Dyktafon w szkole - coś jeszcze

1. Data: 2006-01-18 11:02:02

Temat: Dyktafon w szkole - coś jeszcze
Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A propos nerwowych reakcji nauczycieli:
akcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,3116272.html
i reakcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,3117025.html
Nie wszystko, co nagrane jest takie, jak się wydaje.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

2. Data: 2006-01-18 11:56:10

Temat: Re: Dyktafon w szkole - coś jeszcze
Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak wrote:
> A propos nerwowych reakcji nauczycieli:
> akcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,3116272.html
> i reakcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,3117025.html
> Nie wszystko, co nagrane jest takie, jak się wydaje.

a to juz sprawa tych, ktorym sie wydaje :) w koncu kazdy
dowod moze byc sfabrykowany, ocena pochopna, a wyrok
- niesprawiedliwy czy szkodliwy.

-- kasica

3. Data: 2006-01-18 12:08:40

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> A propos nerwowych reakcji nauczycieli:
> akcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,3116272.html
> i reakcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,3117025.html
> Nie wszystko, co nagrane jest takie, jak się wydaje.

Cytat z innego http://www.nowydzien.pl/nowydzien/1,70091,3116551.ht
ml
atrykułu:

"komentuje Krzysztof Lewandowski, Uniwersytet Adama Mickiewicza, wykładowca
prawa autorskiego

Ja zezwalam na rejestrację moich wykładów bez ograniczeń. Przepis mówi:
jeśli w celach edukacyjnych rejestrujemy osobę publiczną w miejscu
publicznym i podczas wykonywania zawodu, czyli w tym wypadku nauczyciela, to
prawo tego nie zabrania. Choć z drugiej strony lepiej, aby wykładowca czy
nauczyciel wiedział, że jest nagrywany. Wtedy na pewno nie ma naruszenia
prawa."

Znaczy, że lekcję historii można sobie nagrywać jak się chce i nie trzeba
prosić i zgodę, grzeczność nakazuje poinformować, ale sprzęt nagrywający w
widocznym miejscu to chyba jest wystarczająca informacja.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2006-01-18 12:46:50

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Joanna Duszczyńska
<j...@p...onet.pl> mówiąc:
> [...]
>
>Znaczy, że lekcję historii można sobie nagrywać jak się chce i nie trzeba
>prosić i zgodę, grzeczność nakazuje poinformować,

Nie jestem do końca pewna, czy chodziło o _grzeczność_ - raczej o
zabezpieczenie sobie tyłkochronu. Z tego, co mówi p. Lewandowski wynika,
że chodzi o nagrywanie w celach edukacyjnych - chyba nikt nie ma
watpliwości, że nie wszystkie nagrania są robione w takim celu, a
zawartość nagrania da się zweryfikować pod tym kątem. Poza tym, jeśli
pada taka uwaga, jak w ostatnim z cytowanych zdań, to można mieć
wątpliwości, czy tak na pewno i do końca wszystko jest w prawie jasne -
bo po co ten tyłkochron na wszelki wypadek?
Moja interpretacja jest taka: to, że prawo nie zabrania nagrywać na
takich warunkach, jakie podaje p. Lewandowski, nie oznacza, że nie
istnieją przepisy/normy prawne, które, jeśli taki nauczyciel/wykładowca
się na nie powoła, mogą sprawić, że to prawo do nagrywania już takie
oczywiste nie będzie. Ale to tylko moja interpretacja. W każdym razie na
pewno nie ma sytuacji typu "hulaj dusza, piekła nie ma".

>ale sprzęt nagrywający w
>widocznym miejscu to chyba jest wystarczająca informacja.

Kwestia położenia czegoś w widocznym miejscu... Osobiście nie uważałabym
tego za "wystarczajacą informację" - jestem krótkowidzem. :)

Agnieszka

5. Data: 2006-01-18 15:22:36

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kwestia położenia czegoś w widocznym miejscu... Osobiście nie uważałabym
> tego za "wystarczajacą informację" - jestem krótkowidzem. :)

Noś okulary...

6. Data: 2006-01-18 15:59:51

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
(..)
> Nie wszystko, co nagrane jest takie, jak się wydaje.

gdby to co nagrywane nie trzeba bylo tlumaczyc, nie bylo by sprawy.

iwon(k)a

7. Data: 2006-01-19 09:01:53

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza Joanna Duszczyńska
<j...@p...onet.pl> mówiąc:

>Noś okulary...

Noszę. Nadal jestem - u mnie rzecz niekorygowalna i bardziej psychiczna.
:)

Agnieszka

8. Data: 2006-01-19 09:16:31

Od: "Jacek J." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak wrote:

> [...]
> i reakcja http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,3117025.html
> Nie wszystko, co nagrane jest takie, jak się wydaje.

Prawie jak za stalina... Wystarczy znaleźć na belfra haka, że
się sprzeciwił pryncypiom, żeby go zgnoić.
Nie darmo stare przekleństwo mówi "obyś cudze dzieci uczył!".
Niedługo w tym zawodzie zostaną sami życiowi wykolejeńcy
i nieudacznicy...

Największe wrażenie zrobiła na mnie dyrektorka szkoły, twardo broniąca
swych histerycznych decyzji (podjętych natychmiast - chyba ze strachu
przed uczniami - bez sprawdzenia, konfrontacji i wyjaśnień),
gotowa bezkompromisowo bronić uczniów, nawet wbrew ich woli.
O tym że można zawiesić, a nie wywalić, pewnie nie zdążyła pomyśleć...

