Dom , warto ?

1. Data: 2009-12-25 22:16:41

Temat: Dom , warto ?
Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)

Mamy mieszkanko 65m2 , ale chcielibyśmy jednak domek. Domek nie za
duży (96m2 - pow. mieszkalnej) położony na dośc dużej działce 1000m2.

Znaleźliśmy ofertę jakiejś firmy która buduje domki w stanie "pod
klucz" w dośc ciekawej cenie. Domek jest położny na 1000m2 działce.

Obok znajdują się domy wybudowane już przez tą firmę.
Dom obecnie jest w stanie surowym zamkniętym (z dachem) a wykonawca ma
go oddać w maju.

Oto "specyfikacja domu":

Proces budowy domu obejmuje:

1.Wykonanie fundamentów/płyty fundamentowej
- fundament ze zbrojonego betonu B15
- ściany fundamentowe z bloczków betonowych
3. Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
- pustaki ceramiczne o grubości 25 cm
- warstwa styropianu o grubości 12 cm
- siatka i szpachla
- tynk w kolorze białym
- wewnątrz tynk maszynowy gipsowy lub płyty gipsowo-kartonowe
4. Jastrych na parterze
- podłoże betonowe
-warstwa styropianu grubości 8 cm-
-warstwa wylewki cementowej (jastrych)
5. Stropodach
- konstrukcja drewnianej więźby dachowej
- folia paroprzepuszczalna
- łaty i kontr łaty drewniane
- dachówka ceramiczna
- sufit pomieszczeń wykonany z płyty kartonowo-gipsowej na profilach
stalowych,
ocieplony wełna mineralną
- rynny półokrągłe i rury spustowe z tworzywa
- podbitka dachu wykonana z paneli PCV
6. Okna i drzwi
- profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
- okna i drzwi balkonowe posiadają mechanizm obrotowo-uchylny
- kształt i rozmiary okien wg projektu budynku
- drzwi zewnętrzne antywłamaniowe stalowe w kolorze stolarki okiennej
- drzwi wewnętrzne i ościeżnice sosnowe
- brama garażowa segmentowa unoszona w kolorze stolarki okiennej
- parapety wewnętrzne drewniane lub PVC
- parapety zewnętrzne płytka klinkierowa
7. Instalacja elektryczna
- kompletna instalacja elektryczna wykonana wg projektu budynku
- rozdzielnia elektryczna z zabezpieczeniami
- włączniki i gniazdka elektryczne
8. Instalacja grzewcza
- wykonana wg projektu budynku
- piec dwu funkcyjny na eko-groszek
- pojemnościowy ogrzewacz wody wyposażony w grzałkę 230V
- grzejniki płytowe białe w pomieszczeniach
- ogrzewanie podłogowe w łazience
- grzejnik drabinkowy w łazience
9. Instalacja wod-kan
- wykonana wg projektu budynku
- własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
- zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
- biały montaż sanitarny (baterie, wanna, kabina, umywalka, ubikacja
ze spłuczką podtynkową)
10. Wykończenie wnętrza
- ściany i sufity w pomieszczeniach malowane na biało
- ściany w łazience pokryte glazurą
- ściany w kuchni częściowo pokryte glazurą
- podłogi w pokojach i salonie pokryte panelem podłogowy
- podłogi w korytarzach, kuchni, łazience, garażu i kotłowni pokryte
terakotą

Dom jednorodzinny wykonany według projektu budowlanego "Madzia" z
pracowni projektowej "Horyzont"

Nie ukrywam jednak że zupełnie nie znam się na budownictwie :(
Chciałbym aby dom był ciepły i ekonomiczny w użytkowaniu.
Nie chce "wtopić" więc na co mam zwrócić uwagę ?

2. Data: 2009-12-25 23:10:22

Temat: Re: Dom , warto ?
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałbym aby dom był ciepły i ekonomiczny w użytkowaniu.
> Nie chce "wtopić" więc na co mam zwrócić uwagę ?
Na co zwrócić uwagę pytasz. Przede wszystkim na to czy za dom płacisz całość jak
już jest. Czy kupujesz go jak go nie ma. W w pierwszej sytuacji możesz zapłacić
więcej i różnica między tym na ile się umawialiście a ceną końcową może być
niezależna od sprzedawcy. W drugiej możesz zapłacić więcej i mieć dom albo 100%
i nigdy tego domu nie mieć. Historia zna sporo takich przypadków.

