Domowy budyń mocca i nie tylko... :)

1. Data: 2002-04-15 09:13:46

Temat: Domowy budyń mocca i nie tylko... :)
Od: "Łukasz Grabiński" <l...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Troszkę się pochwalę...
Wczoraj udało mi się zrobić pierwszy w życiu domowy budyń...
Mi bardzo smakował, a sądząc po pustych kompotierkach po chyba był niezły
:-)

A oto przepis (znalazłem go na jakieś "dużej" stronie z przepisami do
mikrofalówki, gdyby już był, to proszę nie bić ;-)
Pół szklanki cukru,
4 łyżki kakao,
3 łyżki mąki ziemniaczanej,
2 łyżeczki rozpuszczalnej kawy,
sól,
2 i ćwierć szklanki mleka lub śmietanki,
pół łyżeczki esencji waniliowej

Sypkie produkty wymieszać w żaroodpornej misce (2 l), następnie trzepaczką
połączyć z mlekiem. Mikrofalować przy NAJWYŻSZEJ MOCY przez 6-7 minut lub do
zagotowania i zgęstnienia, mieszając co 2 minuty, dodać esencję waniliową,
wymieszać, przelać do 3-4 kompotierek. Przybrać bitą śmietaną i posypać
kawą. (a lepiej kakałkiem wg. mnie :-)
1,5 razy ilość składników w sam raz wystarcza dla 5 osób.

A przy okazji wielkie dzięki autorce przepisu na sernik z brzoskwiniami (ten
na kruchym cieście, z pianką i potartą posypką)
Ciasto jest super i zrobiło w rodzinie (i nie tylko) furorę. Ma tylko jedną
wadę - w tajemniczy sposób bardzo prędko znika! :-)

Pozdrawiam
Łukasz