Duch Sanacji

11. Data: 2017-11-16 19:32:07

Temat: Re: Duch Sanacji
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> "Wprowadzona przez dyktaturę sanacyjną ustawa ,,o ochronie czci marszałka
> Piłsudskiego" była unikatem w ustawodawstwie świata. Można było w Polsce
> krytykować każdą postać historyczną i polityczną z przeszłości i
> teraźniejszości z wyjątkiem Piłsudskiego. Ustawa ta w istocie stanowiła
> także i ochronę nad­użyć przed możliwą krytyką."
>
> http://www.klubinteligencjipolskiej.pl/2016/05/jozef
-pilsudski-bohater-czy-zdrajca/

Nie widzę analogicznej ustawy o Kaczyńskim.
Ale widzę na Ukrainie - zakaz i sankcje za krytykowanie Bandery, kary dla
aktorów ukraińskich grających w filmie ,,Wołyń".

--
XL

12. Data: 2017-11-16 20:30:47

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 16.11.2017 um 13:52 schrieb pinokio:
> Obecny rząd odtwarza politykę Sanacji. Mamy w PiS kult Marszałka,
> Kaczyńskiego jako Naczelnika, Morawieckiego jako Kwiatkowskiego.

Dogadaja sie z Lukaszenka i otworza "osrodek wczasowy" w Berezie
Kartuskiej dla czolowych przedstawicieli "drugiego sortu" lub "totalnej
opozycji"?

>Zdaniem Wojciecha Śleszyńskiego, autora pracy "Obóz odosobnienia w
Berezie Kartuskiej 1934-1939" jednym z celów obozu było złamanie
psychiczne osadzonych (z reguły trwało to 3 miesiące, ale opornym można
było przedłużyć pobyt), aby już nigdy nie sprzeciwiali się władzom
państwowym, prowadziły do tego zdaniem Śleszyńskiego tortury psychiczne,
ale także fizyczne nad osadzonymi. Rodzaje kar były wielorakie, od
rutynowego bicia pałką po osadzenie w karcerze bez okien gdzie
więźniowie spali na betonowej podłodze a jedynym wyposażeniem był kubeł
na nieczystości. Zdaniem P. Siekanowicza obóz był wzorowany na obozach
niemieckich i obozach sowieckich, a za uchybienia w pracy więźniowie
dostawali chłostę lub od 5 do 50 uderzeń w twarz.

(...)

Zdaniem P. Siekanowicza zwolnieni z Berezy musieli potępiać
dotychczasową przeszłość polityczną i nie mogli opowiadać nikomu ani
opisywać o sytuacji panującej wewnątrz obozu pod karą ponownego
uwięzienia. Po wyjściu z Obozu wielu więźniów doznało dożywotniego
uszczerbku na zdrowiu fizycznym i psychicznym m.in. zapalenie stawów i
inne przewlekle zapalenia, schizofrenię czy depresję. Autor ten w swojej
pracy podkreśla, że więźniowie kryminaliści byli uprzywilejowani, żyli w
lepszych warunkach, dostawali większe dawki żywności, mogli rozmawiać
między sobą, mieli dostęp do używek w zamian donosili na pozostałych
więźniów, byli instruktorami przy gimnastyce, pomocnikami lekarzy etc.<

https://pl.wikipedia.org/wiki/Miejsce_Odosobnienia_w
_Berezie_Kartuskiej

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

13. Data: 2017-11-16 20:47:24

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 16 listopada 2017 13:52:11 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
> Obecny rząd odtwarza politykę Sanacji. Mamy w PiS kult Marszałka,
> Kaczyńskiego jako Naczelnika, Morawieckiego jako Kwiatkowskiego.

To czemu ONR jeszcze nie w Berezie Kartuskiej? Jak duch sanacji, to duch sanacji.
BTW. Kto podejmie się wystąpić w roli Kostka? Osobiście proponuję Adasia
Darskiego.

