Działka budowlana, a plan zagospodarowania przestrzennego

1. Data: 2001-08-16 10:40:38

Temat: Działka budowlana, a plan zagospodarowania przestrzennego
Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Aby działka była traktowana jako budowlana (przez US) to jakie powinna mieć
przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego? Wg mnie to musi być
pod zabudowę jednorodzinną, ale być może się mylę. Spotkałem się z opinią
(co prawda wygłaszaną przez sprzedającego), że pomimo iż działka jest
przeznaczona pod "uprawy polowe" to jest ona budowlana - wg mnie jest to
bzdura, ale poproszę o potwierdzenie kogoś kto jest pewien.

Piotr Chudzicki
a...@r...pl

1. Data: 2001-08-16 10:55:20

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Chudzicki" <a...@r...pl> writes:

> [...]
> sprzedającego), że pomimo iż działka jest przeznaczona pod "uprawy
> polowe" to jest ona budowlana - wg mnie jest to bzdura, ale poproszę

Primo, z takimi pytaniami to raczej na pl.misc.budowanie

Secundo, czlowiekowi moglo chodzic o to, ze na ziemi rolnej masz prawo
wybudowac tzw. siedlisko - ale musisz miec tej ziemi co najmniej
hektar.

MJ

1. Data: 2001-09-01 13:27:43

Od: "Bazyl \(Xena\) Tatiana" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
musi być
> pod zabudowę jednorodzinną, ale być może się mylę.

budownictwo mieszkaniowe o niskiej intensywności albo bardzo podobnie

> [...]
> przeznaczona pod "uprawy polowe" to jest ona budowlana - wg mnie jest
> bzdura, ale poproszę o potwierdzenie kogoś kto jest pewien.

w ewidencji gruntów działka może mieć przeznaczenie rolne a w miejscowym
planie zagospodarowania przestrzennego musi miec "budowlane". Występują
jeszcze opłaty za odrolnienie - w klasach ziemi I-III obowiązkowo, klasa
IV - jeśli gmina podjęła taką uchwałę.
Przeczytaj najlepiej ustawę o ochronie gruntów rolnych i leśnych - bo
możesz zostać lekko wykiwany.
Pozdrowienia
Tatiana
PS. W razie czego pisz na priv konkretne pytania.

lodowka metalik - 50 cm
Izolacja balkonu / tarasu
CENTRALNY ODKURZACZ
Sprzedam dom