Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku

1. Data: 2009-02-24 21:52:23

Temat: Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
Od: "Wheeler" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

WItajcie,

Od kilku tygodni rozeznaje się w cenach, rozglądam po sklepach i oględnie
mówiąc poszukuję drzwi wejściowcyh do mieszkania w bloku. Samo bloczysko z
wielkiej płyty, sąsiedzi mili, jedynie czasem przeszkadzają odgłosy z klatki
schodowej i niedyskretny smród papierosów palonych tamże. Aktualnie
zamontowane mam drzwi, w których szpary mogłyby kwalifikować skrzydło jako
"uchylne". Są stare i się rozlatują. Jest więc fatalnie i szukam nowych.

Na początku postawiłem sobie za cel znalezienie drzwi, które rozwiążą te dwa
problemy
- zredukują znacznie hałas z zewnątrz
- będą bardziej szczelne niż te obecne (to akurat dośc proste kryterium)

Wszyscy sprzedawcy z którymi rozmawiałem mają i polecają tylko drzwi
antywłamaniowe. Nie spodziewam się żeby ktokolwiek kiedykolwiek zabrał się
do rabowania mieszania od solidnego młota i to jest pierwsza rzecz , która
mnie wkurza. Znajomy policjant również puka się w czoło mówiąc o pomysle
montażu antywłamaniowych w mieszkaniu w bloku. Natomiast z ust salesmanów
wynika że nic innego nie mogę sobie założyć (bo nie albo jest słabej jakości
albo "wystarczy kopnąć i wpadną do środka"). No i tutaj pojawia się problem,
bo niezależnie od producenta wychodzi na to, że będę musiał wyłożyć jakieś
1800-2200 zł. Trochę mnie to martwi. Rozumiem, że takie skrzydło nie może
być sklejką ze styropianem w środku ale licząc koszty montażu w okolicach
500zl (tak mi podawali w sklepach), nie chce mi się wierzyć, że żaden z
producentów nie oferuje solidnego zestawu (drzwi drewniane/wzmacaniane
stalowo + pianka w środku) w granicach 1000-1400zł.

Czy ktoś z Was zakładał może drzwi w tych niższych widełkach cenowych i jest
zadowolony z parametrów które dla mnie są istotne? Jesli tak podajcie proszę
namiary na producenta drzwi a ja poszukam w Kraku sklepu który mi je sprzeda
z montażem.

Z góry dzięki,
Wheeler

2. Data: 2009-02-24 22:21:55

Temat: Re: Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dobra izolację dają dopiero dwa skrzydła, np. jedno otwierane do środka, a drugie na
zewnatrz.

Od biedy te przeróżne drzwi "pożarowe" o klasie 30 minut do 60 minut, stoi tego w
marketach, grube są i niezłe uszczelki maja, na pewno szczelniejsze niż jakas gerda.
JaC

-----

3. Data: 2009-02-25 07:32:05

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wheeler pisze:
> [...]
> montażu antywłamaniowych w mieszkaniu w bloku. Natomiast z ust salesmanów

Przyjaciel pracuje we włamaniach (jako policjant) i ma ogromna
statystyke. W bloku lepiej dwoje nawet zwyczajnych drzwi
i po dwa zwyczajne, ale różne zamki (na zewnetrznych z wygodnym
zatrzaskiem od srodka, zeby cyganka nie wlazla, gdy jestes w wannie).

Zlodziej idacy drzwiami musi szybko schowac sie w domu,
bo sasiedzi go namierza. Zazwyczaj robi wywiad i dobrze wie,
ze sa podwójne drzwi. Wtedy woli pójsc do sasiada.

Jesli natomiast namierza Cie zawodowcy, zadne drzwi nie pomoga.

pozdro
--
A S

4. Data: 2009-02-25 08:13:34

Od: e-Shrek <e...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Feb 2009 08:32:05 +0100, Andrzej S. napisał(a):

> [...]
> ze sa podwójne drzwi. Wtedy woli pójsc do sasiada.
>
> Jesli natomiast namierza Cie zawodowcy, zadne drzwi nie pomoga.

