Do znawców czereśni.

1. Data: 2004-06-20 16:14:24

Temat: Do znawców czereśni.
Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W różnych publikacjach opisujących gatunki czereśnia, można spotkać
następującą terminologię :
" owoce dojrzewają w trzecim tygodniu dojrzewania czereśni ".
Mam w związku z tym pytanie, którym tygodniem jest obecny tydzień, czyli
20-27/06/2004 na terenie Trójmiasta ?

Piotr Szuta

2. Data: 2004-06-21 10:10:34

Temat: Re: Do znawców czereśni.
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Szuta wrote:
> [...]
> " owoce dojrzewają w trzecim tygodniu dojrzewania czereśni ".
> Mam w związku z tym pytanie, którym tygodniem jest obecny tydzień, czyli

Na terenie trójmiasta to nie wiem. ALe chyba nie ma w tym roku istotnych
różnic.
Pogoda wszędzie kapryśna. U mnie (Polska centralna) odmiana Burlat
zaczęła dojrzewać około 5 czerwca.
Najwcześniejsza rivan jest o kilka dni wcześniejsza, więc pewnie
owocowanie zaczęła około 1 czerwca.
Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2004-06-23 07:20:55

Temat: Re[2]: Do znawców czereśni.
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
W liście, którego autorem jest Beata przeczytałem:

Kierowanie się terminami fenologicznymi tylko wtedy ma sens
jeżeli nie próbuje się utożsamiać z terminami
kalendarzowymi.
Np. Czereśnia jakiegoś gatunku kwitnie każdego roku w innym
czasie kalendarzowym, ale w tym samym terminie fenologicznym.
Oczywiście nie ma sensu zapis np: czereśnia zakwita w 3
tygodniu po zakwitnięciu czereśni. Byłby sens wtedy gdyby
napisać: czereśnia X zakwita w 3 tygodnie po zakwitnięciu
czereśni Y.
W internecie są informacje o fenoligii.
Krzysztof Marusiński

lithodora