl,
SzM <m...@i...pl>:
> 1. Szukam materiałów edukacyjnych online n/t echokardiografii
> przezprzełykowej. Przegooglałem internet, ale nic ciekawego nie
> znalazłem. Macie jakiegoś linka na podorędziu?

tu jest video tutorial:
http://www.ucsf.edu/teeecho/

i tu jeszcze tutorial:
http://www.gasnet.org/echomanual/

tu sa jakies textbooks i CD-ROMy:
http://www.cardiotext.com/subjects/cat_id=687

Pewnie to znalazles i uznales za nieciekawe, ale nie zaszkodzi zapodac.

--
Robert

10. Data: 2003-11-28 16:49:38

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]