"Pośpiech nie jest dobrym doradcą, chyba że sprawa jest ewidentna,
a mam wrażenia, że w Solcu nie jest. (...)
Uczeń ma swoje prawa, ale w szkole muszą być też przestrzegane
prawa nauczyciela - mówi wiceminister Zieliński."
Ciekawe co na to pani dyrektor.

A wracając do nagrywania. Będę złośliwy - nie tylko nauczycieli
cechuje nieuzasadniona fobia przed monitoringiem:
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_060112
/warszawa_a_15.html
Ponieważ link będzie bezpłatnie dostępny jeszcze tylko dzisiaj,
zacytuję fragmenty:
"Miasto chciało w tym roku wyposażyć żłobki w kamery internetowe.
Dzięki nim rodzice mogliby w każdej chwili zobaczyć swoją pociechę.
Nie zgodził się personel żłobków i sami rodzice. (...)
- To był świetny pomysł, bo rodzice niepokoją się o maluchy -
mówi Bożena Przybyszewska, dyrektor Zespołu Żłobków m. st. Warszawy.
- Dzięki kamerom mogliby za pośrednictwem Internetu w dowolnym
momencie zobaczyć, co robią ich pociechy. (...)
- Nie zgodziłem się, bo nigdy nie wiadomo, kto oprócz mnie mógłby
obserwować moje dziecko. Złamanie internetowych zabezpieczeń nie
jest problemem - twierdzi Rafał Gruszka, który odprowadza syna do
żłobka przy ul. Wilczej. To jedna z placówek, w której pilotażowo
miały zostać wprowadzone kamery. Większość rodziców nie zgodziła się
na ich zamontowanie.
Także żłobkowym opiekunkom pomysł zdecydowanie nie przypadł do gustu.
- Odebrałyśmy to jako brak zaufania do nas - tłumaczy Izabela Szlak,
opiekunka ze żłobka przy Wilczej.
Rodzice podzielają te opinie. - Sama mam odpowiednie wykształcenie
i mogłabym pracować w żłobku. Na pewno nie chciałabym, żeby ktoś mi
patrzył na ręce - mówi mama Weroniki z II grupy.
(...)
Kamery sprawdzają się za to w wielu przedszkolach.
(...)
Dyrekcja Zespołu Żłobków ma nadzieję, że w przyszłości uda się pokonać
opór personelu oraz rodziców i powrócić do tematu kamer. (...)"

Jeżeli nie ma nic złego w nagrywaniu nauczycieli bez ich zgody,
to i tu powinna rządzić podobna zasada. Chyba że punkt widzenia
zależy od punktu siedzenia...

Jacek J.
> --
> Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
> Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)
> GG:1584 ( Mężczyzna powinien się wstydzić." Jacek Kijewski)

No coś w tym jest ;->>
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060119/n
auka/nauka_a_1.html
To rzuca nowe światło na sytuację w Solcu Kujawskim ;-).
--
|\ _,,,---,,_ \___ | __ _ ___ ___| | __ \___ |
/,`.-'`' -. ;-;;,_ _ | |/ _` |/ __/ _ \ |/ / _ | |
|,4- ) )-,_..;\ ( `'-' | |_| | (_| | (_| __/ < | |_| | _
'---''(_/--' `-'\_) fL \___/ \__,_|\___\___|_|\_\ \___/ (_)

9. Data: 2006-01-19 12:46:59

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Jacek J."
<n...@p...com> mówiąc:

> [...]
>gotowa bezkompromisowo bronić uczniów, nawet wbrew ich woli.
>O tym że można zawiesić, a nie wywalić, pewnie nie zdążyła pomyśleć...

Też mi się to rzuciło w oczy. Głupio zrobiła, a teraz nie potrafi się
przyznać do błędu. Zresztą, co ma zrobić, żeby sobie tyłek chronić...

/.../
>Jeżeli nie ma nic złego w nagrywaniu nauczycieli bez ich zgody,
>to i tu powinna rządzić podobna zasada. Chyba że punkt widzenia
>zależy od punktu siedzenia...

Jestem za monitoringiem, ale bynajmniej nie przez internet. Zajęcia
powinny jak najbardziej być nagrywane, ale na identycznej zasadzie, jak
w banku czy innej instytucji - całościowo, bez możliwości ingerencji z
zewnątrz. Podziałałoby to dyscyplinująco zarówno dla nauczycieli, jak i
dla uczniów.

Agnieszka

10. Data: 2006-01-19 13:16:15

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" napisała
> [...]
>
> Też mi się to rzuciło w oczy. Głupio zrobiła, a teraz nie potrafi się
> przyznać do błędu. Zresztą, co ma zrobić, żeby sobie tyłek chronić...

Tam wszyscy zrobili źle: uczniowie, nauczyciel, dyrektorka. W różnym
stopniu, ale wszyscy winni.

> [...]
> w banku czy innej instytucji - całościowo, bez możliwości ingerencji z
> zewnątrz. Podziałałoby to dyscyplinująco zarówno dla nauczycieli, jak i

Oj, przydałoby się. I pracę nauczyciela łatwiej ocenić (to dla dyr.),
udoskonalić lekcję (dla n-la), mieć wsparcie w razie nauczycielskiej
niesprawiedliwości/samowolki (dla ucznia).
Tylko kto za to zapłaci?
Szkoła na 750 uczniów to jakieś 30 sal, tyleż kamer plus rezerwa, nagrania
każdych zajęć, około 150-200 h dziennie.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

[konkurs] chcesz wygrać super akwarium ?
czy Pani moze sie az tak pomylic?
Tibia -- na prośbę dziecka
Muszę się pochwalić na pocieszenie dla innych mam
Kto widział, słyszał, czytał i zna ???