Tylko, ze zawodowcy nie przyjda po komputer do zwyklego mieszkania ;-) Za
maly zysk. A zlodziej szacuje tez ile czasu potrzebuje za sforsowanie
zabezpieczen. Pojdzie tam , gdzie bedzie mial prosciej.

e-Shrek

5. Data: 2009-02-25 08:39:53

Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lut, 09:13, e-Shrek <e...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
> maly zysk. A zlodziej szacuje tez ile czasu potrzebuje za sforsowanie
> zabezpieczen. Pojdzie tam , gdzie bedzie mial prosciej.

Ok doki jak kupiłem drzwi w liroju :-) maja uszczelki są metalowe w
okleinie drewno podobnej a w środku ze styropianem i podstawowa zaleta
są szczelne nawet bardzo i nie czuje już sąsiadów (są bardzo
rozrywkowi) koszt takich drzwi to około 800 stówek nie odróżnisz ich
od tych z płyty dopóki nie zapukasz.

6. Data: 2009-02-25 09:57:58

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wheeler" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - zredukują znacznie hałas z zewnątrz
> - będą bardziej szczelne niż te obecne (to akurat dośc proste kryterium)

Do bloku spokojnie znajdą się drzwi wzmacnianie, które mają dwa zamki, bolce
antywyważeniowe i tzw. sztywny łańcuch. Są to drzwi metalowe lub drewniane
zabezpieczone profilami metalowymi lub blachą. Polecam przestudiować np.
katalog Gerdy - model WX10 lub firmy Porta. A jeśli chodzi o ceny - z
montażem płacisz 7 % VAT. Więc nie jest tragicznie, choć za jakość trzeba
zapłacić.

Dodatkową uszczelkę w progu, jeśli nie ma w komplecie, to można dokupić, ale
nie widzę sensu. Nie polecam całkowitego uszczelniania drzwi, bo mając
szczelne okna od razu pojawi się problem braku wentylacji. W zimie zimne
powietrze dmuchające z kratki wentylacyjnej jest naprawdę nieprzyjemne, a w
czasie mrozów grozi zamakaniem i przemarzaniem ściany w okolicy pionu
wentylacyjnego.
Druid29

7. Data: 2009-02-25 10:10:28

Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druid29 wrote:
> [...]
> powietrze dmuchające z kratki wentylacyjnej jest naprawdę nieprzyjemne, a w
> czasie mrozów grozi zamakaniem i przemarzaniem ściany w okolicy pionu

Mocno dyskusyjna teza. Z zasady wentylacja powinna zapewniać przebieg
powietrza od pomieszczeń "czystych" do "brudnych". Trudno mi uznać
klatkę schodową w bloku za pomieszczenie "czyste", dlatego byłbym
zdecydowanym przeciwnikiem takiego rozwiązania. A nawiewy powinno się
oczywiście zapewnić - ale raczej korzystając z funkcjonalności
zamontowanych okien w pokojach (mikrowentylacja, nawiwniki), a nie z
braku uszczelki w drzwiach zewnętrznych.

Pozdrawiam

Czarek

8. Data: 2009-02-25 10:35:31

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Gerdę SX - nie tyle ze względu na "antywłamaniowość", co solidność.
Nie są to drzwi bez wad oczywiście, ale mają solidne zawiasy i zamki i
wytrzymują wiele - mam takie w miejscu, przez które przewija się dziennie
klkudziesięciu ludzi - kilkaset otwarć i zamknięć na dobę. Fachowcy
twierdzą, że nic porządniejszego na rynku nie ma w tej cenie (choć zdarzają
się problemy z trwałością zamków)

T.

9. Data: 2009-02-25 17:04:36

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

G... prawda, technika poszła do przodu, a jakość drzwi gerda spadła na łeb na szyję -
np. są nieszczelne, ciężko obracają się klucze w zamkach, zawsze był kłopot z
odpornością od strony zawiasów przy skrzydłach otwieranych na zewnątrz, mają coraz
mniej ruchomych bolców - imho jadą na starej marce przy trzykrotnie wyższych cenach
niż konkurencja.
JaC

-----

10. Data: 2009-02-25 18:52:00

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Feb 2009 18:04:36 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
mniej ruchomych bolców - imho jadą na starej marce przy trzykrotnie wyższych cenach

No to w takim razie ja kupiłem w dobrym momencie - fakt, że parę lat temu

T.

Wentylacja kuchni - jaki rodzaj rury?
ZDRADA POLACY, ZDRADA...
Kto grzeje prądem w c.o.?