Dylemat z wyborem zywoplotu.

1. Data: 2007-08-29 21:47:17

Temat: Dylemat z wyborem zywoplotu.
Od: " " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem tu now. Tzn Czytam juz jakis czas ale pisze po raz pierwszy.
Mam metlik w glowie i problem z decyzja jakie rosliny wybrac na zywoplot.
Potrzebuje okolo 35mb zywoplotu do odgrodzenia sie od parkingu i sasiada.
No i tu jest problem, jaki zywoplot wybrac.
Zalozenia sa nastepujace:
- docelowa wysokosc ok 160cm.
- gesty i mozliwie zimozielony,
- ladny,
- szybkorosnacy.
- waski
- mozliwie malo wymagajacy.
Ziemia jest niestety gliniasta.
Rozgladalem sie za tujami (mi sie podobaja, chociaz znajomi twierdza ze to
drzewko cmentarne) i ligustrem.
Co jeszcze moglo by wchodzic w rachube?
i co Wy byscie mogli mi polecic.
No i kiedy nalezaloby go posadzic?

2. Data: 2007-08-30 11:38:12

Temat: Re: Dylemat z wyborem zywoplotu.
Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ziemia jest niestety gliniasta.
> Rozgladalem sie za tujami (mi sie podobaja, chociaz znajomi twierdza ze to

Te wszystkie warunki oprócz zimozieloności ma irga błyszcząca. Rośnie szybko,
sadzona w kwietniu przyjęła mi się prawie w 100%, a miałam do obsadzenia mniej
więcej tyle co Ty. Sadzi się z tego co pamiętam albo wczesną wiosną albo
jesienią.
Sadzisz co pół metra, lepsze są ponoć sadzonki z doniczki niż z gruntu - ja nie
potwierdzę ani nie zaprzeczę, ale jak mówię, skuteczność jest prawie w stu
procentach.
Przycinałam ją do poprzedniej wysokości w czerwcu, kiedy od kwietnia urosła
prawie drugi raz tyle (sadzonki miały ok. 40 cm), a teraz widzę, że znowu
odrosła i co ważniejsze - rozkrzewia się na boki.
Także rozejrzyj się w szkółkach, może już mają sadzonki.
Więcej info o krzewie: http://www.krzewy.pl/Lucidus/Lucida.htm

3. Data: 2007-08-30 19:26:15

Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znowu odrosła i co ważniejsze - rozkrzewia się na boki.
> Także rozejrzyj się w szkółkach, może już mają sadzonki.

Popieram.Na 114 krzaczków ,przyjęło mi się 109.
Rośnie i rozkrzewia się super.Polecam.
T.

4. Data: 2007-08-31 10:22:16

Od: "GP" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Popieram.Na 114 krzaczków ,przyjęło mi się 109.
> Rośnie i rozkrzewia się super.Polecam.
> T.
A gdyby ją poprowadzić na niższy żywopłot - np. 1-1,2 m? Czy to byłoby
sensowne, czy też jest ona lepsza do żywopłotów niższych?
Graszka

5. Data: 2007-08-31 21:16:29

Od: nevisilien <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

osobiscie polecam cyprysiki np. lawsona w odmianach, albo jałowce
zimozielone ligustry mogą przemarzac w naszym klimacie.
a tuje sa przereklamowane. wrazliwe na sol i susze fizjologiczna,
przemarzaja.

6. Data: 2007-09-01 14:55:46

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

nevisilien pisze:
> [...]
> zimozielone ligustry mogą przemarzac w naszym klimacie.
> a tuje sa przereklamowane. wrazliwe na sol i susze fizjologiczna,

Jeśli tuje są mniej odporne na mróz od cyprysików lawsona, to ja jestem
Królewna Śnieżka.
Osobiście uważam, że warto zastanowić się dziesięć razy zanim napisze
się coś publicznie jakiegoś bzdeta, bo wprowadzić można w błąd mnóstwo
ludzi.

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2007-09-01 21:07:49

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fbbuiv$b2g$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@p...pl> napisał(a):

> [...]
> Osobiście uważam, że warto zastanowić się dziesięć razy zanim napisze
> się coś publicznie jakiegoś bzdeta, bo wprowadzić można w błąd

Hejka. Królewna Śnieżka jest blondynką ale i tak masz rację z tą kiepską
wytrzymałością na mróz cyprysików. :-)
Pozdrawiam demistyfikacyjnie Ja...cki

8. Data: 2007-09-01 21:32:38

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:

> Hejka. Królewna Śnieżka jest blondynką

Na pewno? :))
http://www.filmweb.pl/Kr%c3%b3lewna+%c5%9anie%c5%bck
a+2001+o+filmie,Film,id=64944
http://www.filmweb.pl/Kr%c3%b3lewna+%c5%9anie%c5%bck
a+i+siedmiu+krasnoludk%c3%b3w+1937+o+filmie,Film,id=
30591

Kaśka

9. Data: 2007-09-01 21:41:03

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fbcm31$kme$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@p...pl> napisał(a):

> Na pewno? :))

Hejka. Skonsultowałem się z żoną. Masz rację, że nie mam racji.
;-)Widocznie królewna była Eskimoską. :-)
Pozdrawiam diametralnie Ja...cki

10. Data: 2007-09-02 19:09:19

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik m...@g...pl napisał:

> Mam metlik w glowie i problem z decyzja jakie rosliny wybrac na zywoplot.

Popatrz na ten, ostatnie zdjęcie
> http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Conten
t&pa=showpage&pid=86

Jest piękny !

to nie kaczka dziennikarska, to polski horror
walka z samosiejkami
znowu jestem
Deren zakwitl ???
Korzenie drzewa - zabezpieczenie przed grzybami