Do znawców berberysów

1. Data: 2006-06-14 07:37:07

Temat: Do znawców berberysów
Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jakiś miesiąc temu wsadziłem do ziemi kilka berberysów mają bardzo dużo
długich prostych przyrostów (60-70 cm) czy aby utrzymać zwartą formę krzewu
muszę je ciąć? Jeśli tak to na jakiej wysokości pędu i jak często i w jakich
terminach?

Pozdrawiam serdecznie
J.

2. Data: 2006-06-14 08:38:34

Temat: Re: Do znawców berberysów
Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" napisał:

> [...]
> długich prostych przyrostów (60-70 cm) czy aby utrzymać zwartą formę
> krzewu muszę je ciąć? Jeśli tak to na jakiej wysokości pędu i jak często i

A jakie masz te berberysy? I czy chcesz z nich miec zywoplot, czy krzewy o
naturalnym pokroju?

Agnieszka Biernacka

3. Data: 2006-06-14 09:07:24

Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli dobrze pamietam to
BERBERYS CZERWONOLISTNY
Berberis thunbergii Atropurpurea

Posadzone są 3 chcę mieć zwarte gęste krzewy.
Posadzone są przy płocie ale nie maja być żywopłotem :)

J.

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e6oie7

4. Data: 2006-06-14 09:33:59

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" napisał:

> Posadzone są 3 chcę mieć zwarte gęste krzewy.
> Posadzone są przy płocie ale nie maja być żywopłotem :)

To jesli Ci sie chce ;)
1. Po posadzeniu skroc pedy o polowe

2. Nastepnego roku na wiosne (jak lubisz kwiatki, to po kwitnieniu) tez o
polowe pedy wyrosle w poprzednim roku.

3. W kazdym kolejnym roku po kwitnieniu najdluzsze galazki o jedna trzecia.

4. Za kazdym razem usuwa sie galezie wrastajace do srodka krzewu, slabe lub
psujace pokroj.

5. Raz na jakis czas wycina sie najstarsze galezie przy ziemi, zeby zapobiec
zbytniemu zageszczaniu sie krzewu.

To jesli Ci sie chce, jesli nie, to wycinaj za tylko to co w pkt. 4 i raz na
kilka lat pkt. 5 ;) Rzeczywiscie ciety ladniej sie zageszcza, ale patrzac na
starsze okazy nie widze specjalnej roznicy miedzy cietym i nie cietym ;)

To co powyzej jest z ksiazki. Ja swoim przycinam jak sa mlode (pierwsze 2-3
lata) ostatnie 10 cm pedow, pozniej daje im swiety spokoj ;)

Agnieszka Biernacka

5. Data: 2006-06-14 10:08:13

Od: "Jan" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pieknie dziękuję :)