Dobry sos do sałatek - polecam

1. Data: 2000-09-29 11:28:38

Temat: Dobry sos do sałatek - polecam
Od: "Macko!" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem dobry sos do sałatek. Testowałem na znajomych i bardzo im smakował.
Proszę spróbować i sie ustosunkowac.

Sos Sałatkowy Słodko-Kwaśny
-

Składniki:
1/2 opakowania serka homogenizowanego (ok .125 g),
2 łyżki oliwy z oliwek (ok 30 ml),
2 łyżki octu winnego 6%,
2 łyżki białego wytrawnego wina,
1 łyżeczka musztardy,
5 czubatych łyżeczek cukru,
1 łyżeczka imbiru,
3 listki świeżej bazylii,
mała gałązka świeżego tymianku,
1 łyżeczka natki pietruszki,
ząbek czosnku,
1 żołtko,
szczypta soli.

Czosnek zgnieść, zioła posiekać i wraz z pozostałymi składnikami umieścić w
zamykanym naczyniu. Całość dokładnie wymieszać i wstawić do lodówki na 1/2
do 1 h.

Najlepiej nadaje się do sałatki z pomidorów (1 duży) z ogórkami (1/2
świeżego średniego lub 1 średni kwaszony), cebulą i z zielonymi oliwkami
(ok. 20). Nie nadaje się natomiast do sałatek z fasolą, groszkiem lub
ziemniakami.

Można także zrobić z tym sosem b. dobrą sałatkę z filetów z solonych śledzi,
cebuli ( 1 mała ) i kwaszonych ogórków ( 3 małe) . Podczas sporządzania sosu
wystarczy zwiększyć ilość łyżek octu winnego do trzech oraz dodać łyżeczkę
gorczycy, pięć ziaren ziela angielskiego i liść bobkowy. Filety i ogórki
pociąć w kostkę, cebulę w talarki. Całość zalać sosem i zostawić na min. 6
godzin.