Dziwnie dojrzewające winogrona

1. Data: 2017-11-08 14:47:24

Temat: Dziwnie dojrzewające winogrona
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku winogrona bardzo dziwnie u mnie dojrzewały- tzn część dojrzała a część
została zielona. I to na jednym kiściu są i dojrzałe i zielone.
Czym to może być spowodowane?
Pogoda? czy jakieś inne przyczyny?
http://www.tinypic.pl/9dcl3rm9c5d3

2. Data: 2017-11-08 18:45:16

Temat: Re: Dziwnie dojrzewające winogrona
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.11.2017 o 14:47, Kris pisze:
> W tym roku winogrona bardzo dziwnie u mnie dojrzewały- tzn część dojrzała a część
została zielona. I to na jednym kiściu są i dojrzałe i zielone.
> [...]
Mam tam samo. Pierwszy raz mam przyjemność zbierać winogrona w
listopadzie. Są smaczne i bardzo soczyste. Szkoda, że nie mam więcej, bo
bym nastawił wino "spatlese".
Jacek

3. Data: 2017-12-03 11:35:50

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Wiosenne przymrozki - zniszczone pędy/pąki kwiatowe - opóźnione kwitnienie z
zapasowych - poźniejsze owocowanie - późniejsze dojrzewanie.
W cieplejszych rejonach świata okres owocowania i dojrzewania winogron jest znacznie
wydłużony, można więc z tych najpóźniej dojrzałych, zagęszczonych i słodkich jak
rodzynki, robić to spatlese.

tego jeszcze nie było
jaki to kwiatek ?
jak to eoslina?