Krasnale ogrodowe

61. Data: 2001-12-04 21:50:56

Temat: Re: przyglupiaste watki- UWAGA dlugie i nuzace.
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Krasnale ogrodowe to bardzo powazny temat. Widac tkwi w naszych duszach
skrywana tesknota do tej formy ekspresji artystyczno-ogrodowej. Mysle, ze
powinnismy rozmawiac i rozmawiac i rozmawiac o nich. Przynajmniej tak mozemy
sobie zrekompensowac ich brak w naszych ogrodach. Szczesliwa Basia....

:-)
--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

62. Data: 2001-12-05 09:00:54

Od: "A Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9uj8r6$f26$...@n...tpi.pl...

> Jeżeli Ty jesteś obrońcą gipsu, to powinieneś ustosunkować się do moich
> wypowiedzi, tak jak ja ustosunkowałem się do Twoich.
> Oczywiście, możesz nie podjąć dyskusji lub możesz tylko stwierdzić, że nie
> interesują Cię przygłupawe wątki.

Mogę podjąć dyskusję tylko wydaje mi się, że z osobnikiem który symbol
nazywa "...i złomu gipsowego" będzie to nieco utrudnione. W tym wątku
wielokrotnie przedstawiłem już swój pogląd więc krótko. Krasnal dla mnie
to - baśn, magia i aura przeniesione z książek do ogrodu (Tajemniczy Ogród)
i IMHO powinny one tam być. Krasnal jest tylko symbolem. Mogę sobie
wprawdzie wyobrazić ogród bez aury i magii np. ogród produkcyjny czy też
przemysłowy ale czy chciałbyś w takim wypoczywać? Ja nie.

> To jest taki nowy sposób rozwiązywania problemów na tej grupie, która
ponoć
> jest: "chyba najbardziej kulturalna, cywilizowana", z czym się zgadzasz.
> Czy, uznając wysoką kulturę grupy, Twoje uwarunkowanie osobnicze pozwala
Ci
> jednocześnie zarzucać opilstwo Twoim rozmówcom? Gdy brak argumentów wtedy
> ...każdy sposób dobry.

No tu już przegiąłeś.
Czy ja komuś zarzucam opilstwo. Przecież wiem doskonale, że alkohol to wróg
ludzkości . . . pojedynczemu człowiekowi w umiarkowanych ilościach nie
szkodzi.
Wyraźnie napisałem, że chodzi o napoje bezalkoholowe tylko trochę zmrużone
;-))).

Pozdrawiam
Antoni Broniak

63. Data: 2001-12-05 09:52:40

Temat: Odp: przyglupiaste watki- UWAGA dlugie i nuzace.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> ogrodowy
>
> Zastanawiające, dla mnie jest to, ze uparłeś się do tego gipsu. > Wykuj
swojego krasnala w kamieniu! Wydłub Go w pachnącym lipowym drewnie.
> Twoje krasnale będą klaskały z radości ciesząc się, że gips zastąpiłeś
> milszym dla nich materiałem.

Ewentualnie poświęć cis lub bukszpan i misternie wytnij roślinną rzeźbę
krasnala:)

Pozdrawiam, Basia.

64. Data: 2001-12-05 11:28:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
> BRAWO! BRAWO! BRAWO!
> Pozdrawiam :-)))
> Janusz
> PS
> Aż żal, że konkurs się skończył....

Czy ktoś może policzył, ile było postów o kasnalach - bo coś mi się widzi,
że pobite zostały wszystkie rekoordy?

Pozdrawiam, Basia.

65. Data: 2001-12-05 13:47:35

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"A Broniak" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:9uknvt$os3$1@news.tpi.pl...

> Krasnal dla mnie
> to - baśn, magia i aura przeniesione z książek do ogrodu (Tajemniczy Ogród)
> i IMHO powinny one tam być.

Jeszcze tylko wytlumacz, jaki zwiazek ma krasnal gipsowy z krasnalem
basniowym, magicznym i auralnym (?). To nie tylko nie jest to, to nawet
w niczym tego nie przypomina. Taki wyrob krasnalopodobny (a nawet
nie calkiem). Duch krasnala powinien wystarczyc.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

66. Data: 2001-12-05 14:44:37

Temat: Duch krasnala
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w niczym tego nie przypomina. Taki wyrob krasnalopodobny (a nawet
> nie calkiem). Duch krasnala powinien wystarczyc.

Dawno temu był w TV taki serial - "Niewidzialny człowiek". Aby tytułowy
bohater mógł był dostrzegany przez innych, bandażował ciało.
Duchy w zamczyskach (i nie tylko) chodzą w prześcieradłach. Duch przykryty
prześcieradłem to wyrób duchopodobny?

