Drożdże suszone do chleba

1. Data: 2006-01-16 09:09:43

Temat: Drożdże suszone do chleba
Od: "Witek Jakubowski" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mój przyjaciel nabył maszynę do chleba i z miejsca zadał mi pytanie na które
nie bardzo mogę mu odpowiedzieć.
Otóż w przepisach dołaczonych do "maszyny" zawsze są suszone drożdże -
niestety nie mógł ich nigdzie kupić.
1. Zapewne mozna suszone zastąpić żywymi drożdżami - ale w jakiej proporcji
(ile g zywych za 1 gram suszonych)?
2. Może wiecie gdzie dostać suszone w Piotrkowie lub Łódzi?
3. Samenu suszyć drożdże? (czy aby te suszone nie są liofilizowane?)

Będe wdzięczny za pomoc - Witek

2. Data: 2006-01-16 10:22:22

Temat: Re: Drożdże suszone do chleba
Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-01-16 10:09:43 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Witek Jakubowski* skreślił te oto słowa:

> 1. Zapewne mozna suszone zastąpić żywymi drożdżami - ale w jakiej proporcji
> (ile g zywych za 1 gram suszonych)?

7g suszonych - 25g żywych

> 2. Może wiecie gdzie dostać suszone w Piotrkowie lub Łódzi?

W każdym markecie.

> 3. Samenu suszyć drożdże? (czy aby te suszone nie są liofilizowane?)

To se ne da.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/

3. Data: 2006-01-16 10:38:22

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Witek Jakubowski" <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> niestety nie mógł ich nigdzie kupić.
> 1. Zapewne mozna suszone zastąpić żywymi drożdżami - ale w jakiej

Powiem tak:
Ja kupuje kostę żywych (100 g) Kroję ją na 8. Zamrażam.
Następnie do maszyny wrzucam taką 1/8 kostki czyli 12,5 dag.

> 2. Może wiecie gdzie dostać suszone w Piotrkowie lub Łódzi?

W Piotrkowie bym uderzył do Kauflanda czy innego marketu. W Łodzi wszędzie
niemalże.

> 3. Samenu suszyć drożdże? (czy aby te suszone nie są liofilizowane?)

Są liofilizowane, ale AFAIK metodą niskotemperaturową.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

[USA] Cornstarch <-> maka ziemniaczana. Czy tylko?
Ryby - Kraków
Boczniaki
Praca
sos czosnkowy