Donaty z serkiem - przepis

1. Data: 2001-11-16 10:34:06

Temat: Donaty z serkiem - przepis
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam je przedwczoraj, komisyjnie pożarliśmy z mężem co do okruszka, więc
może warte podzielenia się z Wami.
Oto przepis, zdjęcie dla ciekawskich będzie na stronie chyba jeszcze dziś
wieczorem.

15 dag półtłustego albo chudego twarogu
7 dag cukru
cukier waniliowy
6 łyżek mleka
6 łyżek oleju
szczypta soli
30 dag mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
olej do smażenia
cukier puder Twaróg utrzeć z cukrem, mlekiem, olejem i szczyptą soli. Dodać
mąkę z proszkiem i zagnieść gładkie ciasto.
Rozwałkować na grubość około 1,5 cm. Szklaneczką o średnicy około 5-6 cm
wycinać kółka, a następnie pośrodku każdego wykrawać kieliszeczkiem małą
dziurkę. I tak aż do wykorzystania całego ciasta.
W rondelku rozgrzać tyle oleju, żeby donaty były całe zanurzone, wkładać
ciastka i smażyć na niewielkim ogniu z każdej strony po 2 minuty na złoty
kolor.
(Jeśli tłuszcz będzie zbyt gorący szybko ściemnieją i nie dopieką się w
środku).
Gotowe pączki osączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku, ułożyć na talerzu i
posypać cukrem pudrem.
Najsmaczniejsze są świeżutkie.

Można też polać je lukrem z 15 dag cukru pudru utartego z 3 łyżkami cytryny
i posypać płatkami migdałowymi zanim lukier steżeje.

Pozdrawiam wszystkie żarłoki :-))

Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-11-20 07:21:43

Temat: Re: Donaty z serkiem - przepis
Od: Anna Statystyczna Kowalska <m...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> Zrobiłam je przedwczoraj, komisyjnie pożarliśmy z mężem co do okruszka, więc
> może warte podzielenia się z Wami.

Pyyyyszne :)))
I jak przyjemnie puchna na oleju , a jakie kruche :)
A przepis zupelnie prosty, polecam :)

m.

1. Data: 2001-11-20 07:26:40

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Statystyczna Kowalska <m...@n...spam> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...spam...
> Wkn wrote:
>

> Pyyyyszne :)))
> I jak przyjemnie puchna na oleju , a jakie kruche :)
> A przepis zupelnie prosty, polecam :)

Powinny Ci wyjsc kruche z brzezku, a pulchne jak paczki w srodku.
Niestety maja to do siebie, ze smakuja przepysznie po upieczeniu, a
nastepnego dnia juz nie sa takie dobre, starzeja sie podobnie jak paczki, a
nawet troszke szybciej, bo sa mniejsze.
Ciesze sie, ze smakuja. Mi sie w nich podoba latwosc przygotowania :-))

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-11-20 10:12:08

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem. Zjadłem. Pycha.

PS Najsmaczniejsze są dziurki od donatów. Tzn. ta mała kuleczka, która
powstaje po wycięciu kieliszkiem z większego kółka. Takie ładne były, więc
zamiast je zagnieść z resztą ciasta wpakowałem je do tłuszczu...
Mniam...

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-11-20 12:12:32

Od: Anna Statystyczna Kowalska <m...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powstaje po wycięciu kieliszkiem z większego kółka. Takie ładne były, więc
> zamiast je zagnie?ć z resztą ciasta wpakowałem je do tłuszczu...

O wlasnie wlasnie. Te male byly najlepsze, mnie maz namowil zebym ich nie
zagniatala tlumaczac ze kiedys takie jadal u babci i byly hitem bo nikt nie
zauwazal kiedy znikaly z talerza ladujac w jamie ustnej ;)

m.

1. Data: 2001-11-20 12:51:08

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> zauwazal kiedy znikaly z talerza ladujac w jamie ustnej ;)

Napiszcie mi ludziska komentarz na strone do tych ciastek, bo maz placze, ze
zrobil taki ladny automat do komentarzy, a nikt sie nie wpisuje ;-)

Pozdrawiam

Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

losos wedzony - jak?