Dziwne pytanie?

1. Data: 2003-03-16 21:54:06

Temat: Dziwne pytanie?
Od: "Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pewien problem i nie bardzo wiem jak mogę go rozwiązać zgodnie z prawem.
Mam małą działke i przed posesją jest ulica, mała wiejska, ogrodzenie mam od
siatki z 50-100cm odległości. Niestety tak jest teoretycznie, bowiem po
drugiej stronie jesdni jest droga zasypana ziemią i błotem tak że jakos auta
sobie przesunęły jazde po tym pasie zieleni od mojej siatki. Jak wiecie
widok jest straszny bo jest teraz błoto a latem będzie kurz. Nie wiem czemu
tak jest ale jest i już. To co za ogrodzeniem to pewnie moje, bo sąsiad ma
prawie do drogi ogrodzenie a ja dałem dalej ze względu na auta i geodety nie
wynajmowałem, a rowu nie ma bo brak miejsca jest po przeciwnej stronie. I
teraz taki mam plan aby cos posadzić przed siatką. Myslałem o jakis krzewach
co je przytne do 50cm nad ziemią i zarosna ten skwer. Po posadzeniu wbije
rurki i zrobię prowizoryczne ogrodzenie, chyba bedzie tak samo jakbym dał
kraweżniki i nikt sie nie doczepi. Jak myslicie warto tak to zrobić, bedzie
to najtańsza mozliwośc. Poza tym krzewy same zarosną wszystko i jednak bedą
zaporą na kurzi kierowców którzy lubią zamiast jezdni trawę. Jak możecie
podpowiedzcie co posadzić by było szybko rosnące i tanie? Może macie inne
pomysły, podpowiedzi i przemyslenia? Może wkopać opony rzedem? No nie wiem
już co robić? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Piotr

2. Data: 2003-03-16 23:56:41

Temat: Re: Dziwne pytanie?
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomysły, podpowiedzi i przemyslenia? Może wkopać opony rzedem? No nie wiem

Nie chcesz geodety,to idz do urzędu i przynajmniej dowiedz się
jak wygląda działka.I dopiero potem z czystym sumieniem działaj.
Znajdz słupki graniczne(na pewno są,tylko zasypane,jak to zwykle
bywa).Jednak najrozsądniej sprowadzić geodetę.

Pozdrawiam boletus

3. Data: 2003-03-17 09:32:13

Od: "Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Znajdz słupki graniczne(na pewno są,tylko zasypane,jak to zwykle
> bywa).Jednak najrozsądniej sprowadzić geodetę.
Na planach działka jest do ulicy bo oglądałem. Tyle że ulica to czasem
pobocze! I może byc zielone, ale chodzi generalnie oto by auta nie jeżdziły
po zieleni.
Te słupki graniczne to jak wyglądają ? I w jakich miejscach ich szukać? Może
są jakieś miejsca na zwrócenie uwagi?

--
Belgrano
Akwarystyka i Lotnictwo

4. Data: 2003-03-17 12:08:58

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> napisał:

> Te słupki graniczne to jak wyglądają ? I w jakich miejscach ich szukać?

Słupki graniczne to granitowe prostopadłościany z krzyżykiem na górnej
powierzchni - powinny być wkopane pionowo. Są charakterystyczne, nie
pomylisz z niczym. Szukać należy na narożu działki i tam, gdzie są
zaznaczone na planach.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

5. Data: 2003-03-17 12:18:27

Od: "Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powierzchni - powinny być wkopane pionowo. Są charakterystyczne, nie
> pomylisz z niczym. Szukać należy na narożu działki i tam, gdzie są
dzieki, juz wiem nawet 1 wystaje:-)))

--
Belgrano
Akwarystyka i Lotnictwo

6. Data: 2003-03-17 15:06:09

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Mam małą działke i przed posesją jest ulica, mała wiejska, ogrodzenie mam od

O ile się nie mylę jest jakaś prawnie określona odległość płotu od drogi (jeśli jest
droga publiczna), nawet jeśli teren pomiędzy nimi jest Twoją własnością. Jak to się
ma do
żywopłotu, nie wiem. Może warto wpierw sprawdzić to np w Rejonie Dróg Publicznych
albo
Urzędzie Gminy?
Lub spróbuj wrzucić pytanie na pl.rec.soc.prawo, może pomogą:-)

Pozdrawiam

Marta

7. Data: 2003-03-17 16:04:24

Od: "Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jak to się ma do
> żywopłotu, nie wiem. Może warto wpierw sprawdzić to np w Rejonie Dróg
Dzięki za odpowiedz. Chodzi oto aby utrudnić jazdę aut po tym pasie zieleni,
nie chodzi mi o chodzenie po urzedach. Pomyslałem sobie że mozna posadzić
jakies niskie krzewy co zarosną ten teren do 50cm i spowoduja że bedzie
mniej kurzu, auta nie bedą wpadały na moja siatke i chlapały błotem, bo
brzydko jest pod domem jak jest tak wyjezdzone a 2 połowa jezdni jest pusta
i zarasta. Prosze poradzcie co posadzic na takiej ziemi.

--
Belgrano
Akwarystyka i Lotnictwo

8. Data: 2003-03-17 16:21:49

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pusta
> i zarasta. Prosze poradzcie co posadzic na takiej ziemi.

Dobrym rozwiązaniem jest postawić kamyczek, taki 50 -70 cm. Nikt nie
będzie chciał się z nim konfrontować.

9. Data: 2003-03-17 20:42:00

Od: "Piotr Jan Piguła" <a...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrym rozwiązaniem jest postawić kamyczek, taki 50 -70 cm. Nikt nie
> będzie chciał się z nim konfrontować.
O tym myślałem tylko czy ktoś się oto nie doczepi lub nie przestawi?

--
Belgrano
Akwarystyka i Lotnictwo

10. Data: 2003-03-17 20:48:25

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Piotr Jan Piguła
(...)

> O tym myślałem tylko czy ktoś się oto nie doczepi lub nie przestawi?

Istnieje takie prawdopodobieństwo, jeśli na drodze publicznej -
wykluczone.
Jeśli na prywatnej- oznakowane.
:-) Bogusław z oznakowanym ogrodzeniem.

róże