3. Data: 2009-12-26 08:40:48

Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zamiana mieszkania 65m2 na 96m2 domu, to wybacz, ale dla mnie pomyłka -
myslisz ze zyskasz dodatkowe metry?

w domu ta powierzchnia zupełnie inaczej się rozklada, zobaczysz ze bedzie to
mała, ciasna norka. raczej 120-150m2

wiecej zaplacisz? oczywiscie - ale jak mowia - biednego nie stac na
oszczędzanie - raz urządzisz, raz wykończysz

a tak za 2-5 lat założysz podobny wątek -zamiana domu na większy ;)

tym bardziej, ze teraz jest niezla koniunktura bo wszystko przygasło, więc
ceny znormalniały

Sebastian

4. Data: 2009-12-26 09:19:10

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dom ma 164m2 zabudowy.
Powierzchnia mieszkalna wynosi 95m2 , nie licząc garażu 21m2 oraz
pomieszczenia gospodarczego 6,3m2 . Dodatkowo jest jeszcze poddasze
użytkowe ....

Podałem powierzchnię mieszkalną , bo wiem że dużo podaje powierzchnię
łączenie z garażem i pomieszczeniem gospodarczym a te pomieszczenia
nie są mieszkalne ;)

Dom jak pisałem jest w stanie surownym zamkniętym już z dachem.
Widzialem domek na własne oczy. Wpłaca się 5% wartości a resztę przy
oddaniu kluczy do domu ...

Wielkiego domu mi nie potrzeba ...

100m2 jak dla mnie wystarczającą powierzchnią. Jak będzie za mało to
zawsze można poddasze zrobić ...

Raczej chodzi o czy specyfikacja techniczna jest ok , czy będzie to
oszczędny i dobry dom , czy nie ...

5. Data: 2009-12-26 12:25:27

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
Witam !

Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)

Wrzuć to pytanie na pl.misc.budowanie

Kris

6. Data: 2009-12-26 13:09:59

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli wszystko będzie poprawnie wykonane, to będzie dobrze - technologia, o
której piszesz jest zupełnie standartowa i powszechnie stosowana.

Zastanów się nad sposobem ogrzewania - piec na ekogroszek, mimo wszystko
wymaga obsługi - zasypywanie, czyszczenie, wyrzucanie popiołu średnio raz na
tydzień, a przy większych mrozach częściej. Ja mam taki piec i drugi raz już
bym się chyba nie zdecydował.

Zastanów się także nad odprowadzeniem nieczystości. Szambo jest drogie
zarówno w montażu jak i w eksploatacji. Jeśli jest kanalizacja, to bym się
wpiął, jeśli nie, to robiłbym oczyszczalnię przydomową (o ile warunki
gruntowe na to pozwalają).

Wykończenie to w przypadku domu pod klucz rzecz problematyczna - jeśli nie
masz specjalnych wymagań, to będzie Ci się podobać, to co wybierze za Ciebie
wykonawca, jeśli natomiast jesteś estetą, to być może będziesz przez
najbliższe kilka/naście lat skazany na płytki, czy panele, które nie do
końca będą odpowiadać Twoim upodobaniom.

Nie napisałeś nic jakie grube jest docieplenie dachu - jest to rzecz
istotna, bo warto dołożyć kilkaset złotych na lepszej jakości wełnę, bo w
standardzie to może wyglądać nieciekawie.

Brakuje mi także okablowania strukturalnego (rtv, komputery, alarm).

Parapety PCV to nieporozumienie estetyczne dla mnie. Podobnie z podbitką.

Styropian pod wylewką na parterze zbyt cienki.

Reszta to zupełny standard - jak będzie dobrze wykonane, to będzie się
dobrze mieszkać :)

No i najważniejsze, o czym nie napisałeś, to cena.

PZdry,
/\/\\/\/

7. Data: 2009-12-26 13:50:42

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

basti78 pisze:

> zamiana mieszkania 65m2 na 96m2 domu, to wybacz, ale dla mnie pomyłka -
> myslisz ze zyskasz dodatkowe metry?

