Do znawców i miłośników czekolady :))

1. Data: 2002-02-06 12:19:47

Temat: Do znawców i miłośników czekolady :))
Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieję, ze ostatatnio nie było takiego tematu, trochę zaniedbałam
śledzenie grupy...

Dzisiaj postanowiłam kupić czekoladę w celu zrobienia polewy do urodzinowego
tortu mojego męża i przy okazji poczytałam sobie skład różnych czekolad. Z
pewnym zaskoczeniem odkryłam, że prawie wszystkie mają w swoim składzie "
śladowe ilości orzechów", nie mówiąc o mlecznej Wedla, która po prostu
zawierała miazgę z orzechów laskowych. Czy ma to na celu podniesienie
walorów smakowych czekolad, w których kakao stanowi koło 20 paru procent
zawartości? Czy są to jakieś resztki powstałe przy produkcji czekolady?

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2002-02-06 13:00:48

Temat: Re: Do znawców i miłośników czekolady :))
Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Dynowska" <u...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> pewnym zaskoczeniem odkryłam, że prawie wszystkie mają w swoim składzie "
> śladowe ilości orzechów", nie mówiąc o mlecznej Wedla, która po prostu

Orzechy sa dodawane w celu zmniejszenia ilosci czekolady w czekoladzie!
Precz z czekoladowymi wypelniaczami! Precz! Precz! Precz!

Jader
Ludowy Front Walki o Czystosc Czekoladowa

1. Data: 2002-02-06 13:20:02

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> walorów smakowych czekolad, w których kakao stanowi koło 20 paru procent
> zawartości? Czy są to jakieś resztki powstałe przy produkcji czekolady?

Orzechy sa pozostaloscia z produkcji innej czekolady. Wyjasnial to
kiedys Janusz Wiess w RadiuZet w programie "Dzwonie do pana w bardzo
nietypowej sprawie". Dzwonil do producenta i wyjasniali to na antenie.
Jest to napisane bo ponoc uczulenia na orzechy sa czeste i moga
wyrzadzac duzo szkody uczulonemu.

Oczywiscie nasuwa sie pytanie, ktore zadal Wiess: "Czy gdybyscie na tej
samej linii produkcyjnej robili kalosze, to w batonikach byly sladowe
ilosci gumy" ??? :))) Nie pamietam jak sie producent tlumaczyl z
"niedokladnego czyszczenia" linii produkcyjnej.

Pawel

1. Data: 2002-02-07 14:09:36

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Hadam" <P...@c...pl> napisał w wiadomości
> Orzechy sa pozostaloscia z produkcji innej czekolady.
(...)
> Nie pamietam jak sie producent tlumaczyl z
> "niedokladnego czyszczenia" linii produkcyjnej.

Po prostu oszczedzaja na dobrych pompach, ktore mozna calkowicie i
szybko oczyscic. (vide moj adres)

:-) Monika

1. Data: 2002-02-07 17:09:52

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze;)
Może to właśnie dzięki tym resztkom czekolada im się zsiada;o) ???
Moja domowa nijak nie może...
Kamila K. / stonsik

Danie z jesiotra ?
przekąski