Wapń

1. Data: 2002-04-15 08:20:33

Temat: Wapń
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie moze (albo jakis link) co zawiera wiecej wapnia, 100 ml jogurtu
czy 100 gr sera zoltego. Spieralismy sie dzis rano ze skarbem, ja uwazam ze
ser. Brzydszy oskarzyl mnie, ze dzieci nie jedza jogurtow (za to calkiem
sporo sera) i dlatego corce zepsul sie zab!
Asia

1. Data: 2002-04-15 09:17:56

Temat: Re: Wapń
Od: "Łukasz Grabiński" <l...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asiunia" <j...@p...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ser. Brzydszy oskarzyl mnie, ze dzieci nie jedza jogurtow (za to calkiem
> sporo sera) i dlatego corce zepsul sie zab!

Co zawiera więcej wapniu to nie wiem, ale obie rzeczy na pewno sporo, a ser
żółty na dodatek w jakiś magiczny sposób ZAPOBIEGA próchnicy (tak,tak, choć
nie wiem dlaczego :)

Łukasz

1. Data: 2002-04-15 10:36:18

Od: "Sasanka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ser. Brzydszy oskarzyl mnie, ze dzieci nie jedza jogurtow (za to calkiem
> sporo sera) i dlatego corce zepsul sie zab!

ser zólty ma +- 600-800 mg wapnia, zalezy jaki
jogurt duuuuuuuzo mniej , okolo 130 - 170 mg

co do powiazania wapnia z prochniaca to jasne ze ono istnieje, ale to nie
takie proste, dochodzi jeszcze caly szereg innych czynnikow typu fluor,
wrodzone predyspozycje , takie tam

Pozdrawiam
Sasanka

1. Data: 2002-04-15 13:00:21

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asiunia <j...@p...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9e2e8$jp5$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> ser. Brzydszy oskarzyl mnie, ze dzieci nie jedza jogurtow (za to calkiem
> sporo sera) i dlatego corce zepsul sie zab!

Nie zawsze to co zawiera wiecej wapnia jest pozyteczniejsze dla organizmu,
bo on nie wszystko chce przyswajac. Trzebaby poszperac za dokladnymi danymi,
ja slyszalam, ze wapn z mleka krowiego i przetworow jest przyswajalny w
znikomym procencie, za to lubi sie odkladac w postaci kamieni w nerkach. Co
do prochnicy to bardziej jest ona zalezna od genow i higieny. Ja jako
dziecko nigdy nie jadlam jogurtow, bo ich po prostu nie bylo, serow zadnych
nie znosilam, tak jak i mleka. Moja dieta praktycznie byla pozbawiona
produktow mlecznych a prochnicy nie mialam. Nie bylo tez wspanialych past do
zebow tylko jakies paskudztwa z kredy i mentolu. Inna sprawa, ze slodyczy
tez prawie nie jadlam. Co innego teraz...

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-04-15 14:29:56

Temat: Re: Wapń [OT] pasty do z.
Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nie bylo tez wspanialych past do
> zebow tylko jakies paskudztwa z kredy i mentolu.

Paste dzisiaj rowniez robi sie (glownie) z kredy...

:-) Monika

1. Data: 2002-04-15 22:26:58

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika B-W <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9eo2o$e4p$...@n...tpi.pl...
> Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Paste dzisiaj rowniez robi sie (glownie) z kredy...
>
> :-) Monika

Tak, ale oprocz kredy sa, niby w znikomych ilosciach, ale zupelnie
zmieniajace paste ze srodka sciernego w srodek profilaktyczno-leczniczy
dodatki typu zwiazki fluoru itd. Moja dentystka twierdzi ze wlasnie dzieki
nowoczesnym pastom mozna eliminowac prochnice i to jest podstawa
profilaktyki. Oczywiscie kolejny problem to naklonic, na przyklad moje
dzieci, do korzystania z tego dobrodziejstwa.....skubancy migaja sie jak
moga...

Agata

Nowa Chmielewska ( nieco, ale tylko nieco OT)
Smakolyki kuchni greckiej
"Jiffy Corn Muffin Mix" - co to jest ???
Lasagne-chwale sie!
posilek na trasie do Suwalk