Mówisz? Opowiedz coś jeszcze... Lokatorzy się gwałtownie rozrastają i
więcej miejsca zajmują? Meble puchną? Lodówka pęcznieje? ;)

> w domu ta powierzchnia zupełnie inaczej się rozklada, zobaczysz ze
> bedzie to mała, ciasna norka. raczej 120-150m2

LOL

No, chyba że wliczasz do powierzchni mieszkalnej takie rzeczy, jak np.
garaż, taras czy szopa na narzędzia ;)

8. Data: 2009-12-26 14:54:00

Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
> Mówisz? Opowiedz coś jeszcze... Lokatorzy się gwałtownie rozrastają i
> więcej miejsca zajmują? Meble puchną? Lodówka pęcznieje? ;)

a prosze Cie bardzo
ideą domu jest raczej bardziej przestrzenne planowanie i projektowanie -
wieksze przestrzenie, wieksze meble, więcej pomieszczeń

no jesli chcesz 1:1 przeniesc wszystkie meble i zrobic sobie taką samą
klitkę jak mieszkanie to ok - tylko dom będzie wyglądał debilnie a jego
uzytkowosc mija się z celem. zwiększanie metrazu z 60/90 to trochę zamiana
siekierki na kijek........ a apetyt rosnie w miarę jedzenia....... salonik w
mieszkaniu a w tych samych rozmiarach w domu bedzie wyglądał komicznie

poza tym w domu głupotą juz jest uwazam nie zrobic garderoby, drugiej
lazienki przy sypialni oddzielnej niz łazienka dla gości, sypialnia tez
raczej przestronniejsza niz w mieszkaniu...., o wieeeeeele bardziej
przestronnego salonu, dodatkowej sypialni, spiżarni itepe - liczyc dalej?
mysle ze tu stop, zeby zbudowac rozsadny dom za rozsadne pieniadze. i zmiesc
to wszystko na 95m2

jesli nie masz miec tych dodatkowych wygód, to po jakiego grzyba budowac
dom? zeby ladowac kase w cieknący dach, wszelkie naprawy, ogrzewanie itepe?
BRAWO

ale kolega dodal potem jedną wazną rzecz - uzytkowe poddasze - tam z reguły
lądują 2 sypialnie i lazienka - takie polskie realia

w moim mniemaniu dom to cos wiecej niz mieszkanie - wieksza przestrzen,
dodatkowe udogodnienia - jesli mam miec to samo co w mieszkaniu to
wybieram..... mieszkanie - i sporo kasy i nerwów zaoszczędzonych przy takiej
zamianie

--

Sebastian

9. Data: 2009-12-26 15:06:39

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

basti78 pisze:

> ideą domu jest raczej bardziej przestrzenne planowanie i projektowanie -
> wieksze przestrzenie, wieksze meble, więcej pomieszczeń

Kto tak powiedział?

Ktoś, kto sobie postawił dom 300m2, a teraz płacze, że na opał go nie
stać ;)

> no jesli chcesz 1:1 przeniesc wszystkie meble i zrobic sobie taką samą
> klitkę jak mieszkanie to ok - tylko dom będzie wyglądał debilnie a jego

A ja uważam, że debilnie będzie wyglądał dom duży. I co mi zrobisz? ;)

> [...]
> zamiana siekierki na kijek........ a apetyt rosnie w miarę
> jedzenia....... salonik w mieszkaniu a w tych samych rozmiarach w domu

Bo?

> [...]
> przestronnego salonu, dodatkowej sypialni, spiżarni itepe - liczyc
> dalej? mysle ze tu stop, zeby zbudowac rozsadny dom za rozsadne

Co się szczypać - pałac od razu postawić!

Zrozum, że ktoś może nie chcieć zajazdu prowadzić, goście rzadko u niego
nocują tygodniami i nie ma ego tak gigantycznego, że nie mieści się w
salonie 25m2 i musi mieć 50m2.

Wielu ludzi stawia domy za duże dla siebie, bo mu jakiś snob
naopowiadał, że to nie wypada mieć małego domu bez pięciu łazienek i
sali balowej.

> jesli nie masz miec tych dodatkowych wygód, to po jakiego grzyba budowac
> dom? zeby ladowac kase w cieknący dach, wszelkie naprawy, ogrzewanie
> itepe? BRAWO

Znaczy się mieszkając z bloku ogrzewanie masz gratis a konieczność
zrobienia remontu się nie pojawia?

