Działanie Deja vu

1. Data: 2008-10-11 16:18:40

Temat: Działanie Deja vu
Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

Występuję gdy myślę o jednej rzeczy, zajmuję się jedną rzeczą a jednocześnie
pomyślę o drugiej rzeczy, wtedy powstaje wrażenie że tak już było że
zajmowałem się jedną rzeczą myśląc o innej, trwa kilka sekund i nie jestem w
stanie przypomnieć sobie kiedy to było, ale wrażenie że tak musiało być -
tak jak przed chwilą czytając aforyzmy jednej osoby na myśl przyszła mi
książka z wypowiedziami innej osoby i wrażenie że to juz było.
Miałem w swoim życiu przypadki Deja vu (nie potrafię podać ich liczby) i
zauważyłem że zdarzały się wtedy gdy następowało powiązanie dwóch myśli i
wrażenie że te dwie myśli już kiedyś ze sobą powiązałem, tak jakby Deja vu
było reakcją na istniejące już powiązanie między neuronami, w przypadku gdy
ma zostać właśnie zbudowane powiązanie.
Jednak nie mogę sobie przypomnieć kiedy coś takiego miało miejsce, choćby
ostatnio z książką - wcześniej nie miałem tej książki i nie mogłem mieć
wcześniej tego uczucia, choć z drugiej strony mózg mógł rozpoznać coś bardzo
podobnego - jakąś inną książkę.
Natomiast nie miałem nigdy Deja vu jak z "Dnia świstaka" gdy jest poczucie
powtarzania się z przewidywaniem co za chwilę powinno nastąpić.

2. Data: 2008-10-11 16:29:53

Temat: Re: Działanie Deja vu
Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał w wiadomości
> Występuję gdy myślę o jednej rzeczy, zajmuję się jedną rzeczą a
> jednocześnie pomyślę o drugiej rzeczy, wtedy powstaje wrażenie że tak już
> było że

Nie wiem jak jest u innych osób, ale u mnie bardzo ważną cechą jest właśnie
powiązanie dwóch myśli albo poczucie że mamy tą samą myśl w takim samym
kontekście jak kiedyś; moze tak być że często mamy podobną myśl jak kiedyś,
jednak gdy znacznie rzadziej zdarzy się powiązanie - wtedy występuje Deja
vu; jednak powstaje pytanie - czy rzeczywiście mózg odnotowuje że coś już
było, czy też jest to tylko takie wrażenie;

3. Data: 2008-10-11 17:02:55

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sakujami; <gcqjko$594$1@news.onet.pl> :

> [...]
> Natomiast nie miałem nigdy Deja vu jak z "Dnia świstaka" gdy jest poczucie
> powtarzania się z przewidywaniem co za chwilę powinno nastąpić.

Nie doczytałem do końca, ale ... [psychologiczne pojęcie] proces. Kiedy
masz podjąć wybór, akceptujesz jedną z alternatyw, ale ... może inne
były lepsze? One zostają w pamięci, sytuacja zostaje w pamięci jako
nierozwiązana. Żeby ją [sytuację - zamknąć proces] "zapomnieć" musisz
pójść drogą innych alternatyw zachowania.

Innymi słowy - skoro pamiętasz sytuację, to znaczy że miałeś
pomysł/mogłeś pójść inną drogą.

Pozdrawiam
Flyer
--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
http://www.flyer36.republika.pl/

4. Data: 2008-10-13 19:21:34

Od: Jax <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z mojego doświadczenia wynika, że wrażenie, że coś już było daje się
wzbudzać sztucznie i ufole są w tym mistrzami. Robią to dla podpuchy i
patrzą co na Ciebie "działa", na późniejszym etapie mogą zastosować
nawałnicę "niby wspomnień" z tego czego niby miałeś być uczestnikiem. Ale
to da się zweryfikować, bo: 1) ufole zapodają zwykle pierdoły, 2) szerokim
łukiem omijają kwestie techniczne 3) zapodają głównie wariacje na temat
współczesności ze sztucznym uczuciem, ze to już było, 4) jak wiesz o
dorobku prof. Pająka masz dużo większe szanse na odróżnienie kitu od prawdy
(można się zorientować kiedy rzeczywiście w odległej przeszłości się
używało czegoś prawidziwego, co przewiduje profesor lub co jest już
aktualnie dostępne na Ziemi)
W sumie gdy jesteś lawinowo atalkowany telepatycznie można wszystko co
sztuczne negować jak leci i skupić się na rozwoju własnym i pracy dla
siebie i innych. Jeśli obronisz się nie zmieniając swojego zakresu
odpowiedzialności to ufole dadzą ci w końcu spokój (na końcu może nawet Ci
telepatycznie "pogratulują").

z totaliztycznym salutem
Jax

5. Data: 2008-10-13 20:53:13

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miewałem klasyczne "deja vu" w dzieciństwie.
Zdarzyło mi sie to kilka razy z tego co kojarzę.

Było to związane z poczuciem, że to co widzę już kiedyś widziałem,
choć ewidentnie nie mogłem akurat tego widzieć, bo było to np
w miejscu gdzie znalazłem się w zasadzie 1-szy raz.

Teraz zdarza mi się od czasu do czasu coś jakby trochę podobnego,
ale ma dużo mniejszą intensywność, w stosunku do wrażeń oraz
odczuć związanych z osobami, z którymi się stykam, choć niekoniecznie
są mi znane (tzn formalnie). Są to bardzo subtelne i bardzo ulotne
quasi-wrażenia.

--
CB

"Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał(-a)
> [...]

> Natomiast nie miałem nigdy Deja vu jak z "Dnia świstaka" gdy jest
> poczucie powtarzania się z przewidywaniem co za chwilę powinno

Zazdrość a lęk przed byciem oszukanym/wykorzystanym
Zadziwiający Turnau
He..he. Urbach i J-23
Stan wojenny w USA
cel życia