14. Data: 2017-11-16 21:01:48

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.11.2017 o 20:47, Jakub A. Krzewicki pisze:
> To czemu ONR jeszcze nie w Berezie Kartuskiej? Jak duch sanacji, to duch sanacji.
> BTW. Kto podejmie się wystąpić w roli Kostka? Osobiście proponuję Adasia
> Darskiego.

To że jest "duch Sanacji" zaprzecza Twojej teorii współistotnego
powstawania (Czy jak to się nazywa), bo wcale nie wynika że Jarosław
Kaczyński byłby inkarnacją Piłsudskiego ;-)

15. Data: 2017-11-17 00:58:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 16 listopada 2017 21:01:49 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> To że jest "duch Sanacji" zaprzecza Twojej teorii współistotnego
> powstawania (Czy jak to się nazywa), bo wcale nie wynika że Jarosław
> Kaczyński byłby inkarnacją Piłsudskiego ;-)

Nie zaprzecza, ponieważ ta ideologia dopuszcza hybrydy i superpozycje w jakimś
tam stopniu. Bardziej zadziwia mnie wiralny charakter tych zmian i to, jak ten
proces daje sobie radę z ciężarem betonu bezwładnych mas. Jaka to musi być
wysoka temperatura - przypomina to odpaloną u fundamentów gmachu bombę
termitową.

16. Data: 2017-11-17 02:23:06

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 listopada 2017 00:58:14 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> [...]
> proces daje sobie radę z ciężarem betonu bezwładnych mas. Jaka to musi być
> wysoka temperatura - przypomina to odpaloną u fundamentów gmachu bombę

PS. Martwi mnie, że cybernetycy społeczni przeoczyli w swoich badaniach pewne
procesy nie uwzględniając ich mechanizmów, wskutek czego sterowanie nimi poprzez
stymulację bodźców społecznych przestało być możliwe.

17. Data: 2017-11-17 13:45:08

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2017 o 02:23, Jakub A. Krzewicki pisze:
> PS. Martwi mnie, że cybernetycy społeczni przeoczyli w swoich badaniach pewne
> procesy nie uwzględniając ich mechanizmów, wskutek czego sterowanie nimi poprzez
stymulację bodźców społecznych przestało być możliwe.

Martwi Cię, że przestało być możliwe sterowanie społeczeństwem?!

18. Data: 2017-11-17 14:22:54

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 listopada 2017 13:45:09 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
stymulację bodźców społecznych przestało być możliwe.

> Martwi Cię, że przestało być możliwe sterowanie społeczeństwem?!

W tym takim posiadającym broń jądrową (amerykańską, sawiecką i koreańską
małpą z brzytwą)?

Martwi mnie, że przestało być możliwe sterowanie społeczeństwem bez kija,
tj. za pomocą samej marchewki, do czego społeczeństwo było przyzwyczajane
przez lata.

Bo sterować kijem to każdy głupi dyktator potrafi. Do sterowania marchewką
trzeba jednak konfucjańskiej inteligencji. Martwi mnie, że wraz z marchewką
kończy się popyt na rozumnych i sprytnych, a do władzy dochodzą tępe osiłki.

19. Data: 2017-11-17 14:28:07

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 listopada 2017 14:22:56 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:
> [...]
> kończy się popyt na rozumnych i sprytnych, a do władzy dochodzą tępe osiłki.

Każda władza kradnie, tylko że jak do bandytów zwanych władzą należą tępe
osiłki, robią to jawnie i za pomocą przemocy (rozboju). To ja już wolę
złodzieja - czyli kogoś kto kradnie w miarę bezboleśnie za plecami i oszusta
niż rozbójnika i bandytę.

20. Data: 2017-11-17 14:40:13

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2017 o 14:28, Jakub A. Krzewicki pisze:
> złodzieja - czyli kogoś kto kradnie w miarę bezboleśnie za plecami i oszusta
> niż rozbójnika i bandytę.

Tak jak Platfusy?

Stan wiedzy Polaków.
braunmovies!
,,60 tysięcy nazistów maszerowało w Warszawie."
Wielu ,,gorących" nocy...
O produktywności i kreatywności.