[ciach]

> w moim mniemaniu dom to cos wiecej niz mieszkanie - wieksza przestrzen,

Twoje mniemanie to nie prawda objawiona.

> dodatkowe udogodnienia - jesli mam miec to samo co w mieszkaniu to
> wybieram..... mieszkanie - i sporo kasy i nerwów zaoszczędzonych przy
> takiej zamianie

Och tak... Brak miejsc do parkowania, łupiący chodakami sąsiedzi nad
głową, sąsiedzi poniżej urządzający libacje, remonty zaniedbywane, bo
nikomu się nie chce tym zająć, albo wymiany instalacji z pruciem ścian
robione znienacka zaraz po tym, jak sobie nowe płytki w łazience
zrobiłeś. Że nie wspomnę obsranych chodników i trawników. Jak tu nie
kochać mieszkania w bloku? ;->

10. Data: 2009-12-26 15:23:11

Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
> Twoje mniemanie to nie prawda objawiona.

tak jak i Twoje - pamietaj, ze forum to mozliwosc wyrazania swoich opinii
a nie jak zwykle wojenek

> [...]
> robione znienacka zaraz po tym, jak sobie nowe płytki w łazience
> zrobiłeś. Że nie wspomnę obsranych chodników i trawników. Jak tu nie

polecam wyprowadzic sie z meliny na normalne osiedle
ja tych problemów nie mam i mieszkania z zamknietymi oczami takze nie
kupowałem

> Znaczy się mieszkając z bloku ogrzewanie masz gratis a konieczność
> zrobienia remontu się nie pojawia?

moze chcesz mi koniecznie udowodnic ze dom jest tańszy w utrzymaniu niz
mieszkanie? nie za darmo, ale kosztuje mniej niz w domu

i nie wypaczaj wypowiedzi - nie mowie o 300m2 domu z basenem i sauną, tylko
o 120-150m2 ktore są pewnym optimum w naszych realiach
debilizmem jest dla mnie nie miec tej dodatkowej sypialni, zeby przenocowac
goscia - chociazby rodzinę ktora wiekszosc z nas ma - a dom z reguły jest
poza miastem, wiec przy imprezie czy swietach troche ciezko wrazac kilometry
taxówką. to samo do reszty pomieszczen o ktorych pisałem.
oczywiscie - ktos chce, to wybuduje sobie dom 90m2 a inny 300m2 i na pewno z
tego powodu nie bede po nocach nie spał
ja wyrażam po prostu swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz opinie do
czego mam prawo
czy Ci sie podoba czy nie, co akurat mi lata...........

no i ostatnia niepodwazalna zaleta domu - stanie w korkach
bo znowu w naszych polskich realiach domy to z reguly tereny podmiejskie z
racji absurdalnych juz cen dzialek w miescie - i teraz znowu średnio
biorąc - JESLI pracujesz na etacie i do miasta musisz codziennie dojezdzac -
zaznaczam, zeby Ci nie umknęło - JESLI MUSISZ - to po roku bedziesz zygal
juz na ten dom z racji czasu spedzanego w korkach, a z domu poza późnym
wieczorem w tygodniu i czasami w weekendy (odliczając te spędzone na
zakupach i sprzątaniu bo w tygodniu wracajac o 20-22 nie miales na to sily)
bedziesz rzadko korzystał...........
skad to wiem? akurat mam grono znajomych ktorzy sie domami zachwycali i juz
sie tak nie zachwycają
jesli masz dzieci to dodatkowa "zaleta" wozenie do przedszkola/szkoły i
zajecia poza lekcyjne tyle km

dom? tak chce - ale za 20-25 lat jak bede juz na tyle dorobiony, ze nie bede
na etacie i nie bede dzien w dzien musial stac w korkach........

a teraz pędź i buduj 50m2 dom 50km od miasta - bedziesz cool. nikt takiego
nie bedzie mial

--

Sebastian

Piekarniki - jakie czyszczenie ?
rozdzielenie tv na pokoje
Okap - jak często włączacie?
czy szlifowanie ścian jest niezbędne przed cekolowaniem?
Re: koperta