Wniosek: w niektórych ogrodach duch krasnala mieszka w gipsowej skorupce i
ma
to uzgodnione z właścicielem. Wara innym od tego!

Myślę, że należy zrozumieć tych, którym nawet "gipsowa skorupa" pomaga w
większym stopniu dostrzeć ducha.
Antoni napisał "krasnal dla mnie to -..." i dobrze. Tobie wystarcza sam
duch - też dobrze.

Pozdrowienia, Jan_jr

67. Data: 2001-12-05 15:36:34

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Przemyślę to i odpowiem. Przy okazji: nie powinieneś przestawiać wierszy w
mojej wypowiedzi tak jak to zrobiłeś powyżej. Czasami może to prowadzić do
zmiany sensu wypowiedzi. Jeżeli w przyszłości czułbyś taka potrzebę, to
wpierw skonsultuj ze mną.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Krzysztof,nie zamierzam wchodzic z Toba w konflikt,bo tych mam na codzien
sporo w pracy.
Na grupie staram sie byc wyrozumialy i tolerancyjny :-))
Czasami zdarzaja sie niefortunne wypowiedzi(inaczej odczytane) wszystkich
czlonkow grupy nie wylaczajac mnie i Ciebie.
Sadze ze wiecej swobody i luzu pozwoli uniknac niepotrzebnych scysji.
Sa dni lepsze i gorsze,ale zauwaz ze plec piekna na grupie rzadko wkracza w
szermierke slowna,czyzby byla to brzydka cecha mezczyzn,czy My musimy zawsze
walczyc pomiedzy soba.:-)))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

68. Data: 2001-12-05 17:13:20

Temat: Re: Duch krasnala
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Myślę, że należy zrozumieć tych, którym nawet "gipsowa skorupa" pomaga w
> większym stopniu dostrzec ducha.
> Antoni napisał "krasnal dla mnie to -..." i dobrze. Tobie wystarcza sam
> duch - też dobrze.
Na szczęście, pojawiły się też w sprzedaży również wersje plastikowe,
podświetlane od środka.
Myślę, że te bardziej zaspokajają kwestie posiadania ducha. ;-)))
Pozdrowienia, Jerzy

69. Data: 2001-12-05 17:32:01

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Jan_jr wrote:

> Dawno temu był w TV taki serial - "Niewidzialny człowiek". Aby tytułowy
> bohater mógł był dostrzegany przez innych, bandażował ciało.

To juz Wells wymyslil.

> Duchy w zamczyskach (i nie tylko) chodzą w prześcieradłach. Duch przykryty
> prześcieradłem to wyrób duchopodobny?

Duchy w zamczyskach nie chodza w przescieradlach. One chodza w swojej
naturalnej postaci. A ze sprawiaja wrazenie lekkiej bieli, dzieci
bawiace sie w duchy przykrywaja sie przescieradlami. Czasem podobny
zabieg stosowany jest w filmach (raczej byl - przed epoka komputerowa).
A wiec cokolwiek przykryte przescieradlem to jedynie wyrob duchopodobny.

> Wniosek: w niektórych ogrodach duch krasnala mieszka w gipsowej skorupce i
> ma to uzgodnione z właścicielem. Wara innym od tego!

To jakies dziwne duchy. Jakby ja byl duchem krasnala, nigdy bym w gips
nie wlazl. Chyba, ze je tam jakis zly czarownik zapedzil. Ale wtedy
wiesz,
co nalezy zrobic?

> Myślę, że należy zrozumieć tych, którym nawet "gipsowa skorupa" pomaga w
> większym stopniu dostrzeć ducha.

Tolerowac - tak. Zrozumiec - to ponad moje sily :-)

Pozdrowienia,
Michal

70. Data: 2001-12-05 20:38:17

Od: "A Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ul8dn$2du$...@h...iupui.edu...

Ogród)

> Jeszcze tylko wytlumacz, jaki zwiazek ma krasnal gipsowy z krasnalem
> basniowym, magicznym i auralnym (?).

To całkiem proste. Posłużę się porównaniem. W większości mieszkań wisi na
ścianie święty obraz np. Matka Boska.
Zazwyczaj nie jest to wartościowy obraz ani nawet jego kopia. Nie jest to
nawet zdjęcie Matki Boskiej ani także jej portret. To co wisi na ścianie? -
może dla osoby która go tam powiesiła - symbol może przypomnienie jakiejś
idei. W każdym razie nigdy nie zaryzykowałbym wypowiedzi, zwłaszcza w
obecności osoby wierzącej że to tandetny kicz.
Krasnal to tandetny kicz - zgoda, ale jednak symbol baśni, magii, itd...

Pytanko o wysylkowe sklepy
miskant chinski
konkurs
wizyta