Dziwna arabska potrawa/przyprawa

1. Data: 2004-10-02 18:56:12

Temat: Dziwna arabska potrawa/przyprawa
Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem niedawno 'coś' ze sklepu arabskiego, dokładniej Libijskiego.
Sprzedawczyni mówiła, że to coś jest jak guma do żucia. Niezupełnie.

Wygląda to jak małe kamyki o kolor ma szaro-bursztynowy. Po wzięciu do
ust nawet rozpuszcza się podobnie jak guma do żucia, ale smakuje jak
ziemia/stara żywica albo drewno.

Czy ktokolwiek mógłby mi powiedzieć co to jest? Czy można to połknąć
bez narażenia na ból brzucha? No i co z tym można zrobić, żeby
smakowało Europejczykowi?

1. Data: 2004-10-02 19:00:42

Temat: Re: Dziwna arabska potrawa/przyprawa
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Specyjal" <s...@o...pl>
> Dostałem niedawno 'coś' ze sklepu arabskiego, dokładniej Libijskiego.
> Sprzedawczyni mówiła, że to coś jest jak guma do żucia. Niezupełnie.
>
> Wygląda to jak małe kamyki o kolor ma szaro-bursztynowy. [...]

Mastyks?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-10-04 03:12:20

Od: Zuzienka <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Specyjal wrote:

> [...]
>
> Czy ktokolwiek mógłby mi powiedzieć co to jest? Czy można to połknąć
> bez narażenia na ból brzucha? No i co z tym można zrobić, żeby

Wysuszone lajno koz, owiec i wielbladow to w zasadzie jedyne dostepne na
pustyni paliwo do gotowania.
Te jak to nazywasz "szare kamyki" to po prostu suszone odchody zwierzat
domowych z dodana odrobina zywicy dla lepszego spalania jak rowniez dla
"zabicia" odoru tlacego sie lajna.
Substancji tej raczej nie powinno wkladac sie do ust.
Pozdrawiam serdecznie.

1. Data: 2004-10-04 15:53:39

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Specyjal napisał(a):
> [...]
>
> Czy ktokolwiek mógłby mi powiedzieć co to jest? Czy można to połknąć
> bez narażenia na ból brzucha? No i co z tym można zrobić, żeby

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/F3C80F8A6387
756DC12565DA004EB7B4.php

Maciek

1. Data: 2004-10-04 15:57:04

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message
> Mastyks?

Tajemnicza nazwa, ale dalej nie wiem do czego to służy i co z tym
zrobić?

Pozdr.

1. Data: 2004-10-04 15:59:23

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zuzienka" <z...@w...pl> wrote in message

> [...]
dla
> "zabicia" odoru tlacego sie lajna.
> Substancji tej raczej nie powinno wkladac sie do ust.

Dziękuję ;)

Czemu w takim razie sprzedawano to w sklepie/restauracji spożywczym? W
opakowaniu takim samym jak kardamon? Ale znowu czego się można
spodziewać po człowieku, który wywiesza we własnym sklepie portret
Kadaffiego.

1. Data: 2004-10-04 16:27:46

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Specyjal" <s...@o...pl>
> Tajemnicza nazwa, ale dalej nie wiem do czego to służy i co z tym
> zrobić?

Żuć i wypluwać, dawniej stosowano do czyszczenia jamy ustnej [zębów].
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-10-04 18:59:17

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej L." <m...@c...com.pl> wrote in message

http://www.slownik-online.pl/kopalinski/F3C80F8A6387
756DC12565DA004EB7
B4.php

Dzięki!
Dalej jednak nie wiem co z tym zrobić.

Smutno mi Boze
KRÓWKI :))
Wędzenie w domu. Pewnie wyjdzie mi długie.
Pomysl na brukselke?
Re: mrożenie kukurydzy z puszki???